Miejsca kultu św. Rity w Polsce

* Parafia pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Krakowie, woj. małopolskie - Polska Prowincja Zakonu św. Augustyna (figura, relikwie)

* Kościół rektoralny pw. św. Mikołaja z Tolentino w Krakowie-Prokocimiu - Polska Prowincja Zakonu św. Augustyna, woj. małopolskie (figura, relikwie)

* Parafia pw. Matki Bożej Niepokalanej w Nowym Sączu, woj. małopolskie (obraz, relikwie)

* Parafia pw. Matki Bożej Królowej Polski we Włosani, gm. Mogilany, woj. małopolskie (kapliczka z figurą św. Rity przy ul. św. Rity, przy której odbyhwają się nabożeństwa polowe, a także obraz, witraż i relikwie w kościele)

* Parafia pw. św. Józefa Rzemieślnika w Maszkienicach, kościół pw. Przemienienia Pańskiego, woj. małopolskie (obraz, relikwie)

* Parafia pw. św. Antoniego z Padwy w Kielcach, woj. świętokrzyskie (obraz)

* Parafia pw. św. Józefa Sebastiana Pelczara w Rzeszowie, woj. podkarpackie (obraz, relikwie)

* Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Czarnej k. Ustrzyk Dolnych, woj. podkarpackie (relikwie)

* Parafia pw. Najświętszego Ciała i Krwi Chrystusa w Zawierciu, woj. śląskie (figura, relikwie)

* Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Katowicach-Brynowie, woj. śląskie (figura, relikwie)

* Parafia pw. św. Barbary w Katowicach-Giszowcu, woj. śląskie (figura)

* Parafia pw. św. Jana Kantego w Jaworznie-Niedzieliskach, woj. śląskie (relikwie)

* Parafia pw. św. Apostołów Mateusza i Macieja w Brzeziu-Raciborzu, woj. śląskie (relikwie)

* Parafia pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Wodzisławiu Śląskim-Zawadzie, woj. śląskie (figura)

* Parafia pw. Miłosierdzia Bożego w Bielawie, woj. dolnośląskie (obraz, relikwie)

* Parafia pw. Matki Bożej Królowej Pokoju w Polanicy-Zdroju, woj. dolnośląskie, Zgromadzenie Najświętszych Serc Jezusa i Maryi (figura, relikwie)

* Kościół pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Wilkowie Wielkim - filia, a zarazem siedziba parafii pw. św. Jana Chrzciciela w Księginicach Wielkich, woj. dolnośląskie (obraz, relilkwie)

* Parafia p.w. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Nowej Rudzie - Słupcu, woj, dolnośląskie (obraz)

* Parafia pw. św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Maryi Panny w Chlebowie k. Gubina, woj. lubuskie (obraz, relikwie)

* Parafia pw. św. Michała Archanioła w Błociszewie, woj. wielkopolskie (figura)

* Parafia pw. Najświętszego Serca Jezusa w Śremie, woj. wielkopolskie (figura)

* Parafia pw. Przemienienia Pańskiego i św. Walentego w Galewie, woj. wielkopolskie (obraz)

* Parafia pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Nowym Tomyślu, woj. wielkopolskie (figura)

* Parafia pw. Dzieciątka Jezus w Warszawie, woj. mazowieckie (obraz)

* Parafia pw. Najświętszej Maryi Panny Wspomożycielki Wiernych w Borkach Radzyńskich, woj. lubelskie (figura, relikwie)

* Parafia pw. Ducha Świętego w Borowym Młynie, woj. pomorskie (witraż)

Relikwie św. Rity znajdują się też w parafii pw. Miłosiedzia Bożego w Pszczynie (woj. śląskie) oraz w Sanktuarium św. Wojciecha w Bielinach k. Ulanowa (woj. podkarpackie). Nie zostały uwzględnione miejsca kultu, które nie są publiczne, na przykład kaplice klasztorne (Kraków, Nowy Sącz, Nidzica, Rybnik).


W: M. Bilska, Święta Rita, patronka spraw trudnych i beznadziejnych, Wydawnictwo WAM, Kraków 2013.

43 komentarze:

  1. Anonimowy30.9.13

    Od maja 2013r., każdego 22 dnia miesiąca o godz. 18.00 odbywa się nabożeństwo do św. Rity w parafii p.w. Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski w Dąbrowie Górniczej (woj. śląskie). Na razie jest obraz, ale wkrótce będzie figurka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy27.10.13

    Czytałam dzisiaj książke.

    OdpowiedzUsuń
  3. prosze o modlitwe za moją babcie Jadzie o dobrą śmierć

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy25.5.14

    Dziękuję Św. Rito za otrzymaną pracę.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy7.7.14

    proszę o modlitwę za moją rodzine.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy21.7.14

    Św Rito Błagam Cię każdego Dnia. Miej w Opiece Nasze Życie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy1.8.14

    Św Rito błagam o zdrowie dla córki i syna i pracę dla syna spraw by byli dobrymi ludźmi oraz wstawiennictwo u Pana Boga o błogosławieństwo dla całej naszej rodziny. Miej nas w opiece zawsze i wszędzie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy8.8.14

    Św. Rito proszę Cię pomóż mi w trudnej dla mnie sprawie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy20.10.14

      wspomogłam Cię swoją modlitwą. Proszę i Ciebie , wspomnij i moję imię w swojej modlitwie. Pozdrawiam Cię, Anna

      Usuń
    2. Anonimowy20.10.14

      Wspomogłam Cię swoją modlitwą. Proszę i Ciebie, wspomnij i moje imię gdy będziesz się modlił. Pozdrawiam Cię .Anna.

      Usuń
  9. Anonimowy13.8.14

    Sw. Rito, proszę o wstawiennictwo o Boga Miłosiernego o uzdrowienie Krzysztofa z anoreksji

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy14.8.14

    Sw. Rito proszę o wstawiennictwo u Boga Miłosiernego o uzdrowienie mojego synka Bartoszka, wysłuchaj moje modlitwy które do Ciebie wznoszę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy26.7.15

      wierze, że św. Rita wkrótce się za nami wstawi, Mija prawie rok kiedy umieściłam ten post na tej stronie, wierzę że zdrowie mojego synka to zasługa św. Rity. Ale jeszcze mam tyle próśb .... Sw. Rito módl się za nami.

      Usuń
  11. Anonimowy15.8.14

    Św.Rito proszę o pracę dla moich synów,proszę dla nich o chęć i siłę w uwolnieniu się od nałogów.
    Proszę o uzdrowienie dla Michała.

    OdpowiedzUsuń
  12. Św. Rito, proszę o uzdrowienie mojej sytuacji materialnej i pracę.
    Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  13. Monika7.9.14

    Sw.Rito prosze cie o modlitwe i wsawiennictwo.Prosze Cie o macierzynstwo i zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy25.9.14

    Dziękuję za pracę! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy4.10.14

    ŚW. RITO PROSZĘ CIĘ Z CAŁEGO SERCA ABY SKOŃCZYŁY SIĘ PROBLEMY FINANSOWE MOJEJ RODZINY!

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy9.10.14

    Proszę św,Rito o przemianę dla syna, powrót na drogę wiary i do rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy1.11.14

    UKOCHANA ŚW.RITO BŁAGAM CIĘ WYZWÓL MOJEGO SYNA Z NAŁOGÓW; PICIA ALKOHOLU ,PALENIA PAPIEROSÓW I UŻYWANIA NARKOTYKÓW . PROSZĘ O ZDROWIE DLA NIEGO I STAŁĄ PRACĘ .NIECH NA JEGO DRODZE STANIE DOBRA WIERZĄCA DZIEWCZYNA. CHROŃ ŚW. RITO MOJE DZIECKO OD WSZYSTKIEGO ZŁEGO. POMÓŻ MU W TYM TRUDNYM CZASIE.WYPROŚ ZGODĘ MIŁOŚĆ ZDROWIE I POPRAWĘ SYTUACJI MATERIALNEJ MOJEJ RODZINY. KOCHAM CIĘ ŚW RITO I DZIĘKUJĘ ZA TWOJE WSTAWIENNICTWO PRZED BOGIEM.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy24.6.15

      KOCHANA ŚW RITO MOJA OBLUBIENICO PRZED TRONEM JEZUSA I MARYJI BŁAGAM TWEGO WSTAWIENICTWA BYM WYSZEDŁ Z DŁUGÓW NA PROSTĄ O MIESZKANIE I O DARY DUCHA SW DLA DAWIDA I MAŁGORZATY BYŚMY BYLI JEDNOŚCIĄ W JEZUSIE CHRYSTUSIE PROWADZ NAS

      Usuń
  18. Anonimowy11.11.14

    Modliłam się do sw.Rity jak syn szedl na egzamin na prawo jazdy i ....zdał za 1ym razem modlitwa wysłuchana

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy15.11.14

    Wałbrzych jest od 22.09 miejscem kultu św.Rity ( parafia św.Jerzego - dzielnica Biały Kamień ). Każdego dnia 22 miesiąca sprawowana jest Msza Święta ku czci Św.Rity,oraz poświęcenie róż.

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy16.11.14

    www.parafialusowko.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy4.12.14

    Proszę Cię Św. Rito o spowodowanie, żebym nie była obciążona winą za tę sytuację, która jest straszna i ma olbrzymie konsekwencje. Proszę uwolni mnie od niej i daj mi siłę, żebym uczciwie i bez obrazy oraz skutecznie obroniła się przed tą sytuacją. Bóg zapłac

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy17.1.15

    PROSZĘ CIĘ ŚW.RITO UWOLNIENIE MOJEGO PARTNERA Z NAŁOGU .KOCHAM CIĘ ŚWIĘTA RITO I PROSZĘ O WSTAWIENNICTWO PRZED BOGIEM .BÓG ZAPŁAĆ.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy20.1.15

    Błagam św.Rito o uzdrowienie mnie, wysłuchaj moich modlitw i uproś u Boga łaskę zdrowia, pomóż mi, proszę.

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy22.1.15

    W Nowej Rudzie - Słupcu znajdują się także relikwie św. Rity w pięknym relikwiarium, w osobnym, zacisznym miejscu w świątyni św. Katarzyny Aleksandryjskiej.

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy12.2.15

    Św. Rito, proszę Cię aby mój brat Kuba odnalazł właściwą drogę w życiu, znalazł pracę i ułożył sobie życie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy25.2.15

    Święta Rito proszę Cię o wybłaganie u Boga potrzebnych sił dla mojego syna oraz postawienia na jego drodze dobrych i życzliwych ludzi oraz odwrócenie zła, które go spotyka.

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy26.2.15

    Szczęść Boże.
    Proszę o modlitwę św.Rito za duszę mojej mamy Barbary,która odeszła z tego świata po długiej,ciężkiej i bardzo bolesnej chorobie nowotworowej.Proszę o modlitwę za wszystkich cierpiących fizycznie i psychicznie a także za dusze czyśćcowe.Proszę o modlitwę za dusze mego taty Kazimierza oraz wszystkich naszych bliskich.Zmarłych i żyjących.Proszę o modlitwę za mnie grzesznego.Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy13.3.15

    Relikwie św. Rity i nabożeństwo w Smolnej k/Oleśnicy każdego 22 dnia miesiąca o godz. 10.00 (jeśli wypada w niedzielę) lub o 18 (jeśli wypada w dzień powszedni pn-sob). Udokumentowane cudowne uzdrowienia niedawne.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy17.3.15

    Swieta Rito ratuj nas od zagrazajacej nas wojny. Chron nas przed grzechami pokoleniowymi. Ratuj nasza Ojczyzne i jej wszystkich mieszkancow. Wypros u Boga sile dla tych ktorzy ida pod prad i nie sa nowoczesni. Ratuj Polski Rodziny i Polski Dzieci i Mlodziez.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy24.3.15

    Błagam Was kochani przyjaciele o modlitwę za mojego męża i córeczkę, którzy zmagają się z chorobą...

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy6.4.15

    Proszę Cię Św.Rito o uzdrowienie mojej córki Ani, o dar zdrowia dla niej- bez powikłań po przeszczepie i normalne zdrowe życie a dla całej rodziny o miłość wzajemną ,wiarę i siły.Ufam w Twoje wstawiennictwo u Boga.Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy13.4.15

    Prosze Cie św Rita odobrego męża i zgode z Robertem .Pobłogoslaw cala rodzinę i przyjaciol.

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy24.4.15

    Nabożeństwa do św Rity odprawiane są też w parafii. św Antoniego Padewskiego w Gołkowicach /k.Nowego Sącza - w każdy czwartek po mszy wieczornej oraz ucałowanie Jej relikwii.

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy8.5.15

    Święta Rito pomóż naszej rodzinie moim synom i córce

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy18.5.15

    Bardzo proszę o modlitwę o błogosławieństwo dla całej mojej rodziny.
    Proszę o szczęśliwa rodzinę, dobrego męża , błogosławieństwo dzieckiem.
    Prosze o rozeznanie drogi życiowej i dobrych przyjaciol na swojej drodze
    Prosze o dobre relacje z Robertem i jego przyjaźń oraz poprawe moich relacji ze wszystkim znajomymi.
    Teresa

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy22.5.15

    Święta Rito bardzo Cię proszę o ratunek dla mojego syna Mateusza, o wiarę, nadzieję i miłość, o szczerą spowiedz. Proszę o Twoje wstawiennictwo przed Bogiem za Mateusza i moją rodzinę o zdrowie , o oddalenie wszelkiego zła z naszego życia, o uzdrowienie naszej psychiki, o wyleczenie nas z lęków, depresji, nerwicy, o właściwe podejmowanie decyzji . Św. Rito pomóż naszej rodzinie uwikłanej w nałogi. Wlej w nasze umysły światło, rozsądek, miłość i zgodę. Pomóż odmienić to ciągłe nieszczęścia w naszej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy27.5.15

    Twojej Szczegolnej opiece polecam moja rodzine miej ja wswojej opiece bron przed zlem tego swiata naprowadz na droge prowadzaca do Boga moje dzieci Badz im pomoca w trudnych chwilach i pomagaj zdobywac niebo dziekuje za dotychczasowa odczuwalna pomoc Twoja czcicielka

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy28.5.15

    Kochana Św. Rito błagam Cię o pomoc w tych trudnych,beznadziejnych dla mnie momentach życia...Proszę Cię o pomoc w intencjach Ci znanych, o opiekę i Twoje wstawiennictwo. Proszę, aby te beznadziejne i ciężkie chwile związane ze znanymi Ci problemami znalazły rozwiązanie.
    Twoja,na zawsze oddana czcicielka

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy11.7.15

    Kochana święta Rito wstaw się za nami aby w naszym domu zagościł w końcu spokój i radość. Daj mojej mamie przeżyć choć trochę życia bez trosk i łez goryczy. Czuwaj nad naszą rodziną , a zwłaszcza nad moim mężem i córeczkami. Bóg zapłać święta Rito.

    OdpowiedzUsuń