G. Polak, Niesamowita święta Rita

W historii Kościoła znane są liczna przypadki zwłok świętych zachowanych w stanie niemal doskonałym. Świętą Ritę spośród nich wyróżnia jeden szczegół: po dziś dzień na jej czole widnieje stygmat.

Została świętą do spraw beznadziejnych, bo wiele takich sytuacji potoczyło się szczęśliwie w jej życiu dzięki zaufaniu Bożej Opatrzności i zdolności przebaczenia. Rita Lotti od małego pragnęła pójść do klasztoru, jednak aby nie sprzeciwiać się woli rodziców, wyszła za mąż za Paolo Manciniego.

Jej małżeństwo było pełne cierpień. Mąż Paolo Mancini rzadko gościł w domu, prowadził życie awanturnicze, należał do stronnictwa antypapieskiego. Rita nie skarżyła się ani słowem. Po urodzeniu bliźniaków: Giacomo Antoniego i Paolo Marii, w Mancinim rozpoczęła się duchowa przemiana.

Kiedy chłopcy podrośli, ich ojciec został zasztyletowany, prawdopodobnie za dawne przewinienia. Rita przebaczyła mordercom, natomiast synowie, zgodnie z obowiązującym włoskim prawem zemsty rodowej - wendety - chcieli go pomścić.

Najpierw pojednanie

Ich matka błagała Boga, żeby tego nie robili, że niech lepiej zejdą z tego świata, niż by mieli dokonać zbrodni stojącej na przeszkodzie ich zbawienia. I tak się stało! Wkrótce obaj synowie zmarli na nieznaną chorobę zakaźną.

Rita zakołatała potem do klasztoru augustianek eremitek w Cascia. Zrazu ją odprawiono, tłumacząc, że nie jest to miejsce dla wdów. Zakonnicom chodziło jednak o coś więcej: w klasztorze przebywały siostry z rodziny zabójcy jej męża. Eremitki obawiały się, że z powodu tej bolesnej sprawy, dojdzie w klasztorze do konfrontacji, a może nawet zemsty.

Kiedy Rita doprowadziła oba rody do pojednania, w wieku 36 lat została przyjęta do klasztoru. Odtąd, jak powiedział o niej święty Jan Paweł II, jako córka duchowa świętego Augustyna wprowadzała w czyn jego pouczenia, choć nigdy nie czytała jego książek.

Ugodzona cierniem

W zakonie Rita z wielkim poświęceniem opiekowała się chorymi i ubogimi. Błagała Boga, by mogła odczuć ból przynajmniej jednego z cierni Jego korony. W czasie rekolekcji pewnego franciszkanina Bóg jej wysłuchał - jeden z gipsowych cierni wielkiego krucyfiksu oderwał się i ugodził ją w czoło. Ból był tak straszny, że zakonnica straciła przytomność.

Nazajutrz rana powiększyła się i zaczęła wydzielać nieprzyjemną woń. Nie goiła się, a odpychający zapach pozostawał. Przeorysza ze względu na pozostałe siostry przeznaczyła więc Ricie celę w głębi korytarza i wydała polecenie, aby posiłki spożywała osobno.

Moc cudów

Po śmierci Rity jej cela napełniła się światłem i przyjemnym, słodkawym zapachem. Zaraz potem zaczęły się mnożyć cuda za jej wstawiennictwem.

Pierwsza została uzdrowiona jej krewna, która pochyliła się, aby pocałować zmarłą. Zaraz potem odzyskał władzę w ręce cieśla Cicca Barbara, modlący się przy jej śmiertelnym łożu. Obiecał, że jeśli zostanie przywrócona mu władza w rękach zesztywniałych wskutek artretyzmu, z wdzięczności wykona trumną dla zmarłej. Tak też się stało. Dzięki długości trumny, liczącej 158 cm wiemy, że święta augustianka była osobą niską.

Te łaski od grodu świętej Rity płyną nieprzerwanym strumieniem do dziś, o czym świadczą liczne publikacje.

Jakby niedawno umarła...

Na początku ciało Rity złożono w zwykłej trumnie z jodły. Dziesięć lat później przeniesiono je do "uroczystej trumny", z namalowanym wizerunkiem świętej.

W 1626 roku, po rozpoczęciu procesu beatyfikacyjnego, otwarto drewniany sarkofag, w którym spoczywało nietknięte ciało Rity. Znaleziono przy nim 216 wotów, czyli dowodów wdzięczności za otrzymane łaski.

Trumnę świętej z Cascia otwierano także w 1636 i 1703 roku. Za każdym razem stwierdzano, że jej zwłoki pozostały w nienaruszonym stanie. "Ciało Sługi Bożej siostry Rity jest zachowane w całości, białe, nienaruszone i nieskalane, jakby niedawno umarła, gdy tymczasem minęło prawie 180 lat od dnia śmierci tejże Błogosławionej" - czytamy w raporcie z 1636 roku. Zdumiewający jest fakt, że taki sam stan zaobserwowano w 1703 roku, po straszliwym trzęsieniu ziemi, które zniszczyło Cascia.

Szklana trumna

W 1745 roku ciało świętej Rity, na polecenie wicekróla Neapolu, umieszczono w szklanej, przeźroczystej trumnie. Było to jego wotum za otrzymanie potomstwa za wstawiennictwem Świętej.

Do dziś szklana trumna z ciałem augustianki eksponowana jest na poczesnym miejscu w przepięknej bazylice świętej Rity w Cascia. Niektórzy widzieli świętą w różnych pozycjach, a jeszcze innym dane było zaobserwować jak jej oczy otwierały się i zamykały.

Ekspert od cierpienia

Z okazji Roku Jubileuszowego święta Rita przybyła do Wiecznego Miasta w szklanej trumnie 20 maja 2000 roku. Wobec tłumu wiernych wypełniających plac świętego Piotra, Jan Paweł II w porywającej homilii powiedział: "Śmiertelne szczątki św. Rity, które dziś tu czcimy, są znamiennym znakiem, czego może dokonać Pan w ludzkiej historii, kiedy napotyka pokorne serca otwarte na Jego miłość. Oto widzimy kruche ciało kobiety niewielkiej wzrostem, lecz wielkiej świętością; kobiety, która żyła w pokorze, lecz której heroiczne życie jako żony, matki, wdowy i zakonnicy jest dziś znane na całym świecie. Głęboko zakorzeniona w miłości Chrystusa, Rita znalazła w swej wierze niezachwianą moc, dzięki której w każdej sytuacji była kobietą pokoju (...) żyjąc duchowością św. Augustyna, Rita stała się uczennicą Ukrzyżowanego i "ekspertem od cierpienia"; nauczyła się rozumieć bóle ludzkiego serca. Dlatego też stała się orędowniczką ubogich i zrozpaczonych, uzyskując niezliczone łaski pociechy i umocnienia dla tych, którzy wzywają ją w różnorakich sytuacjach".

Za: Tajemnice Wiary, tom I, Edipresse-Kolekcje Sp. z o.o., Warszawa 2015, s. 18-19.

106 komentarzy:

  1. Anonimowy20.4.15

    O opieke w kazdej minucie rade i by wszystko skonczyło sie zdrowiem. Zrozpaczona

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy28.4.15

    O uratowanie naszegoo małżeństwa, wzajemne zrozumienie i szacunek proszę Cię gorąco św. Rita wstawiać się za mną i moim mężem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy7.5.15

    Proszę cię święta Rito o pomoc mojej rodzinie żebyśmy nie stracili dachu nad głowa i zdrowie dla naszych dzieci

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy7.5.15

    Proszę, św. Rito o wstawiennictwo za moją rodzinę. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy8.5.15

    O pomoc mojemu bratu w walce z nałogiem i uratowanie jego małżeństwa

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy10.5.15

    Św Rito proszę o Twoje wstawiennictwo prosząc o powrót do wiary moich dzieci

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy16.5.15

    Prosze Sw Rito,by Andrea sie ode mnie nie odwracala, by zrozumiala ta przyjazn i pozwolila mi wyjasnic

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy16.5.15

    prosze aby w moim zyciu pojawila sie prawdzila milosc

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy16.5.15

    O uzdrowienie naszego dzieciątka, które jest pod moim sercem. Błagam Cię Św.Rito wstaw się za nami.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy17.5.15

    O zdrowie dla moich dzieci oraz moje o pomoc w trudach codzienności o wyciszenie psychiczne i poprawę życia osobistego. Błagam Cię Św. Rito.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy17.5.15

    O opiekę nad moją rodziną o siłę psychiczną by móc znieść trudy codzienności o zdrowie i udane życie osobiste. Błagam Cie Św. Rito.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy21.5.15

    Wiesz o co błagam z pomocą Ducha świętego....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy14.4.16

      Św Rito wstaw się U Boga za moim synem Michałem by wyszedł z nałogu palenia trawy jest dobrym dzireckem

      Usuń
    2. Jadwiga23.5.16

      Dziękuję Ci Święta Rito
      z całego serca Bóg zapłać
      Proszę Cię Święta Rito o wstawiennictwo u Boga prosząc o uzdrowie, opięke nad moją rodziną.Bóg zapłać

      Usuń
  13. Anonimowy21.5.15

    Święta Rito! Proszę wstaw się u Boga za uratowaniem mojego małżeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy22.5.15

    Św. Rito, błagam Cię o dar macierzyństwa na który tak długo czekam krocząc w cierniach bólu strat. Św.Rito wstaw się za mną u Pana naszego, udziel mi tej łaski. Nie zostawiaj nas z pustymi rękami. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy26.5.15

    Św. Rito ukochana..poprostu jak możesz to wstaw się za nami i naszym małżeństwem..pomóż w pojednaniu, zeby miłość moja przezwyciężyła upór i niechęć mojego małżonka..pomóż przemówić do jego serca.. niech wybaczy..i bedzie jak dawniej..jeśli moge Cię o to prosić..pojednaj nas..bądź naszą patronką..tym bardziej ze nasz dzień urodziń to właśnie 22..stań się nasza orędowniczką i wspomożycelką..prowadź nas..ja wiem, ze bez wiary nikt nie ma szans..a z nią można wszystko..zaufałam i wiem, że się uda..

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy26.5.15

    sw. rito blagam cie nieustannie abys przyszla mi zpomoca która tak bardzo mi potrzebna postaw mnie na nogi bo lekarze nie mogą już nic zrobić nie zostawiaj mnie ztym cierpieniem samej .bog zaplac kocham cie sw. rito.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy30.5.15

    Św Rito proszę o Twoje wstawiennictwo prosząc o powrót do wiary moich dzieci i meża mojego, KOCHAM CIE SW RITO

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy2.6.15

    Św. Rito proszę o Twoje wstawiennictwo u Boga w trudnych dla mnie życiowych problemach. Proszę o zgodę i pojednanie w rodzinie.Wierzę, ze mnie nie opuścisz

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy9.6.15

    Św. Rito błagam Cię o zgodę i pojednanie w mojej rodzinie.Proszę Cię też o zdrowie i wstawiennictwo za nami.

    OdpowiedzUsuń
  20. Sw.Rito dziekuje Ci Ty wiesz za co wiem w ktorym momencie do mnie przyszlas,prosze Cie moja oredowniczko pomoz mi zebym przestala cierpiec prosze pomoz mi bo ten bol i zal trawi mnie od srodka.

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy16.6.15

    SW RITO BLAGAM CIE WSTAW SIE U PANA BOGA O PRACE DLA NASZEGO SYNA I ROZWIAZ JEGO PROBLEMY FINANSOWE

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy25.6.15

    Swieta Rito prosze Cie o pomoc i wsparcie dla mego meza Marka. Prosze zeby wszystko potoczylo sie pomyslnie i nasza rodzina mogla zaczac nowe zycie. Kocham i ufam Ci Swieta Rito.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy11.7.15

    Św Rito wspomóż mnie w modlitwach o zdrowie dla mojej córki i jej dziecka które nosi pod sercem o szczęśliwy przebieg ciąży i porodu.

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy19.7.15

    Święta Rito proszę wspomóż mnie w modlitwach w wyjście z depresji Piotra i Karoliny. Proszę o siły dla nich w codziennej ciężkiej pracy. Proszę św Rito wyproś Kubusiowi zdrowe nerki.

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy20.7.15

    Sw Rito prosze Cię gorąco o pomoc w sprawie znalezienia pracy i rozwiązanie mojej trudnej sytuacji finansowej

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy20.7.15

    Sw Rito prosze Cię gorąco o pomoc w sprawie znalezienia pracy i rozwiązanie mojej trudnej sytuacji finansowej

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy20.7.15

    Sw Rito prosze Cię gorąco o pomoc w sprawie znalezienia pracy i rozwiązanie mojej trudnej sytuacji finansowej

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy22.7.15

    Św.Rito proszę zanieś do serca Pana Jezusa i uproś rozwiązanie trudnych spraw finansowych mojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy30.7.15

    Św. Rito proszę Cię bardzo o zdrowie dla mojej babci, o ulgę w cierpieniu i dla nas nią opiekujących wytrwania przy jej chorobie. Proszę wstawiaj się u Naszego Pana pełnego miłosierdzia o ulgę w cierpieniu dla babci i dla nas. Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy3.8.15

    Najukochansza Swieta Rito blagamy o poczecie i urodzenie zdrowego Dziecka - cud Dziecka i laske rodzicielstwa. Prosimy o mala Rite .... Modl sie za nami Swieta Rito. blagamy. O cud narodzin naszego dziecka

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy7.8.15

    Św Rito proszę Cię o wyjście z bardzo trudnej sytuacji materialnej .daj mi szansę na normalne życie a nie nękanie przez komorników proszę wyproś tę łaskę u naszego Pana

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy14.8.15

    Święta Rito, błagam o wstawiennictwo i pomoc w tak waznej dla mnie sprawie. Wyproś łaskę u Pana. Agata

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy14.8.15

    święta Rito chylę czoło przed Tobą i twoją dobrocią, cierpliwością. Jeśli Bóg wysłucha proszę wstaw się za mną i moją rodziną. Proszę o łaskę pracy dla siebie, obym mogła jak najprędzej pracować jako nauczyciel, a może uda mi się wygrać konkurs na dyrektora szkoły. Swięta Rito proszę o wyproszenie dla całej mojej rodziny zdrowia, ciepła rodzinnego, zrozumienia, ukończenia studiów dla synów oraz mądrych dla nich partnerek życiowych. Dla zmarłych rodziców i braci o wieczną radość w niebie. mam nadzieję, że modlitwy moje zostaną wysłuchane. przez Najwyższego, również za wstawiennictwem Matk Bożeji. Bóg zapłać

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy19.8.15

    Święta Rito, wspomożycielko moja, dzięki za łaski, którymi mnie obdarzasz, jestem tym do głębi poruszony i uszczęśliwiony jednocześnie. Nie pozostawiaj nas w naszych prośbach i staraniach!

    OdpowiedzUsuń
  35. Św Rito błagam cie pomóż mojemu tacie wyjsć z choroby. Dziękuje ci za wszystkie łaski i proszę o opiekę nad tata.

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy22.8.15

    Św Rito blagam o rozpaczenie mojej sprawy z dobrem dla moich dzieci

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy28.8.15

    O uratowanie naszego małżenstwa. Blagam cie Św. Rito

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy30.8.15

    Święta Rito! Najpiękniejsza Różo. Proszę Cię bardzo o wstawiennictwo w sprawie Tobie wiadomej. Nie pozwól mi odejść. Ty wiesz, co ważne.

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy3.9.15

    O Mądra Św.RITO pomóż mojej córce żeby zmądrzała i o spokój dla mojej rodzinny zdrowie dla moich dzieci ukochanych dla mnie dla męża i żeby w końcu był naprawdę dobry dla mnie i szanował mnie i o pracę dla mnie i stabilizacje finansową dla całej rodzinny ufam Tobie i oddaję ci się całym sercem!

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy5.9.15

    Święta Rito, która żyjesz u Boga błagam naszego Ojca w niebie za twoim pośrednictwem o łaskę nawrócenia dla Grzegorza oraz Rafała, Chwała Panu.

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy8.9.15

    SW RITO POKORNIE PROSZĘ CIĘ O WSTAWIENNICTWO DO PANA W SPRAWIE TOBIE WIADOMEJ

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy10.9.15

    Święta Rito. Błagam ratuje mnie! Proszę Cię o moje uzdrowienie
    z tych wszystkich dolegliwości, które nie pozwalają mi żyć normalnie, a zwłaszcza z bezsenności i depresji. Błagam daj siłę , wytrwałość i mądrość w nowej pracy. Boję się, że sobie nie poradzę. Umocnij moją wiarę. Oręduj za mną i moją rodziną. Święta Rito patronko od spraw trudnych - módl się za nami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy13.9.15

      Bedzie dobrze. Poradzisz sobie. Nie boj sie.

      Usuń
  43. Anonimowy10.9.15

    Swieta Rito. Znalazlam Cie przez przypadek, bo bardzo martwie sie o moja najmlodsza corke. Prosze Cie wstaw sie do Boga o zdrowie dla Niej, o znalezienie dobrego meza ,i prace w jczystym kraju. Blagam Cie wstaw sie za moja wnusia aby byla zdrowa prosze o wstawiennictwo dla starszej corki i jej meza aby zawsze sie kochali i byli czuli dla siebie i kochali Boga Bardzo Cie blagam

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy13.9.15

    Prosze cie swieta Rito o wstawiennictwo do boga o lepsze stosunki w pracy. Prowadz mnie swieta Rito. Daj sily na wychowanie syna. Potrzebuje twojej pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy22.9.15

    Proszę Cię Świeta Rito pomóż mojemu dziecku aby skończyła studia i w życiu jej sie ułozyło. Potrzebuje Twojej pomocy bardzo.

    OdpowiedzUsuń
  46. Anonimowy23.9.15

    Proszę Cię Świeta Rito o szansę by moja droga i mojej jedynej milości znowu sie połaczyly. Bysmy teraz nie zmarnowali tej szansy tylko dazyli w czystosci by wziac ślub . Naprawde Cie potrzebuje.

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy24.9.15

    święta rito uratuj moją rodzinę.spraw proszę by mąż zamieszkał razem ze mną i naszym synem.w tobiez moja nadzieja,kocham cię święta rito

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy27.9.15

    Św Rito proszę wstaw się za moją Rodziną proszę uratuj moje małżeństwo żebym mógł być razem ze swoją rodziną żoną i córką w jednym domu blisko Rodziny żeby moja żona mi wybaczyła

    OdpowiedzUsuń
  49. Anonimowy27.9.15

    Proszę Cię święta Rito o znalezienie godnej pracy oraz dar macierzyństwa

    OdpowiedzUsuń
  50. Anonimowy20.10.15

    Błagam Cię święta Rito o łaskę i spokój dla naszej rodziny. Zabierz od osoby nam najbliższej nałóg i agresję a wybłagaj u Najwyższego na nowo wiarę i miłość. Wstaw się za nami u Boga abyśmy odzyskali spokój, bezpieczeństwo i duchowe zdrowie. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  51. proszę Cię Święta Rito, pomóż mi,niech skończą się moje niedole.niech uda mi się wygrać, niech fatum mnie opuści, dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  52. Anonimowy26.10.15

    Proszę Ciebie święta Rito o rozwiązanie wszystkich spraw, które do tej pory utrudniają nam życie. Także o zdrowie, dobroć również o to aby wreszcie minęły złe dni, a nasza ciężka praca wreszcie została wynagrodzona.

    OdpowiedzUsuń
  53. Anonimowy28.10.15

    Sw Rito,nigdy nie slyszalam o Tobie...pragne prosic goraco o zdrowie dla mamy,dzieci i o wyrwanie brata z nalogu alkoholowego.Prosze Cie postaw na drodze mojemu synowi wartosciowa dziewczyne,zeby byli szczesliwi...Zreszta Ty znasz najlepiej moje smutki-POMOZ...

    OdpowiedzUsuń
  54. Anonimowy1.11.15

    Sw Rito blagam z calego serca pomoz mojemu bratu krzysiowi , mojej siostrze jasi, mojej mamusi .

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy1.11.15

    Sw rito pomocy

    OdpowiedzUsuń
  56. Anonimowy10.11.15

    Bogu niech będą dzięki za wymodlone zdrowie Kubusia, przez Twoje wstawiennictwo Św.Rito. Dziękuję Ci wspaniała Powierniczko!

    OdpowiedzUsuń
  57. Anonimowy13.11.15

    Św. Rito, Twoje małżeństwo było pełne cierpień. Tak się staram brać z Ciebie przykład... na nic wszystko... błagam wskaż mi drogę... wzmocnij mego ducha... dodaj sił i wiary sercu... nie wiem już co robić... tracę nadzieje...

    OdpowiedzUsuń
  58. Święta Rito tak bardzo chciałabym być teraz przed Twym obliczem... to cudowne uczucie gdy widzi się tak blisko Twój cudowny wizerunek błagam Cię w swoim smutku i rozpaczy proszę wpłyń na mojego kochanego Janusza niech przemyśli swoje postępowanie , niech do niego dotrze jak bardzo go kocham i niech wróci bo przecież było nam dobrze, przecież głupie polityczne rozmowy zupełnie niepotrzebne nie mogą zniszczyć wzajemnego szacunku miłości proszę Cię ukochana moja Rito pomóż mi....

    OdpowiedzUsuń
  59. Anonimowy27.11.15

    Święta Rito, proszę Cię o wstawiennictwo u Pana o uzdrowienie mojej żony...

    OdpowiedzUsuń
  60. Anonimowy30.11.15

    Święta Rito błagam Cię o wstawiennictwo o uleczenie mojego męża z bezpłodności i dar poczęcia przez nas zdrowego dzieciątka. Tak bardzo pragniemy dzieci, chcielibyśmy spełniać sie jako rodzice.

    OdpowiedzUsuń
  61. Anonimowy13.12.15

    Dziekuje swi€tej Ricie za otrzymana laske. To wielka patronka cierpiacych i do nie zwracajmy sie z prosba o laske Boga.

    OdpowiedzUsuń
  62. Anonimowy28.12.15

    Święta Rito jesteś dla mnie jedynym ratunkiem.Proszę o uleczenie z raka piersi, guza i kamieni w nerkach, cukrzycy i nadciśnienia.Wskaż mi drogę do uwielbienia naszego Pana aby był ze mnie dumny i nie opuszczał mnie w chwilach zwątpienia i beznadziei.

    OdpowiedzUsuń
  63. Anonimowy28.12.15

    Święta Rito ratuj maleńką Alicję urodzoną w 25 tygodniu ciąży,ta istotka przeszła wylew i grozi jej ślepota. Ratuj!!!!

    OdpowiedzUsuń
  64. Anonimowy28.12.15

    Proszę Cię św. Rito czuwaj nad moim synem, który pogubił się w życiu i odwrócił się od Boga.

    OdpowiedzUsuń
  65. Anonimowy28.12.15

    Sw. Rito prosze cie wypraszaj laske zdrowia dla Daniela aby ta noga byla sprawna i zeby mogl chodzic Amen

    OdpowiedzUsuń
  66. Anonimowy29.12.15

    Święta Rito, za Twoim wstawiennictwem proszę o dar Macierzyństwa dla moich ukochanych Sióstr, które cierpią z powodu braku potomstwa...

    OdpowiedzUsuń
  67. Anonimowy31.12.15

    swieta rito blagam cie o pomoc i prosze o twoje wstawiennicwo.pomoz naszemu malzenstwu staram sie trwac przy moim mezu ktory walczy z alkoholem a oprocz tego staramy sie o dzieciatko kolo 10 lat.pomoz nam bo trace juz sily iwiare ze moze byc lepiej:(

    OdpowiedzUsuń
  68. Anonimowy10.1.16

    proszę cię Św.Rito o poprawę zdrowia psychicznego i fizycznego oraz o to aby zięć się nawrócił.

    OdpowiedzUsuń
  69. Anonimowy12.1.16

    Święta Rito, proszę o Twoje wstawiennictwo, proszę o zgodę i miłość w rodzinie, proszę o uzdrowienie mojego małżeństwa, proszę o dobry przebieg operacji mamy, proszę o szczęśliwe rozwiązanie - łatwy poród i zdrowie dla całej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  70. Święta Rito!
    Błagam o wstawiennictwo u Boga, aby uzdrowił małą Polę z raka oka.

    OdpowiedzUsuń
  71. Anonimowy26.1.16

    Swieta Rito!
    Pomoz mi w mojej potrzebie.Uratuj moja rodzine od rozpadu ,za wszystkie laski z serca dziekuje i prosze o pomoc.Zrozpaczona i wierna Tobie M.

    OdpowiedzUsuń
  72. Anonimowy29.1.16

    Błagam Cię Św.Rito o uzdrowienie mojej synowej Pauliny,która dziś kończy 3olat,ze strasznej choroby nowotworowej.Ona jest tak bardzo potrzebna swojej 8miesięcznej córeczce!Błagam,nie odrzucaj tej prośby!

    OdpowiedzUsuń
  73. Anonimowy31.1.16

    Święta Rito, proszę o pomoc i nawrócenie mojej córki Kasi która w swoim życiu pobłądziła.

    OdpowiedzUsuń
  74. Święta Rito, proszę Cię o wstawiennictwo i pomoc w trudnej dla mnie sprawie, błagam pomóż mi Święta Rito,

    OdpowiedzUsuń
  75. Święta Rito, błagam o pomoc i wstawiennictwo w sprawie beznadziejnej dla mnie, proszę pomóż mi, bo stracę wszystko co dla mnie najważniejsze. Obiecuję poprawę, zmienię się nal lepsze, będę lepszą mamą, siostrą, córką, partnerką, koleżanką, przyjaciółką, człowiekiem.

    OdpowiedzUsuń
  76. Anonimowy14.2.16

    Św Rito proszę Cię o uleczenie z nerwicy.

    OdpowiedzUsuń
  77. Anonimowy15.2.16

    Dopomoz mi Sw.Rito, blagam ratuj,wstaw się za mną u Pana Boga. Kochamy się a bronione jest to nam. Św Rito tylko w Tobie moja nadzieja.

    OdpowiedzUsuń
  78. Anonimowy15.2.16

    Dopomoz mi Sw.Rito, blagam ratuj,wstaw się za mną u Pana Boga. Kochamy się a bronione jest to nam. Św Rito tylko w Tobie moja nadzieja.

    OdpowiedzUsuń
  79. Anonimowy17.2.16

    Święta Rito, proszę Cię o wstawiennictwo u Boga by moja dziewczyna wybaczyła mi wszystko co złe i dała Nam drugą szansę.Obiecuje poprawę i żal za wszystkie winy oraz poprawę swojego zachowania dla dobra milosci. Amen

    OdpowiedzUsuń
  80. Anonimowy24.2.16

    Święta Rito, proszę Cię o wstawiennictwo u Pana Boga, aby mój syn otrzymał pracę, najlepiej taką o jakiej całe życie marzy.Bardzo Cię o to proszę, gdyż do tej pory nie może jej otrzymać .

    OdpowiedzUsuń
  81. Anonimowy27.2.16

    Święta Rito proszę Cie o zdrowie dla mojej córki, spraw żeby była szczęśliwa i znalazła dobrego męża.

    OdpowiedzUsuń
  82. Anonimowy6.3.16

    Proszę Cie Święta Rito o uratowanie mojego małżeństwa i o powrót mojej żony Małgosi do domu.

    OdpowiedzUsuń
  83. Anonimowy29.3.16

    Swieta Rito, prosze modl sie za moje malzenstwo, o nowa milosc i zaufanie

    OdpowiedzUsuń
  84. Anonimowy30.3.16

    Proszę Cię św. Rito o dar pojednania z moją siostrą Danutą, wstaw się proszę u Pana Boga za nami, abyśmy mogły się pojednać, proszę św. Rito niech jej serce zapragnie pojednania i zgody, bo moje jest gotowe i bardzo kocham moją siostrę.

    OdpowiedzUsuń
  85. Blagam cie sw. Rito o pomoc w wyleczeniu z choroby nowotworowej mojej corki.

    OdpowiedzUsuń
  86. Blagam cie sw. Rito o pomoc w wyleczeniu z choroby nowotworowej mojej corki.

    OdpowiedzUsuń
  87. Anonimowy12.4.16

    Proszę Cię święta Rito o uzdrowienie mojej duszy ,o pozbycie się lęków i depresji a także o zdrowie dla moich najbliższych i wszystkich ludzi którzy potrzebują pomocy.

    OdpowiedzUsuń
  88. Anonimowy12.4.16

    Proszę Cię św. Rito o wstawiennictwo u Boga za naszego syna Wojtka

    OdpowiedzUsuń
  89. Anonimowy14.4.16

    Św Rito wstaw się u Boga za moim synem Michałem by wyszedł z nałogu

    OdpowiedzUsuń
  90. Anonimowy18.4.16

    Proszę Cie Święta Rito o zdrowie dla mojego męża, abyśmy razem doczekali się późnej starości w dobrej formie, ciesząc się naszymi dziećmi i ich rodzinami, zachowaj mi go na długie jeszcze bardzo długie lata ,Gorąco Cie broszę .

    OdpowiedzUsuń
  91. Anonimowy18.4.16

    ŚWIĘTA RITO PROSZĘ POMÓŻ MI W ODNALEZIENIU SENSU ŻYCIA, PROSZĘ O POMOC W SPRAWIE PRACY, PROSZĘ O ZDROWIE, UŁOŻENIE SWOJEGO ŻYCIA, SPOTKANIE NIEWIASTY KTÓRĄ CHCIAŁBYM POŚLUBIĆ

    OdpowiedzUsuń
  92. Anonimowy22.4.16

    Święta Rito zawsze mi pomagałaś w sytuacjach kiedy nie widziałam już wyjścia, proszę pomóż i teraz bo jestem przytłoczona problemem i nie znajduję wyjścia, a to prowadzi mnie do depresji, nie daję już rady, pomóż.

    OdpowiedzUsuń
  93. Swieta Rita, jeśli taka jest wola Boża, proszę Cie o pomoc w znalezieniu człowieka, który ma zostać moim mężem. Człowieka z którym założę szczęśliwa rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  94. Swieta Rita, jeśli taka jest wola Boża, proszę Cie o pomoc w znalezieniu człowieka, który ma zostać moim mężem. Człowieka z którym założę szczęśliwa rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  95. Anonimowy27.4.16

    Św. Rito dopiero dziś dowiedziałam się o twojej świętości ,o tym że pomagasz ludziom w beznadziejnych sytuacjach -proszę pomóż mojemu bratu wyjść z kłopotów finansowych oby spłacił wszystkich dłużników -o siłę wytrwania dla całej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  96. Anonimowy3.5.16

    Droga Św. Rito chodż nie jestem godna prosić Cię o pomoc ,błagam wstaw się u Boga w mojej sprawie proszę o łaskę uzdrowienia mnie z moich dolegliwości,już powoli tracę nadzieje ,zlituj się nade mną grzesznikiem .I proszę o łaskę wiary ,nadziei ,i miłości

    OdpowiedzUsuń
  97. Anonimowy3.5.16

    Kochana Rito proszę Cię wyproś u Pana Boga zdrowie dla mojej mamy ,i o łaskę nawrócenia mojej rodziny ,aby powrócili do Boga ,niech w ich sercu na nowa odżyje wiara, nadzieja,miłość.Abyśmy wszyscy zjednoczyli się w Chrystusie .

    OdpowiedzUsuń
  98. Anonimowy3.5.16

    Św. Rito w sprawach trudnych i beznadziejnych proszę wstaw się u Boga za moją koleżankę która od dziecka jest chora na epilepsje ,ataki paniki,daj aby pogodziła się ze swoim bratem,aby między nimi zapanowała zgoda i miłość

    OdpowiedzUsuń
  99. Anonimowy3.5.16

    Św Rito proszę Cię wspieraj mnie ,uproś u Boga pomyślność w zdaniu egzaminu na prawo jazdy ,aby za pierwszym razem mi się powiodło,mieszkam na wsi a wszystko jest tak daleko ,bez tego to ja se nie poradzę.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  100. Anonimowy8.5.16

    Sw. Rito proszę o zdrowie dla mojego syna o zdrowie po ciezkirn operacji

    OdpowiedzUsuń
  101. Anonimowy8.5.16

    Święta Rito proszę, otocz opieką moją rodzinę i mnie.Spraw aby rozwiązały się pomyślnie moje problemy,które spadły na mnie i nie pozwalają radować się....

    OdpowiedzUsuń
  102. Święta Rito proszę Cię o zdrowie dla mojej całej rodziny,a także abym znalazła pracę w miejscu gdzie będę potrzebna w otoczeniu uczciwych ludzi. Z góry Bóg zapłać....

    OdpowiedzUsuń
  103. Swieta Rito Ty rozumiesz odtraconych i skrzywdzonych; napewno wiesz jak wielka jest milosc i pokora wiary mojej najdrozszej babci. Prosze Cie o uzdrowienie jej schorowanego ciala; zachowanie przy zmyslach jej przepieknej duszy; strasznie sie trwoze o zycie mojej babuni i nie moge sie pogoodzic ze wszyscy juz by ja zywcem pogrzebali i nie widza ratunku bo choroby zaatakowaly z kazdej strony i wiek. Prosze o wstawiennictwo u Boga aby babcia zachowala sie przy zyciu, aby jeszcze nie odchodzila. Tak bardzo ja kocham, pragne jej obecnosci w tym zyciu nie odbieraj mi jej zbyt wczesnie

    OdpowiedzUsuń