Z ziemi włoskiej do Polski

O kulcie św. Rity na Półwyspie Apenińskim krążą legendy. Ale patronka wzywana w sprawach trudnych i beznadziejnych staje się coraz bardziej znana także w naszym kraju. Przykładem jest mała parafia Czarna koło Ustrzyk, gdzie na comiesięczne nabożeństwo przyjeżdża bardzo dużo ludzi.

Z okna plebanii jak na dłoni widać asfaltową wąską drogę prowadzącą wprost do stojącego u podnóża górki kościoła. Za dwie i pół godziny ma się rozpocząć Msza św., Różaniec i 27. nabożeństwo do św. Rity. Co miesiąc prowadzi je inny kapłan, którego zaprasza proboszcz. Aż się nie chce wierzyć, że niezbyt duży drewniany kościółek w parafii liczącej ok. 1700 osób, między Ustrzykami Dolnymi a Górnymi, będzie za chwilę pękał w szwach. W sceptycyzmie utwierdza fakt, że od rana mocno pada i nie zapowiada się, żeby miało przestać. Tymczasem już kilka minut przed godz. 15 do kościoła zaglądają pierwsze osoby. Gdy pojawia się coraz więcej aut, zaglądam na parking i sprawdzam rejestracje. Są bliższe okolice - jak Brzozów czy Sanok. I nieco dalsze: Jarosław, Przemyśl. W oczy rzuca się Tarnów i Dębica. Ludzie przyjechali tu za włoską świętą, która do bieszczadzkiej parafii trafiła przez Kraków z powodu... nowotworowej choroby proboszcza.

Święta od pojednania

O godz. 17 punktualnie rozpoczyna się Różaniec. W kościele nie ma już za dużo miejsc stojących, o siedzących nie ma nawet mowy. Obok ołtarza w prezbiterium stoją relikwie św. Rity. Nad nim jej portret. Prawie wszyscy ludzie w kościele trzymają w dłoniach czerwone róże. Zostaną one pobłogosławione na koniec nabożeństwa.

Dlaczego święta przedstawiana jest właśnie z tymi kwiatami? Nawiązują one do wydarzenia z jej życia, kiedy to róże zakwitły w zimie. O róże poprosiła umierająca zakonnica, a wcześniej żona i matka Margerita (w zdrobnieniu Rita) Lotti. Urodzona w 1381 r. kobieta wiele w życiu przeszła. Jako dziewczynka była przekonana, że jej drogą życia jest zakon. Jednak w wieku 12 lat rodzice skłonili ją do wyjścia za mąż za człowieka, który okazał się awanturnikiem i rozpustnikiem, brutalnie traktującym żonę. Rita znosiła te upokorzenia, urodziła dwóch synów. Mąż pod jej wpływem powoli się zmieniał. Przed śmiercią przeprosił Ritę, pojednał się z Bogiem i z Kościołem.
Został zamordowany w wyniku spisku jego dotychczasowych przyjaciół. Dwaj synowie chcieli pomścić śmierć ojca. Rita modliła się, aby Bóg uniemożliwił jej synom dokonanie zemsty i popełnienie grzechu morderstwa. Rok później obaj zmarli. Zostawszy bezdzietną wdowę zgłosiła się do klasztoru św. Marii Magdaleny w Cascii. Zakon jednak odrzucił ją. Kojarzona była bowiem z trwającym sporem między dwiema rodzinami. Otrzymała misję doprowadzenia do pojednania i zakończenia waśni. Pozornie niewykonalne zadanie zakończyło się sukcesem i w wieku 36 lat trafiła do zakonu.

Rita miała wielkie nabożeństwo do męki Pańskiej. Pewnego dnia podczas adoracji krzyża prosiła Jezusa, żeby mogła choć symbolicznie uczestniczyć w Jego cierpieniach. Otrzymała cierń z korony, który tkwił w jej czole przez resztę życia, powodując nieustanny ból. Cierń, inaczej niż to pokazują portrety świętej, pozostawał niewidoczny. Widać było za to wyraźnie ślad po ranie. Rana wydawała nieprzyjemną woń, co spowodowało, że s. Rita dużo czasu spędzała w odosobnieniu. Zmarła wyczerpana chorobą 22 maja 1457 roku. Cela napełniła się światłem i cudnym zapachem. Ciało s. Rity, umieszczone w bazylice w Cascia, zachowane jest w doskonałym stanie. Kult rozpoczęty zaraz po jej śmierci oficjalnie potwierdzał Kościół. Najpierw beatyfikacją w 1628 r., a później kanonizacją w 1900 r., przeprowadzoną przez papieża Leona XIII. Oprócz Włoch święta mocno czczona jest we Francji i w Ameryce Południowej.




Dla rodzin, matek i kobiet

Po Różańcu proboszcz parafii w Czarnej ks. Andrzej Majewski odczytuje prośby i podziękowania, które ludzie kierowali na karteczkach jako intencje modlitewne do św. Rity. Ich odczytanie zajęło 45 minut. "O uzdrowienie nóg, kręgosłupa, oczu; o pomoc w znalezieniu pracy; o zgodę w rodzinie; o dar macierzyństwa i ojcostwa; o uwolnienie z nałogów; o pomoc w cierpieniu" - padały prośby. Na południowym wschodzie Polski nie mogło zabraknąć też intencji o pokój na Ukrainie.

Te często ogólnie formułowane prośby wracają później do ks. Majewskiego w postaci szczegółowych świadectw. Tak jak historia Magdaleny i Wojciecha, małżeństwa z Warszawy, którzy kilkanaście miesięcy temu znaleźli się w Bieszczadach, by - jak wspominają - nie tylko odpocząć, ale także uciec od problemów i kolejnych wizyt u lekarza. Magda była w 12. tygodniu ciąży, a lekarze orzekli, że musiałby zdarzyć się cud, żeby ciąża się utrzymała. Oboje mieli po 41 lat i nie tak dawne doświadczenie poronienia. W czasie tej bieszczadzkiej ucieczki na niedzielną Eucharystię wybrali się do Czarnej. - Usłyszeliśmy o świętej od spraw trudnych i beznadziejnych, której relikwie wkrótce mają zostać sprowadzone do parafii. Odczuliśmy mocno, że św. Rita jest wsparciem, które daje nam Boża Opatrzność. Czuliśmy, że to dziewczynka i od razu postanowiliśmy, że nazwiemy ją Rita. Odzyskaliśmy spokój. Ciąża przebiegła prawidłowo i urodziło się zdrowe dziecko - wspominają. Co jakiś czas wracają do Czarnej. Razem z proboszczem modlą się, dziękują za otrzymane łaski.

Na koniec Mszy św. można było ucałować relikwie św. Rity i potrzeć o nie specjalne chusteczki. - Któregoś miesiąca na nabożeństwo przyjechali dziadkowie. Modlili się o zdrowie dla swojej wnuczki, która przebywała w tym czasie w szpitalu w Zakopanem. Potarli materiałowe chusteczki, które specjalnie przygotowujemy, o relikwie św. Rity i wysłali je do szpitala. Z ich wnuczką leżała na sali inna dziewczynka z Krakowa. Jaj mama wzięła chusteczki z Czarnej, o której wcześniej nie słyszała, i pocierała miejsce, gdzie lekarze zdiagnozowali u jej córeczki guza. Przez dziadków i ich wnuczkę Bóg dotknął jej rodzinę, posługując się też naszą parafią. Potem napisała do nas świadectwo z podziękowaniem Bogu za uzdrowienie córki - opowiada ks. Andrzej Majewski.

Lekarze podjęli decyzję, że trzeba wyciąć guza. Zaplanowali operację na 15 grudnia 2013 roku, ale dziewczynka zachorowała na wirusowe zapalenie krtani i musieli przełożyć operację na 2 stycznia. - Wróciliśmy do domu. Codziennie prosiłam św. Ritę o pomoc. Mocno wierzyłam, że Ania będzie w końcu zdrowa, że św. Rita wyprosi dla nas tę ogromną łaskę u Pana Boga. Pod koniec grudnia objawy zaczęły ustępować, aż w końcu całkiem znikły. W rozmowie z panią chirurg, która miała operować Anię, powiedzieliśmy, że chcielibyśmy zrobić dodatkowe badania przed operacją. Umówiliśmy się na kontrolne USG. Badanie to potwierdziło, że guz zmalał o połowę. Lekarze byli bardzo zaskoczeni. Poczuliśmy z mężem ogromną ulgę. Umówiliśmy się na kolejną wizytę za 3 tygodnie. Na badaniu USG okazało się, że po zmianie nie ma śladu. Wszystko znikło. Na kolejnej wizycie miesiąc później usłyszeliśmy, że nie ma potrzeby dalszej kontroli zmiany guzowatej, bo nic tam nie ma - wspomina pani Marta.

Gotowość na wielkie rzeczy

W Polsce od kilkunastu lat kult św. Rity dynamicznie się rozwija w krakowskim kościele augustianów. Istniał on tam zresztą od XVIII w. Co miesiąc odbywają się tam nabożeństwa, na które ciągną rzesze ludzi. Właśnie od augustianów z kościoła pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej relikwie św. Rity trafiły do parafii w Czarnej, w Bieszczadach. Było to w sierpniu 2012 roku. Rok wcześniej proboszcz z Czarnej, ks. Andrzej Majewski, przeszedł pierwszą operację nowotworu z przerzutami. Później była druga operacja i kilkanaście zabiegów chemioterapii.

- Leżąc w szpitalu w Krakowie, od kobiety z jednej ze wspólnot charyzmatycznych usłyszałem o nabożeństwach do św. Rity w tamtejszym kościele augustianów. To był dla mnie pierwszy sygnał. Po wyjściu ze szpitala moja parafianka powiedziała mi, że modli się za mnie do św. Rity. A jakiś czas potem znajomy ksiądz, który nigdy nie wspomniał o tej świętej, opowiadał mi, jak rozwiązał bardzo trudną sprawę, powierzając ją św. Ricie. To mi wystarczyło - opowiada ks. Majewski. Na jedno z kolejnych krakowskich nabożeństw proboszcz z Czarnej zabrał cały autokar swoich parafian, żeby zobaczyli na własne oczy i zdecydowali, czy chcą mieć relikwie świętej u siebie w Bieszczadach. Fragment sukni św. Rity proboszcz odbierał tuż po swojej drugiej operacji. Uroczystości wprowadzono je do parafialnego drewnianego kościółka. I tak się zaczęło.

Ksiądz Majewski nie ma wątpliwości, że życie zawdzięcza Bogu i szturmowi, który szereg ludzi przypuściło do nieba za wstawiennictwem świętych, wśród których pierwsze skrzypce nieoczekiwanie zagrała włoska zakonnica.

- Gdy odbieraliśmy relikwie, augustianin o. Marek Donaj powiedział, że kto bierze do siebie św. Ritę, musi być gotowy na wielkie rzeczy. I takie rzeczy się dzieją - dodaje na zakończenie.


W: Mariusz Majewski, Z ziemi włoskiej do Polski, w: Gość Niedzielny nr 45, 9 listopada 2014 r., s. 27-29.

89 komentarzy:

  1. Anonimowy3.12.14

    Za tego chłopca z wczoraj opiekuj się nim św. Rito...nie zostawiaj samego odmień jego los i za wszystkich poniżanych z powodu biedy....Pomóż im,....

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy3.12.14

    o LUCYNĘ I WIOLĘ POMÓŻ IM....

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy19.12.14

    Blagam Cie sw.Rito o spotkanie z kims kogo kocham...pomoz mi prosze aby odwzajemnil tez moje uczucia I aby moglismy byc wkoncu razem...Pomoz mi prosze...

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy19.12.14

    Prosze Cie o spotkanie z kims kogo kocham I odwzajemniona milosc..aby moglismy byc wkoncu razem..Pomoz mi prosze...

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy21.12.14

    Święta Rito, pokornie Cię błagam o cud uzdrowienia z choroby nowotworowej mojej naj ukochanszej Mamusi. Mam tylko Ją. Błagam pomóż Jej, dodaj sił i spraw, by choroba ustąpiła. Twojej opiece i Najświętszemu Sercu Pana Jezusa oraz Maryji zawierzam los i życie mojej Mamusi. Wierze głęboko, że pomożesz. Amen. Piotr 31

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy23.12.14

    W dniu Wigilii wspieraj tych którzy sa biedni ponizani nie maja pieniędzy na świeta na podstawowe artykuły żywnosciowe, wyśmiewanych z powodu biedy tych, którym odłaczono na swieta gaz światło itd Nie zostawiaj ich samych ani teraz ani przez cały rok . Niech spotkaja na swej drodze ludzi, ktorzy im pomoga. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy25.12.14

    O cud uzdrowienia....

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy1.1.15

    Sw.Rita Wspieraj mojego meza w pracy, nie pozwul aby byl zwolniony.Blagam cie i modlesie w tej intencji

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy4.1.15

    Swieta Rito prosze o wsparcie w chorobie nowotworowej dla mojego przyjaciela Krzysztofa,wstaw sie prosze u Boga I ocal go,

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy14.1.15

    Za Kube i Weronikę

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy18.1.15

    O uzdrowienie z choroby nowotworowrej Ewy Bozeny Witkowskiej oraz o zdrowie dla meza i jej Corek.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy25.1.15

    Proszę o zdrowie dla mojej Małgosi, błagam żeby była zdrowa i szczęśliwa, żeby tak jak do tej pory rozweselala moje życie.....

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy25.1.15

    Proszę o zdrowie dla mojej Małgosi, błagam żeby była zdrowa i szczęśliwa, żeby tak jak do tej pory rozweselala moje życie.....

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy31.1.15

    I zdrowie synka

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy31.1.15

    O zdrowie synka

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy31.1.15

    O zdrówko synka

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy31.1.15

    O zdrówko synka

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy31.1.15

    O zdrówko synka

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy2.2.15

    29 stycznia br., odszedł do Pana po wieczną nagrodę
    ks. prał. Andrzej Majewski, proboszcz Parafii w Czarnej k. Ustrzyk, dziekan Dekanatu Lutowiska.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pokoj jego duszy...

    Prosze Cie sw. Rito o dobry powrot do pracy po urlopie macierzynskim

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy9.2.15

    Módlmy się do Świętej Rity wytrwale i z wiarą. Ona na prawdę działa cuda. Dziękuję Ci Święta Rito za otrzymaną łaskę.

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy11.2.15

    Dziękuję za pomoc w szukaniu pracy i proszę o dalsze wsparcie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy18.2.15

    świeta Rito dziekuje dziekuje dziekuje.....i błagam by Weronice wyszło to na dobre opiekuj sie nia przytuj do serca gdy rodzona matka nie umie:))) tak jak Kube nie opuszczaj ich na krok nie daj zejsc na zła droge Amen

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy19.2.15

    Sw Rito prosze jak nigdy tu trzeba szybkiej interwencji gdy instytucje pomocowe nic nie robia Ty pomoz nie daj ich na zła droge na ten wyjazd do anglii na poniewierke nie daj im zniszczyc zycia blagam Cie bu cała prawda wyszła na jaw na dobro tych dzieci błagam Cie Tylko Ty mozesz wyprosic to u Pana zmień ich los!!!!!!!!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy20.2.15

    Sw Rita dala mi nadzieje, bardzo sie przyczynila do mojego nawrocenia.dziekuje.L

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy22.2.15

    Św Rito dziękuje za łaski otrzymane za Twoim pośrednictwem a zarazem prosze miej w opiece moją rodzine abyśmy nadal sie kochali i szanowali

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy23.2.15

    Proszę o zdrowie dla moich córek.Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy25.2.15

    Św.rito wyprios u Pana łaski dla mojej całej rodziny oraz o zdrowie dla moich rodziców i żeby te nasze wszystkie sprawy się dobrze rozwiazaly Amen.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy25.2.15

    Proszę o zdrowie dla mojego synka, taty, mamy i siebie.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy2.3.15

    proszę o powrót do pracy mojego męża i szczęśliwe zakończenie sprawy sądowej. Twoja dłużniczka-Małgorzata

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy2.3.15

    świeta Rito proszę o miłość drogiej mi osoby Iwony J

    OdpowiedzUsuń
  32. ŚW.Rito proszę Cie o zdrowie dla mnie broń mnie od nowotworów i złych chorób,proszę o dobre wyniki badań dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  33. opiekuj się mną św Rito

    OdpowiedzUsuń
  34. prosze o zdrowie dla mnie św. Rito

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy13.3.15

    Z życie i zdrowie mamy:)))

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy14.3.15

    Sw Rito bardzo prosze bym mogla miec dzidziusia tu na ziemi bym wkoncu mogla donosic i urodzic zdrowego bobaska...wstaw sie prosze za nami pozwol nam doznac tego szczescia i cudu jaki jes dar rodzcielstwa ...

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy18.3.15

    Prosze cie sweta Rito,o zdrowie dla mamy,o znalezienie pracy i upragniona ciaze.
    kochana Swieta

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy18.3.15

    Prosze cie swieta Rito o zdrowie dla mamy,znalezionie pracy i upragniona ciaze.Jestes moja kochana Swieta

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy18.3.15

    Proszę Cię święta Rito o modlitwę za moje dzieci,które utraciły wiarę,módl się o łaskę nawrócenia dla nich.

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy18.3.15

    Proszę o modlitwę o łaskę nawrócenia dla moich dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy18.3.15

    Pomoz moim dzieciom w nauce i o rozeznanie planow Bozych ,o wiare

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy19.3.15

    Prosze Cie Św. Rito o opieke nad moja córeczka i moim mezem,oraz nad cala moja rodzina.Prosze o zdrowie i blogoslawienstwo Boze.

    OdpowiedzUsuń
  43. Anonimowy20.3.15

    O zdrowie córki Renaty i Ani i syna Piotrka proszę cię Św.Rito

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy22.3.15

    Pomoz mi zyc SW Rito, dodaj rozumu myslenia odwagi madrosci poniewaz tego mi brakuje, zostalo zniszczone Ty wiesz przez kogo...Zebym w koncu mowila i rozumiala w obcym jezyku, ktory jest powodem moich komleksow i niepewnosci,tylko Ty mozesz mi pomoc.Tak bym chciala byc szczesliwa i zdrowa, kiedy to nastapi, co robie nie tak, dlaczego mam zawsze pod gorke, czy zaznam w koncu dobrego i spokojnego zycia w tym moim zyciu. Nie mam nikogo, kto by mnie wysluchal ani rodziny, przyjaciol, nikogo, jestem sama ze wszystkim pomimo, ze otacza mnie wiele ludzi, co robie nie tak.....

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy23.3.15

    Bądź pozdrowiona patronko moja.
    Proszę cię św.Rito o pokój duszy,uzdrowiemie ciala,pomyślne rozwiązanie problemu znane Bogu,o ratunek dla moich dzieci - wyrwij ich z działania złej
    mocy.Przybądż mi na ratunek i nie opuszczaj
    mnie.Bądż ratunlkiem dla mojej Rodziny.Dziękuję Ci za wszystko.

    OdpowiedzUsuń
  46. Anonimowy23.3.15

    O opieke ducha sw. i ochronę przed złym

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy25.3.15

    Święta Rito proszę wstaw się u Pana abym został uwolniony z depresji.

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy29.3.15

    Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemów osobistych i rodzinnych, łaskę wytrwałości i miłość do drugiego czlowieka

    OdpowiedzUsuń
  49. Anonimowy30.3.15

    Proszę Cię Św. Rito o nawrócenie syna i męża, właściwe wybory dokonywane przez dzieci, znalezienie przez nich właściwych towarzyszy życia, odpowiednia pracę i ukończenie licencjatu we właściwym terminie.Ty tylko Rito możesz mi i im pomóc,

    OdpowiedzUsuń
  50. Anonimowy4.4.15

    Błagam o opiekę nad moją rodziną! Spraw, aby córka odzyskała spokój wewnętrzny i wróciła na łono Kościoła. Daj mojemu mężowi siłę do walki z chorobą, abyśmy jeszcze raz stworzyli razem szczęśliwą rodzinę. Opiekuj się moimi rodzicami i wspieraj ich w ciężkich chwilach.

    OdpowiedzUsuń
  51. Anonimowy6.4.15

    Za tego Pana dziś Kosciele by to był poczatek jego nawrócenia i zmiany zycia by mu ktos pomógł...

    OdpowiedzUsuń
  52. Anonimowy9.4.15

    Proszę o spokój ducha

    OdpowiedzUsuń
  53. Anonimowy12.4.15

    Święta Rito, proszę o wstawiennictwo u Boga i wyproszenie łask dla mojej córki i zięcia- o dar macierzyństwa i ojcostwa dla nich...

    OdpowiedzUsuń
  54. Anonimowy18.4.15

    Proszę o pojednanie między moją żoną a moją mamą.

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy18.4.15

    L i ja błagam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy28.4.15

      Święta Rito proszę o Twoje wstawiennictwo u dobrego Pana aby mój kochany syn miał prace.Już teraz dziękuję za Twą pomoc mając cichą nadzieję na szczęśliwe rozwiązanie tego wielkiego problemu w mojej rodzinie.

      Usuń
  56. Anonimowy22.4.15

    Swieta Rito prosze o Twoje wstawiennictwo u Pana Jezusa upros laske nawrocenia mojego meza i dzieci o zabranie wszelkich nalogow ktore maja alkohol, papierosy i uzaleznienie od komputera blagam Swieta Rito wysluchaj mojego wolania o pomoc......Kocham Cie Jezu Ty jestes moim Panem

    OdpowiedzUsuń
  57. Anonimowy22.4.15

    Św, Rito proszę o nawrócenie mojego mężą i dzieci

    OdpowiedzUsuń
  58. Anonimowy25.4.15

    Święta Rito, dziękuję Ci za opiekę nad nami, proszę dla Michała o opiekę, o dar łaski rozsądnego i religijnego podejścia do życia, o spokojne podejście do spraw, trudu codziennego życia, o bezpieczeństwo w trakcie jazdy samochodem. Proszę opiekuje się nami i nie opuszczaj nas w tym skomplikowanym świecie. Dziękuję Ci Święta Rito za wszystko co zrobiłeś dla nas.

    OdpowiedzUsuń
  59. Anonimowy5.5.15

    Św. Rito proszę o zdrowie psychiczne i fizyczne, abym mogła pracować. Bóg zapłać! Danuta

    OdpowiedzUsuń
  60. Anonimowy5.5.15

    Święta Rito proszę o cud uzdrowienia, ty wiesz czego potrzebuję.
    Proszę o wstawiennictwo u Boga...

    OdpowiedzUsuń
  61. Anonimowy5.5.15

    Święta Rito proszę ubłagaj u Boga łaskę cudownego uzdrowienia z depresji.Twoja czcicielka.

    OdpowiedzUsuń
  62. Anonimowy6.5.15

    Swieta Rito! Prosze o cud uzdrowienia dla mojego meza, ktory jest Twoim rodakiem. Maz choruje juz od 5 lat, nic nie zdaje sie mu pomagac. Prosze zmien to! Spraw, aby operacja nie byla jedynym rozwiazaniem. Prosze, abysmy pozostali zawsze razem, w milosci i wzajemnym szacunku i dobrze wychowywali naszego synka.

    OdpowiedzUsuń
  63. Anonimowy11.5.15

    Swięta Rito, tyle ostatnio wydarzyło się w naszym życiu, potrzebujemy dużo sił i wiary aby to wszystko unieść...dałaś mi wewnętrzny spokój, dziękuję... błagam, wspieraj moją rodzinę, męża synów a szczególnie córkę.POMÓŻ...

    OdpowiedzUsuń
  64. Anonimowy13.5.15

    św.Rito proszę Cię z pokorą o dobrą pracę dla mojego syna, o dobre wybory moich wszystkich dzieci.Niech Bóg je strzeże i prowadzi.Ja proszę o zdrowie i siły do nauki. Proszę również o nową wspaniałą pracę i dobrą osobę, która mnie zastąpi.

    OdpowiedzUsuń
  65. Anonimowy17.5.15

    Św. Rito błagam Cie o pomoc w uzdrowieniu mojego wnuczka 6 letniego. Macius ma połowe serduszka , przeszedł wiele operacji, a teraz dodatkowo ma wielki problem z rozwojem emocjonalnym. Prawdopodobnie są to powikłania po wielkich niedotlenieniach. Błagam pomóż temu dziecku i jego Matce Basi, która go wychowuje sama. błagam o jego spokój w głowie, aby mógł sie rozwijac jak jego rówieśnicy. Proszę.

    OdpowiedzUsuń
  66. Anonimowy19.5.15

    Święta Rito , tak wiele wycierpiałaś , chcę cierpieć dla Jezusa tak jak Ty. Uproś proszę u Stwórcy łaskę nawrócenia mojego syna Mariusza i wyzwolenie z nałogów , zdrowie dla dzieci i wnuków, pracę i miłość w ich rodzinach,

    OdpowiedzUsuń
  67. Anonimowy22.5.15

    Święta Rito! Błagam Cię pomóż mi rozwiązać ten problem ,chcę pomóc, obiecałam !nie chcę nikogo przez to skrzywdzic. Nie mogę zawiesc!Co ja mam zrobić, proszę! Boże Drogi tam są dzieci które mnie pokochały ja też je kocham chcę być dla nich matką ale mam męża którego nie kocham,z ktorym jestem tylko z przyzwyczajenia.Nie ma między nami już zadnego uczucia od 15 lat,przechodzimy obok siebie obojętnie, o byle co wybuchają kłótnie! Święta Rito nie wiem sama już co mam robić, tam mi ciężko z tym żyć!

    OdpowiedzUsuń
  68. Anonimowy25.5.15

    Święta Rito dopomóż mnie i mojemu synowi. Miej w opiece moje dziecko i oddal go od wszelkich nałogów. Proszę Święta Rito Wyproś u Boga łaski dla nas. Proszę dodaj nam sił. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  69. Anonimowy4.6.15

    Święta Rito pomóż rozwiązać problemy, z którymi sama sobie nie radzę. Dodaj sił, wyproś łaski u Boga. Proszę zaopiekuj się moimi bliskimi i mną . Nie opuszczaj mnie.

    OdpowiedzUsuń
  70. Anonimowy7.6.15

    Swieta Rito blagam uratuj moje malzenstwo...

    OdpowiedzUsuń
  71. Anonimowy29.6.15

    św. Rito przedstaw proszę Bogu moją prośbę by zechciał pomóc mi poukładać moje życie. Bym mógł wrócić do Marty jeśli taka wola Boga Najlepszego, by wszystko co wybieram było dla naszego zbawienia i szczęścia wiecznego. Bym umiał pokornie godzić się z wolą najlepszego Boga, któremu ufam.

    OdpowiedzUsuń
  72. Anonimowy6.7.15

    Święta Rito, proszę Cię o szczęśliwą miłość, o mężczyznę, z ktorym stworzę szczęśliwy związek i rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  73. Anonimowy16.7.15

    Ty wiesz o co proszę cię każdego dnia I jestem pełna wiary że to się spełni musimy wierzyć bo cóż nam pozostało 

    OdpowiedzUsuń
  74. Anonimowy21.7.15

    Prosimy Cię św.Rito o wstawiennictwo w naszej trudnej sprawie, aby wszystko skończyło się pozytywnie. Dziękuję z całego serca.

    OdpowiedzUsuń
  75. Anonimowy6.8.15

    Św. Rito! Dziękuję Ci. Pomogłaś mi....mojemu bratu. Czuje Cię przy sobie cały czas, wielbię Cię i proszę wspomagają mnie dalej w modlitwie do naszego Ojca o zdrowie dla mojego Brata.

    OdpowiedzUsuń
  76. Anonimowy21.8.15

    Swięta Rito, proszę Cie o uproszenie łask u Pana Najwyższego w sprawie niejasnych spraw i powikłań z kredytem mojej córki Kasi. Proszę Cię, nie pozwól, by deweloper wyrządził jej niesłusznie krzywdę, uchroń ją od tego.Pani Różana proszę Cię z całego serca by te sprawy trudne i beznadziejne wróciły na prostą drogę! Dziękuję Ci Pani za wszelkie łaski spływające na naszą rodzinę i nieustannie proszę o zdrowie dla mojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  77. Anonimowy21.8.15

    Swięta Rito, proszę Cie o uproszenie łask u Pana Najwyższego w sprawie niejasnych spraw i powikłań z kredytem mojej córki Kasi. Proszę Cię, nie pozwól, by deweloper wyrządził jej niesłusznie krzywdę, uchroń ją od tego.Pani Różana proszę Cię z całego serca by te sprawy trudne i beznadziejne wróciły na prostą drogę! Dziękuję Ci Pani za wszelkie łaski spływające na naszą rodzinę i nieustannie proszę o zdrowie dla mojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  78. Proszę cie św Rito uzdrowbmojego tatę. To najcudowniejszy człowiek na świecie. Mamy tylko jego Daj mi szcześliwie wyzdrowieć. Kocham cie św Rito i wierze ze mnie nie opuścisz

    OdpowiedzUsuń
  79. Dziękuje ci św Rito ze pomogłas młodszemu bratu. Pomagaj mu nieustannie

    OdpowiedzUsuń
  80. Anonimowy20.9.15

    Św Rito proszę o uzdrowienie męża z choroby alkoholowej.......

    OdpowiedzUsuń
  81. Anonimowy20.9.15

    Św Rito proszę o uzdrowienie męża z choroby alkoholowej.......

    OdpowiedzUsuń
  82. Anonimowy22.9.15

    Proszę cię Św Rito proszę o dobrą prace i o to aby mój ukochany wkońcu mnie pokochała i abym z nim była juz na zawsze.Prosze tez o wyjscie z długów moich.

    OdpowiedzUsuń
  83. Anonimowy22.10.15

    Dziękuję Ci Św Rito za Marysię moją ukochaną córcię.

    OdpowiedzUsuń
  84. Anonimowy22.10.15

    Dziękuję Ci Św. Rito za moją Marysię...ale traz proszę o zdrowie dla niej. Jest taka chorowita. Proszę też o zdrowie dla całej mojej rodziny. A brat niech się nie uzależni od alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
  85. Anonimowy9.11.15

    ŚW Rito proszę przeproś Pana Boga w imieniu moim za moje grzechy proszę o to abym miała więcej cierpliwości wytrwałości i pokory. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  86. Św Rito proszę o cud uzdrowienia mego taty.

    OdpowiedzUsuń
  87. Anonimowy21.3.16

    Św.Rito proszę Cię o wszystko co najlepsze dla mojego Barka Igora i ukochanej mamy dla Siebie proszę Cię o wsparcie i spełnienie tego co zadręcza moje serce.

    OdpowiedzUsuń
  88. Anonimowy28.3.16

    sw. Rito prosze o Twoje wstawiennictwo do Pana Naszego o zdrowie dla mojej mamy, o zakonczenie moich problemów finansowych, o spokój w rodzinie i o uzdrowienie mojej duszy

    OdpowiedzUsuń