W Nowym Sączu tłumy wiernych oddały cześć Świętej Ricie


Nie tylko Sądeczanie, ale wierni z całej Polski zgromadzili się dzisiaj (22 maja) dla św. Rity – patronki spraw trudnych i beznadziejnych – w kościele pw. Matki Bożej Niepokalanej w Nowym Sączu. Na uroczystości przybyły m.in. zorganizowane grupy pielgrzymkowe z Łańcuta oraz ze Szpitala Wojewódzkiego nr 2 w Rzeszowie. Kościół wypełniały piękne czerwone róże – symbol Świętej, które przynieśli ze sobą wierni na tzw. Błogosławieństwo Róż.

Msza św. o godz. 10.30 miała także szczególny wymiar dla małżeństw, które obchodziły jubileusze i odnawiały przyrzeczenia ślubne.
Ks. Stanisław Kurczab podkreślał w homilii, że dzięki wstawiennictwu świętych można wyprosić u Boga potrzebne łaski. – Święta Rita, którą czcimy przez tę uroczystość, bez wątpienia zagościła w sposób szczególny pośród nas. W naszej parafii i świątyni zagościła w swoim wizerunku przed osiemnastu laty – mówił kaznodzieja. Podkreślił, że Patronka spraw trudnych i beznadziejnych jest obecna w sercach wszystkich, którzy się do Niej zwracają. – Jak szczególne miejsce znalazła św. Rita w sercu wielu z nas można wyczytać z licznych próśb i podziękowań, które docierają z różnych stron Polski, a nieraz i świata – mówił ks. Kurczab. Podkreślał, że moc modlitwy do św. Rity mogliby dać niejedni rodzice, którzy dzięki Jej wstawiennictwu wyprosili u Boga potomstwo. – Może właśnie dlatego, że Jej życie naznaczone było cierpieniem, tak dobrze rozumie nas św. Rita pośród naszych zmartwień i trosk – mówił ks. Kurczab.
Wyjaśniał także, że nieodłącznym atrybutem kultu św. Rity jest róża nawiązująca do sytuacji, która wydarzyła się przed jej śmiercią. Umierając, św. Rita zapragnęła otrzymać ten piękny kwiat, jednak ze względu na okres zimowy nadzieje na spełnienie życzenia były znikome. Ku wielkiemu zaskoczeniu, odwiedzająca ją kuzynka w ogrodzie pod śniegiem znalazła kwitnący krzak. – Niech ta róża, którą święcimy na koniec Mszy św., którą zabieramy do naszych domów jako symbol św. Rity, jako znak Jej wstawiennictwa i opieki nad nami, stanie się przypomnieniem i wezwaniem do naszej świętości – powiedział kaznodzieja.
Po homilii, ponad dwadzieścia par obchodzących jubileusze małżeńskie zgromadziło się na środku świątyni, podało sobie prawe dłonie i odpowiadając na pytania kapłana odnowiło przyrzeczenia małżeńskie. Po ślubowaniu otrzymali okolicznościowe pamiątki, a ks. proboszcz Kazimierz Markowicz podziękował im za przykład życia.
Na koniec Mszy św. odbyło się błogosławieństwo róż i błogosławieństwo końcowe, po którym wierni gromadzili się przed ołtarzem, by ucałować relikwiarz Świętej.


(IO)
fot. IO

http://sadeczanin.info/aktualnosci-kosciol-i-religia-10-33-23/art/18315

48 komentarzy:

  1. Anonimowy23.10.11

    Święta Rito proszę Cię o wstawiennictwo u Pana Najwyższego o uzdrowienie moich sióstr Anny i Stanisławy i wiele łask bożych. Bardzo Cię proszę kochana Rito wysłuchaj moich próśb. Wielkie Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy11.12.11

    Dziekuje Ci z calego serca za pomoc ,ktora w tak krotkim czsie od Ciebie otrzymalam.Otoz szukalam pracy i dzieki wstawiennictwu Rity, dostalam taka prace ,o ktorej marzylam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy28.12.11

    Święta Rito proszę Cię o wstawiennictwo u Pana naszego o uzdrowienie dla mojego syna . Błagam Cię Św. Rito wysłuchaj mojej prośby i wyjednaj mi potrzebne łaski.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy28.12.11

    Święta Rito ,proszę wstaw się za mną do naszego Pana Jezusa Chrystusa i wyproś łaskę zdrowia dla mojego syna. Błagam Cię wysłuchaj mojej prośby.Uproś Matkę Najświętszą o pomoc. Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy30.1.12

    Święta Rito. Błagam Cie o pomoc. Ty znasz moją sytuację. Wstaw się przed Tronem Najwyższego. On jest Łaskawy i pełen Miłosierdzia dla biednych grzeszników. Ufam Jego Miłosierdziu.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy23.3.12

    Św Rito błagam ratuj moje małżeństwo oddal tę kobietę od mojego męża

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy13.6.12

    Św.Rito wiem,że jesteś moją orędowniczką w sprawach beznadziejnych i mi pomagasz za co nie umiem Ci się odwdzięczyć.Wierzę,że za Twoim wstawiennictwem moi synowie znajdą swoją szczęśliwą drogę wżyciu i wrócą do Boga a ja znajdę miłość .

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy13.6.12

    Błagam Cię o zdrowie dla Anetki.w Tobie moja nadzieja.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy18.6.12

    Św. Rito wstaw się w moich modlitwach do Boga proszę aby mąż znalazł pracę i o zgodę w rodzinie

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy9.7.12

    ŚWIĘTA RITO KOCHAM CIĘ,PROSZĘ CIĘ I MODLE SIĘ...........

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy9.8.12

    ŚW.ROTO BŁAGAM POMÓŻ TY WIESZ O CO PROSZĘ.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy1.1.13

    Święta Rito, błagam Cię o zdrowie dla mojego jedynego syna Tomka, dotkniętego narkomanią i z wielkim trudem walczącego z nią. Wstaw się do Pana, którego tak umiłowałaś. Miej wzgląd na jego cierpienie i wiarę, na to, że u Boga szuka ratunku, i po wielu latach powrócił do Sakramentów. Pyta czasami: "Co Pan Jezus o mnie pomyśli? Czy mi wybaczy?" Prosi Cię cierpiąca matka i ojciec Tomka.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy2.1.13

    Swięta Rito proszę Cie wyproś u Pana Boga aby narzeczona Ola wróciła do mnie i chciała wyjść za mnie.
    tom

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy15.2.13

    Święta Rito proszę Cię o pomoc i opiekę w pracy. Proszę o zdrowie opiekę i Boże Błogosławieństwo dla całej rodziny o nawrócenie Marka z nałogu picia alkoholu.

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy7.3.13

    Blagam Cie Swieta Rito wastaw sie do Pana Boga i wypros o laski dla mnie, abym znalazla Dach nad Glowa.

    Bezdomnna

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy7.4.13

    Swieta Rito prosze wysluchaj moich prosb i zanies je do Ukrzyzowanego Jezusa

    OdpowiedzUsuń
  17. Teresa11.4.13

    Św.Rito proszę Cię z całego serca o zdrowie,i szczęśliwy przebieg operacji .Proszę zanieś prośby moje do Boga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy19.6.13

    Św. Rito błagam Cię o rozwiązanie moich problemów finansowych, bo już sama nie potrafię sobie pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy14.7.13

    Św Rito, proszę Cię o wstawiennictwo w intencji naukowej i zawodowej. Tomek

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy17.7.13

    św.Rito proszę Cię z całego serca aby moja córka zdała egzaminy poprawkowe i dostała się do dobrej szkoły oraz proszę o poprawę mojej sytuacji materialnej. Błagam cię kochana Rito i dziękuję z całego serca za otrzymane łaski Ty wiesz jakie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy15.10.13

    Św.Rito ,proszę wysłuchaj mojej prośby.Nigdy się nie zawiodłam na Tobie.Kocham Cię moja patronko!!

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy22.6.14

    Św.Rito spraw aby miłość zagościła w moim życiu,abyśmy byli razem z Mirosławem stworzyli związek i założyli rodzinę.Św.Rito Patronko Spraw trudnych i beznadziejnych pomóż mi Błagam Monika

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy19.10.14

    Św.Rito proszę Cię o wstawiennictwo w wyleczeniu i wyzwoleniu z nerwicy natręctw mojego syna, aby odnalazł drogę prawdy i miłości. Dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy2.11.14

    Świeta Rito

    Wczoraj poprosiłem Ciebie o pomoc , dzisiaj otrzymałem od Ciebie pomoc

    Dziekuje Tobie z całego serca.

    Będe zawsze pamiętał o Tobie , a jezeli przyjdzie już czas na mnie to spotkamy sie w drugm świecie.
    Będe mógł Tobie wręczyć różę bo tak bardzo kochałaś te kwiaty będąc na ziemi.

    Proszę opiekuj się mną nadal i pomagaj mi w mojej misji na ziemi
    pozdrawiam Ciebie z tej naszej planety Ziemi
    Jerzy

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy7.11.14

    Św. Rito. Błagam, aby mój syn pozbył się urojeń prześladowczych. Proszę również o modlitwe za moją córkę, aby założyła prawdziwą, katolicka rodzinę.

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy15.11.14

    Święta Rito, z całego serca dziękuję za otrzymaną za Twoim pośrednictwem łaski, o którą prosiłam.Patronko spraw trudnych i beznadziejnych proszę Cię o wstawiennictwo Twoje w intencji zdrowia mojego i mojej rodziny oraz o wybłaganie łaski macierzyństwa , którego tak pragnę i dojrzałej miłości mojej i Sz w sakramencie małżeństwa.M

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy20.11.14

    Rito bardzo cię proszę pomóż mojemu mężowi przestać pić bo dzieci bardzo go potrzebują

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy22.11.14

    SW RITO blagam o pomoc wmojej trudnej sprawie zawodowej tylko TWOIM wsparciem bede mogl dalej pracowac i wspierac TWOJA KAPLICE -PUSTELNIA M B J ***AMEN** Dziekuje SW RITO -MB PJ

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy26.2.15

    Szczęść Boże.
    Proszę o modlitwę za duszę mojej mamy Barbary,która odeszła z tego świata po długiej,ciężkiej i bardzo bolesnej chorobie nowotworowej.Proszę o modlitwę za wszystkich cierpiących fizycznie i psychicznie a także za dusze czyśćcowe.Proszę o modlitwę za dusze mego taty Kazimierza oraz wszystkich naszych bliskich.Zmarłych i żyjących.Proszę o modlitwę za mnie grzesznego.Bóg zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy22.5.15

    Święta RITO, wyproś dar poczęcia i urodzenia zdrowych dzieci

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy22.5.15

    Sw Rito blagam cie pomoz moim Synom zeby skonczyli z narkotykami alkocholem by w naszym domu dobrze sie dzialo byla milosc zgoda wiara zebysmy z mezem do siebie zblizyli a nie ranili a synowie powrocili na droge Boga pomoz mojej rodzinie ja nie prosze ale bardzo cie Blagam Pomoz

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy22.5.15

    Chce ci podziekowac Sw Rito ze pomagarz mi i wysluchujesz mojich prozb Bog zaplac

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy31.5.15

    Święta Rito proszę wysłuchaj mnie. W Tobie cała moja ostatnia nadzieja. Tylu ludzi wspomogłaś więc udziel również mi potrzebnych łask. o tą prośbę modlę się każdego dnia. Błagam wstaw się za mną u Pana Boga jak najprędzej. Oszczędź mi tego zmartwienia.

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy4.6.15

    Św. Rito proszę abyś wysłuchała mnie. Jesteś moją ostatnią nadzieją. Proszę pomóż mi w moim problemie zdrowotnym. To on jest moim utrapieniem. Proszę ufam Ci. Tylko ty możesz mi pomóc.

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy15.6.15

    Święta Rito pomóż zdać mojej córce Klaudii egzamin na prawo jazdy. Błagam Cię o to mama.

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy6.9.15

    Św RiTo blagam pomóż mojemu mężowi żucic nałóg jakim jest alkoholizm módl się za nim żeby był dobrym człowiekiem a nasze małżeństwo przykładem

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy6.9.15

    Święta RiTo Proszę Cię o zdrowie dla moich rodziców żeby Tata już nie miał problemów z przepuklina blagam a mama z kregoslupem

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy6.9.15

    Św RiTo wiesz czego pragnę i proszę dopomóż mi

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy12.10.15

    Święta Rito, dziękuję Ci za otrzymane łaski, wiem, że mnie wysluchujesz proszę o zdrowie i mądrość życiową dla moich dzieci, aby założyli szczęśliwe rodziny i żyli zgodnie z Bogiem jego nauką i prawdą. Wierna czcicielka św Rity. Dziękuję.

    Lucyna

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy21.1.16

    Swieta Rito prlsze o pomoc i wstawiennictwo w mojej beznadziejnej juz sprawie o powrot mojego meza do domu by zrozumial ze rodIna w zycou jest najwazniejsza. Blagam nie ma mi juz kto pomoc.amen

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy25.2.16

    Św.Rito proszę Cię pomóż mojej siostrze nawrócić się.

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy25.2.16

    Św.Rito błagam wyproś dla mnie i mojego męża zdrowe dzieciątko, które bardzo pragniemy. Proszę Cię o opiekę nade mną,gdyż straciłam pracę.Z każdym dniem czuję się psychicznie coraz gorzej a myślami jestem przy dziecku,które tak bardzo pragnę.Błagam Cię wyproś dla mnie zdrowe maleństwo, które będę otaczać wielką miłością.AMEN

    OdpowiedzUsuń
  43. Anonimowy25.2.16

    Św. Rito proszę Cię o opiekę nad moimi rodzicami, którzy coraz więcej się kłócą. Moja mama staje się złośliwa dla mojego taty, który jest już starszy. Nie daje mu czasu na odpoczynek.Błagam o opiekę nad nimi.

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy25.2.16

    Święta Rito proszę o opiekę nad moim mężem, o pomoc aby chciał być coraz bliżej Boga.

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy25.2.16

    Św.Rito proszę o zdrowie dla mojej znerwicowanej i schorowanej mamy. Czuję się coraz gorzej a ja bardzo martwię się o jej zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Anonimowy29.3.16

    Święta Rito proszę o łaskę uzdrowienia Bartoszka .

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy15.5.16

    Święta Rito dziękujemy Ci za wstawiennictwo w naszych problemach i prosimy Cię o potrzebne łaski dla Wojciecha zdrowie,obronę od złego,błogosławieństwo i pomoc w pracy oraz ułożenie dalszej drogi życiowej.

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy22.5.16

    Kochana Święta Rito, codziennie dziękuję i będę dziękować Panu Bogu za tak wspaniałą Świętą jaką postawił na drodze mojego życia - za Ciebie. Gdyby nie Ty i łaski jakie uprosiłaś dla mnie u Pana Jezusa, już pewnie nie byłoby mnie na tym świecie, a jeśli bym była, to pewnie mój stan byłby opłakany. Dziękuję Ci najdroższa Św Rito i proszę Cię o nieustanne wstawiennictwo w intencji mojego małżeństwa, a zwłaszcza w intencji mojego męża, którego serce okazało się dużo bardziej zatwardziałe, niż kiedykolwiek byłabym sobie w stanie wyobrazić. Dla Boga jednak nie ma rzeczy niemożliwych, dlatego Ciebie moja kochana Św Rito proszę o pomoc i ufam, że przyjdzie taki dzień, w którym mój mąż przejrzy na oczy...

    OdpowiedzUsuń