Dzień 3 - Przebaczenie nieprzyjaciołom


Na trzeci dzień

Jakże bolesna była dla ciebie, o święta Rito, wiadomość o zamordowaniu twojego męża. Zapłakałaś gorzkimi łzami na myśl, że dusza jego nieprzygotowana stanęła przed sądem sprawiedliwego Boga. Nie myślałaś o sobie, lecz polecałaś ustawicznie miłosiernemu Bogu duszę zamordowanego męża, błagając o przebaczenie dla jego morderców, a poznawszy, że mali jeszcze synowie twoi pragną pomścić śmierć ojca, błagałaś Boga, by ich raczej zabrał ze świata, niż mieliby krwawym czynem zemsty splamić swe sumienie.  

Bóg cię wysłuchał, zabierając obu synów w młodym wieku. Po ich stracie, dzięki składałaś Jezusowi, że ich powołał do siebie przed dokonaniem zbrodni. Jakże my wobec tego przykładu jesteśmy nędzni, nie umiemy przebaczyć najmniejszej obrazy ani zdobyć się na ofiarę dla duszy własnej, jak i dla duszy bliźniego.  

O święta Rito, uproś nam u Boga gotowość przebaczania nieprzyjaciołom naszym, abyśmy sami stali się godniejszymi przebaczenia grzechów naszych i cieszyli się nagrodą wieczną w niebie. Uproś nam również łaskę... (wymieniamy ją).

Ojcze nasz... Zdrowaś Maryjo... Chwała Ojcu...

Antyfona: Obdarzyłeś, Panie, służebnicę Twoją Ritę znakiem miłości i męki Twojej. 

Módlmy się: Ojcze niebieski, Ty dałeś świętej Ricie udział w męce Chrystusa, udziel nam łaski i siły do znoszenia naszych cierpień, abyśmy mogli głębiej uczestniczyć w misterium paschalnym Twojego Syna. Który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha Świętego, Bóg, przez wszystkie wieki wieków. Amen.


19 komentarzy:

  1. Anonimowy19.11.12

    św Rito naucz nas przebaczać naszym nieprzyjaciołom .Proś o łaskę pojednania z kazdym kto stoi na mojej drodze

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy26.11.12

    św Rito proszę cię o łaskę umiejętności wybaczania innym,ponieważ z tym mam problem.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy29.12.12

    mieszkam na Wegrzech od 30 lat tu poznalam Sw .RITE bardzo dziwnie poznalam starszego pana Sandora ktory byl zydem. Ojciec byl zydem i on mial po ojcu jego siostra katoliczka jak jego matka.W1944 r jego i cala rodzne po ojcu zgrupowli do Owiecimia Mama Sandora modlila sie kilka dni nie wstajac do sw RITY i jakis fanciszkanin wybostal jego .Wszyscy z jego rodziny zmarli w Oswiecimiu Sandor przezyl. Mnie oszukal w 1994r i prosil abym napisala po polsku jako polka do naszego papierza o blgoslawienstwo pod budowe kaplicy. Nazywano miejscowosc mala Moskwa bo nie bylo cmentarza ani kosciola.Papierz kochany odpisal z niczego stoi koscioleczek SW RITY tak sobie zyczyl pan Sandor ktory niedlugo zmarl ,o ile ppamietam mial 66latczyli sw RITA dala jemu w podarku 50 lat.Po smierci wiem ze pana Sandora zona niewierzaca prosila o msze dla swojego zmarlego meza o msze w RZYMIE i nasz kochany madry papierz ja odprawil bo byla poinfomowana wdowa.Ja od tego czasu ciagle zawierzamwszystko SW RICIE. Teraz blagam o uleczenie meza na duchu i na ciele. Dodam ze moj maz zyje jest cudem. W 2010 roku roku lekarz widzial ze ma raka pluc 6 cm. nie powiedzial Osobna sprawa bo toczy sie w sadzie. Wmaju tego rokuokazalo sie ze jest 10cm. nie ma przerzutow lekarz ktory zdiagnozowal mowil raruj sie czlowieku .moja ropacz jest tak wielka ze tylko ona wie. prosze aby teraz prowadzila do tych lekarzy ktorzy moga pomoc.W strachu wyjechalismy do Polski i moj maz zyje . zawsze byl chudy i wysoki. Po chemi utyl 13kg. zmiejszyl sie nowotwor 1,5 cm. maz czuje sie barbzo dobrze .Ja wiem ze u niej wyplakuje moje oczy .Ona zanosi moje blaganie do dobrego Boga. W maju kiedy moj maz sie bardzo zle czul i w ciagu tygodnia diagnoza rak 10 cm na 4cm. wszyscy wiedza ze nie daje rak pluc 2 lata czasu. Aja blagam Sw RITE o zycie. i jestem wysluchana. mysle ze ojciec PIO i SW RITA bardzo sie nabigali wtedy w szpitalu .Teraz w styczniu jedziemy na chemie ale mysle ze moi swieci do ktorych mam wielkie nabozenswo. mysle ze wyslala do mnie kiedys tego Wegra zyda ktory dzieki matce swojej wszystko wiedzal oniej i mnie o tym opowiadal bo w Polsce nie wiedzialam otej swietej. Teraz z obczyzny wszyskim opowiem niech wszyscy szukaja u niej pomocy.Sw RITA wyblaga te laski. Codzennie prosze i co niedziela na malym stoliku przez caly rok niose kwiaty . tu jest bardzo malo wierzacych , Na mszy 10 osob15 to juz duzo. I ucza sie ze zawsze swieca i kwiaty.moze takie sa plany boze? nie wiem ale dopoki ja zyje wszedze bede glosic laski mojej patronki: to jej obiecalam.poznajcie ja

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy29.4.13

    Ukochana Święta Rito,wstawiaj się do Pana za moim synem.Proszę głównie o spowiedż św. dla niego i łaskę zdania egzaminów na studiach.Wysłuchaj mych próśb Panie Jezu dla zasług Świętej Rity.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy6.12.13

    Ukochana św.Rito uproś mi u Boga Najwyższego łaskę dla mojego syna. On wie co dla niego jest najlepsze, a ja już nie wiem o co mam się modlić żeby było dobrze. Jezu ufam Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy18.1.14

    Św. Rito módl się za nami...

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy5.2.14

    Św. Rito wymódl mi u Boga Najwyższego wysłuchanie próśb, które za Twoim pośrednictwem do Niego zanoszę. Jezu ufam Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy9.2.14

    znowu ja ktora tu mieszka na Wegrzech i moj maz zyje choc nowotwor pluc nie daje tyle czasu Sw Rita dala czlowieka na mojej drodze ktory wyleczyl sie robimy to samo co ten czlowiek teraz nie jest najlepiej z mezem ale to ona moze wyblagac ta laske u Najwyzszego..codziennie o to blagamjestesmy swiadkami ze u Sw Rity nie ma niemozliwych rzeczy Dziekuje Sw Rito

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy4.3.14

    Ukochana Sw.Rito pomoz mi wstawiaj sie za mna u Najwyzszego w niebie. w tobie nadzieja. Sw.Rito kocham Cie

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy4.4.14

    Ukochana św.Rito,dziękuję Panu Bogu za otrzymane łaski za Twym wstawiennictwem i proszę o dalsza Twą opiekę modlitewną.Uproś u Pana Jezusa spowiedź św. dla mego syna, całkowite uwolnienie z nałogu nikotynowego, poprawę sytuacji finansowej dla nas, zgodę w rodzinie oraz inne potrzebne łaski dla mych dzieci i mnie.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy14.5.14

    Św Rito naucz mnie i moją rodzine przebaczać nieprzyjaciołom .Proś o łaskę pojednania z kazdym kto stoi na mojej drodze .Dziękuje Sylwia.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy13.8.14

    Św.Rito proszę uproś łaskę spowiedzi dla niego, załatwienie praktyki i ukończenie studiów znalezienie dziewczyny będącej blisko Boga,aby córka i syn dokonywali właściwych wyborów.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy31.1.15

    Kochani ja również modlę się do św. Rity, odmawiam drugą nowennę. Pragnę również dodać, że bardzo skuteczna jest nowenna pompejańska - nie do odparcia. Matka Boska działa cuda. Módlmy się, w modlitwie siła. Magda

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy18.6.15

    Św. Rito,proszę Cie o wiarę ,nadzieję i miłość! Ty wiesz czego mi potrzeba!Anna

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy8.10.15

    Kochana św. Rito, za Twoim wstawiennictwem proszę o Bożą odpowiedź. Ty wiesz...

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy19.4.16

    Sw. Rito ratuj i pomoz ,wyblsgaj potrzrbne mi laski,bo vzasami mysle ze lepiej mi juz nigdy nie bedzie!Przeczytałem jedna z powyzszych wypowiedzi i mysle ze samo przecxytanie obudzi w wielu wiare!

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy16.10.17

    św Rito wstaw się za Klaudią

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy4.11.17

    św.Rito wstaw się za moim synem aby powrócił do wiary, nie wpadł w alkoholizm i mógł się cieszyć z życia.

    OdpowiedzUsuń