17/ Święta od rzeczy niemożliwych

Według tradycji tytuł ten, który święta Rita dzieli ze świętym Judą, zostal jej po raz pierwszy nadany przez liczną rzeszę hiszpańskich czcicieli. Pomimo tego, że historia nadania tego tytułu może nie być do końca jasna, podstawy dla jego nadania są bardzo klarowne. Jej własne życie było przepełnione trudnościami, z których wiele wydawało się niemożliwymi do rozwiązania: fiasko planów, zamordowanie małżonka, zawziętość i śmierć dzieci. Każde z tych niepowodzeń mogło obrócić ją przeciw Bogu lub uczynić zgorzkniałą kobietą. Jednakże tak się nie stało. Zamiast tego każda trudność i utrapienie przyciągały ją jeszcze bardziej do Boga, w którym, o czym była w pełni przekonana, wszystko jest możliwe. Z wiarą i modlitwą Rita pokonała wszelkie przeciwności. Nic nie było dla niej niemożliwym. Drugie z objaśnień wyżej wspomnianego tytułu odwołuje się do licznych cudów przypisywanych wstawiennictwu świętej Rity, z których wiele dotyczyły prawdziwie trudnych, a czasami nawet beznadzienych sytuacji. Dla niektórych jest ona świętą ostatniej ucieczki.
 
 
W: Ks. Michael Di Gregorio OSA, Święta Rita z Cascii, patronka spraw beznadziejnych, Sandomierz 2006.

21 komentarzy:

  1. Anonimowy1.7.13

    Św. Rito błagam cię pomóż mi wstaw się do Boga w moich prośbach które tobie powierzam w mojej modlitwie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy14.5.15

      swieta rito pomoz adrianowi i marcie w ich malzenstwie wstaw sie do boga w moich prosbach

      Usuń
  2. Anonimowy10.7.13

    Św.Rito proszę Cie bądz jutro wraz z moją córką na ostatnich egzaminach szkolnych nie pozwól jej spanikować ,niech Duch Św. oświeci jej umysł ,aby wszystko jej się powiodło tak jak tego pragnie.Proszę spraw aby następnie znalazła pracę,oraz wybrała właściwą drogę w dorosłym życiu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy16.7.13

    Święta Rito patronko od spraw beznadziejnych pragnę za Twoim wstawiennictwem prosić Boga aby pozwolił nawrócić się Pawłowi.
    Spraw aby odróżniał i wybierał to co dobre i prawe.
    Wlej w jego serce nadzieję wiarę i miłość uzdrawiając jego serce i
    duszę. Pozwól jemu pojednać się z Bogiem i ze mną. Spraw aby
    odrodziła się nasza miłość silniejsza i mocniejsza. Pozwól pokonać
    nam wszystkie przeszkody na drodze do pojednania i wspólnego połączenia
    sakramentem małżeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy22.7.13

    Swieta Rito bardzo proszę cię o wstawińctwo u Boga dla mojej córki abby zeszła ze złej drogi i znalanzła męszczyznę prawego którego pokocha, a dla mnie spokój ducha

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy4.8.13

    Swieta Rito prosze wstaw sie za mna do Pana naszego proszac o rozwiazanie moich problemow zgodnie z jego wola

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy7.8.13

    Święta Rito patronko od spraw beznadziejnych pragnę za Twoim wstawiennictwem prosić Boga aby pozwolił nawrócić się Andrzejowi.
    Spraw aby odróżniał i wybierał to co dobre i prawe.
    Wlej w jego serce nadzieję wiarę i miłość uzdrawiając jego serce i
    duszę. Pozwól mu pojednać się z Bogiem i ze mną. Spraw aby
    odrodziła się nasza miłość silniejsza i mocniejsza. Pozwól pokonać
    nam wszystkie przeszkody na drodze do pojednania i wspólnego połączenia
    sakramentem małżeństwa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy19.8.13

    Swięta Rito odkąd bliżej Cię poznałem powierzyłem Tobie najtrudniejsze me sprawy.Codziennie modlę sie o ich rozwiązanie.Ufam w Twe skuteczne u Jezusa wstawiennictwo i wierzę,ze choc moje modlitwy do Niego mogą być nieskuteczne, to uczynisz wszystko,by winy zostaly mi darowane i bym uzyskał tak bardzo potrzebne łaski.Bądz błogosławiona sw.Rito.Bogu niech będą dzięki za Twoje zycie i pożniejszy dar.
    Ryszard

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy21.8.13

    Święta Rito znalazłam Cię dopiero dziś, chcę cię poznawać i zasłużyć na twoja opiekę. Dziś zwracam się do ciebie bo jesteś ostatnią moja ucieczką, ostatnią nadzieją. Nie zasługuje na posłuch u Boga i naszego Jezusa Chrystusa przez ciężar moich grzechów więc błagam o wstawiennictwo i przebaczenie. Ponadto błagam o rozwiązanie beznadziejnej sytuacji jaka zaistniała w mojej rodzinie. Błagam święta Rito uratuj moja rodzinę. Błagam wstaw się swoją modlitwą za nas.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy31.8.13

    Święta Rito, tyle wycierpiałaś by utrzymać swoją rodzinę, błagam Cię, pomóż i mi utrzymać moją. Proszę, niech mój Jarosław się opamięta i wróci do domu, do mnie i naszego syna - błagam... Błagam uratuj moją rodzinę. Agnieszka.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy5.9.13

    Święta Rito.Ty która znasz cierpienia dotyczące rodziny,proszę wstaw się za moją rodzinę do Pana Naszego.Ubłagaj łaski zdrowia, zrozumienia,pomoc w sprawach finansowych syna Ty wiesz czym jestem zmartwiona.Modlę się do Cibie i wierzę że nie zostawisz mnie bez pomocy.amen

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy19.9.13

    Sw.Rito,pomóż mojej córce Magdalenie rozwiązać trudny problem związany z wynajmem mieszkania.Proszę Cię też o łaskę zdrowia dla córki Joanny,aby jej choroba została uleczona.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy22.9.13

    Święta Rito módl się za mnie. Proszę o mądrość, miłość, zdrowie, dobroć oraz szczęśliwe i spełnione życie dla mnie i mojej rodziny .KS

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy15.10.13

    Święta Rito proszę o wstawiennictwo w ważnej sprawie i proszę o szczęśliwe jej zakończenie, proszę o łaskę wytrwania podczas całego tego czasu aż do jej zakończenia.

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy18.10.13

    Ritusiu Najukochańsza!!! Proszę Cię o powrót Pawła i dziecko dla siostry. Błagam Cię. wiem, że możesz to dla mnie uczynić.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy27.12.13

    Święta RITO proszę Cię o wstawiennictwo w sprawie mojej rodziny, a zwłaszcza w sprawie męża Waldemara, który jest alkoholikiem. Pomóż mu wyjść z nałogu , proszę...

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy22.1.14

    Swieta Rito pomoz mi rozwinac moj nowy biznes. Spraw by bylo sporo chetnych do kupowania. postaw na mojej drodze ludzi, ktozy beda czesto u mnie zamawiac I beda zadowoleni. Spraw by praca ta dalo mi satysfakcje finansowa I osobista. Prosze patronuj mojemu biznesowi. Prosze o cud I dziekuje za okazana mi dodatkowa pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy27.4.15

    Święta Rito, Patronko od spraw beznadziejnych. Kolejny raz prosze Cie o wstawiennictwo, proszę i tym razem nie pozostaw mojej modlitwy i prośby bez odpowiedzi. Amen

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy17.6.15

    Św. Rito, dziękuję Ci za to co dla mnie i mojej rodziny uprosiłaś u Boga. Proszę Cię jeszcze o wstawiennictwo w tych trzech trudnych sprawach, których nie udało się jeszcze rozwiązać. Błagam Cię pomóż mi. Dziękuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy18.4.16

    św Rito proszę cię o dar macierzynstwa dla mojej corki

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy23.5.16

    Święta Ryto proszę o łaskę przemiany życia córki Wiolety , prosi twoja wierna czcicielka Maria z Angli

    OdpowiedzUsuń