Modlitwy na każdy dzień roku - Marzec

1. PANIE, tylko Ty znasz prawdziwą głębię mojego serca. Dotykasz jej bardziej niż ja sam. Ty wiesz, co się w niej kryje. Nie chcę już niczego przed Tobą chować. Pomóż mi stawać codziennie w prawdzie przed Tobą. Ukaż mi Twoje kochające mnie Oblicze i usuń lęk przed odkrywaniem siebie.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze wiernie kroczyłaś drogą Jezusa, przestrzegając pilnie Jego praw i nakazów. Twoje życie wydaje dzięki temu wciąż niesamowite owoce. Naucz mnie posłuszeństwa łasce, aby również każda chwila mojego istnienia była na chwałę Boga. Amen.

 
2. PANIE, Ty pokazujesz mi dziś ohydę mojego grzechu. Jak bardzo moje serce jest nim przeniknięte! A mimo to wciąż wygrywa w nim Twoja łaska, mocniejsza od mojej słabości. Proszę Cię, Jezu, dodaj mi siły, abym nie poddawał się zwątpieniu. Pomóż mi nie przerazić się głębią moich niedoskonałości, lecz zachwycić ogromem Twojej miłości.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś pokorną służebnicą Pana, naucz mnie stawania w świetle Jego prawdy. Uproś mi łaskę skutecznej walki z moimi słabościami i siły do ich dalszego niesienia ze sobą każdego dnia. Pomóż mi nie dawać zbyt łatwo za wygra¬ną, ale toczyć bój, do którego wzywa mnie Bóg. Amen.

 
3. BOŻE, Ty chcesz być jedynym Panem mojego życia. W każdej chwili, jaka mnie spotyka pragnę tylko Tobie oddawać chwałę zamiast kłaniać się bożkom stworzonym przez ludzi. Pomóż mi oderwać serce od tego bałwochwalstwa, jakiemu ulegam. Udziel mi Ducha oczyszczenia moich intencji, abym wciąż pamiętał, że u Ciebie mam wszystko za darmo.

ŚWIĘTA RITO, ty służyłaś swemu Oblubieńcowi z czystym sercem. Naucz i mnie wypędzać z niego to, co nie jest zgodne z Bożą wolą. Uproś mi łaskę codziennego zgłębiania prawdziwej Mądrości i postępowania tak, jak podpowiada mi jej cichy głos. Amen. 

 
4. JEZU, pragnę Cię dziś z całego serca przeprosić za zło, jakie wybieram często w swoim życiu. Przebacz mi moją obojętność i roztrwonienie całego majątku, który mi dajesz. Pochyl się dziś nade mną i podnieś z mojej słabości. Przytul mnie mocno do Swego Serca i daj na nowo szatę łaski. Przywróć mi poczucie godności, które tak często tracę.

ŚWIĘTA RITO, ty pokutowałaś za grzechy swoje i innych ludzi, podejmując wiele różnych umartwień. Pomóż mi dostrzec grzech, który oddziela moją duszę od Boga - najpierw delikatnie, a później coraz mocniej. Uproś mi łaskę skruchy, abym w pokorze serca stanął przed Jezusem. Amen.

 
5. JEZU, Ty pragniesz, abym był powiernikiem Twoich tajemnic. Wzywasz mnie do tak bliskiego przylgnięcia do Twego Serca, żebym słyszał Jego rytm. Naucz mnie takiego zadziwienia Twoją tajemnicą, abym umiał adorować ją w milczeniu serca. Ucisz dziś wszystkie moje wewnętrzne burze, jakie wciąż mną miotają.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś wybrana do szczególnie bliskiej relacji z Bogiem. W tym wszystkim potrafiłaś zachować niesamowitą dyskrecję. Nie mamy zapisanego ani jednego twego słowa, ale świadectwo twego cichego życia wciąż na nowo przemawia do wielu ludzi. Uproś mi łaskę takiego przeżywania bycia dla Jezusa, abym głosił Jego, a nie koncentrował się wciąż na sobie. Amen. 


6. PANIE, Ty przebaczasz mi dziś wszystkie moje odejścia, zadane rany czy zaniedbania dobra. Zapominasz o Sobie Samym, stawiając mnie jako Swoje dziecko w centrum Twej troski. Naucz mnie miłości, która potrafi rezygnować z tego, co moje na rzecz tego, co Twoje. Takiej, która w centrum stawiać będzie zawsze Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ukochałaś Jezusa całym swym sercem i dlatego umiałaś wybaczać nawet te najtrudniejsze rany. Uproś mi łaskę poznania bezwarunkowej Miłości. Pokaż mi jak zanurzyć się w Niej bez końca i odpowiedzieć na Jej wezwanie całym sobą. Amen. 


7. JEZU, Ty nie przyszedłeś, aby anulować istniejące prawo przykazań, ale aby je wypełnić do końca. Uczysz mnie, że jedynym sposobem prawdziwej i głębokiej realizacji Przymierza jest Miłość bez kresu. Miłość, która oddaje swoje życie, abym ja mógł żyć w pełni. Spraw, abym nigdy nie zapominał o tym wielkim darze, jakiego mi udzielasz.

ŚWIĘTA RITO, ty pilnie strzegłaś w swoim sercu łączności z Panem. Naucz mnie dziś wciąż odnawiać w sobie poczucie Jego obecności. Pomóż mi nigdy nie zwątpić w to, że niezależnie od wszystkiego, On jest wciąż najbliżej mnie. Uproś mi łaskę wypełniania miłością każdej chwili dnia. Amen.

 
8. JEZU, Ty nigdy nie niszczysz człowieka, którego stworzyłeś, ani naszych wzajemnych relacji. Twoja łaska buduje i jednoczy, a nie dzieli. Pomóż mi dziś przyjrzeć się temu, co robię i zweryfikować owoce mych uczynków. Napraw dziś, proszę, wszystko, co zepsułem swoim egoizmem. Spraw, abym potrafił porzucić moje niszczące pomysły dla jedności z innymi.

ŚWIĘTA RITO, ty jednałaś między sobą zwaśnionych ludzi. Prowadź mnie do takiej jedności serca, bym i ja wprowadzał swoją obecnością pokój wśród moich bliskich w miejsce zamętu. Naucz mnie bycia świadkiem Jezusowego pokoju. Uproś mi łaskę prawdziwej jedności ducha i serca z tymi, których spotykam. Amen. 


9. PANIE, nie ma ważniejszej rzeczy od ukochania Ciebie całym sercem, duszą, umysłem i mocą. Nie pragniesz jednak tylko moich słów, ale prawdziwego nawrócenia, abym oddawał Ci samego siebie bez ograniczeń. Daj mi łaskę jedności pragnień, których mi udzielasz i czynów, które podejmuję. Spraw, bym przestał oszukiwać siebie pięknymi słowami, ale wypełniał to, co Tobie deklaruję w cichych modlitwach.

ŚWIĘTA RITO, ty nieustannie dążyłaś do stawania w prawdzie wobec Bożej Obecności. Naucz mnie codziennego kroczenia w kierunku Królestwa niebieskiego. Amen.

 
10. JEZU, Ty wciąż oddajesz za mnie całego Siebie - codziennie podczas Eucharystii. Zraniłeś moje serce strzałą Swej Miłości, która nie pozwala mi o Tobie zapomnieć. Ulecz to zranienie poprzez przyciągnięcie mnie do Twego Serca. Spraw, abym to w Nim odnalazł ukojenie i uleczenie dla moich ran.

ŚWIĘTA RITO, ty sama doświadczyłaś ludzkiej kruchości i mocy Pana, który wspierał każdy twój krok. Naucz mnie stawać przed Nim w prawdzie o mojej słabości, ciągłych próbach ucieczek od Niego, braku stałości. Uproś mi łaskę powrotu i trwania przy Bogu niezależnie od okoliczności. Amen.


11. BOŻE, Ty wciąż okazujesz mi swoje nieskończone Miłosierdzie. Pomimo tego, że codziennie potrafię znaleźć drogi ucieczki od Ciebie, bo ciągle lękam się całkowitego zwierzenia, Ty nie męczysz się czekaniem na mój powrót. Pomóż mi bardziej ukochać światło Twojej Miłości od ciemności moich własnych pomysłów i żądz.

ŚWIĘTA RITO, ty w swoim życiu wciąż czynem głosiłaś przebaczającą moc Jezusa. Naucz mnie wybaczania moim bliskim i sobie samemu błędów, jakie popełniam. Uproś mi dziś łaskę uleczenia moich zranień i stanięcia w prawdzie o własnej słabości i małości. Pokaż mi jak oddać wszystko w ręce Pana. Amen.


12. PANIE, Ty czynisz wszystko nowe. Wlewasz w moje serce Swego Ducha, który ożywia to, co we mnie umarło: dobre pragnienia, zaufanie, miłość. Pomóż mi, Jezu, otwierać się dziś na Twoją łaskę. Odnawiaj mnie całego, abym dostrzegał Twą dyskretną obecność wszędzie, dokądkolwiek pójdę.

ŚWIĘTA RITO, orędowniczko w sprawach po ludzku beznadziejnych, przywróć mi wiarę we wszechmoc Bożą. Pomóż mi zobaczyć Jego codzienne działanie w moim życiu. Otwieraj moje oczy na te cuda, których doświadczam, a które już od dawna uważam za coś, co mi się należy. Naucz mnie wdzięczności. Amen.


13. JEZU, Ty pragniesz dziś wylać ze Swego Serca łaski, które przygotowałeś dla mnie. Chcesz, abym otwierał się na źródło Twego Miłosierdzia. Tylko Ty jesteś moją ostatnią nadzieją ocalenia. Pomóż mi przyjąć prawdę o mej słabości i naucz mnie zaufania w Twoją dobroć, która nigdy się nie kończy i nie męczy.

ŚWIĘTA RITO, ty prowadziłaś innych do Jezusa. Pomóż mi dziś obmyć się w źródle Jego łaski, aby uzdrowił to, co we mnie jest jeszcze chore i wymaga Jego świętego dotknięcia. Przez twe wstawiennictwo oddaję dziś to wszystko Bogu. Zanieś, proszę, ten dar przed Jego Najświętsze Oblicze. Amen. 


14. PANIE, Ty sam nie wypełniałeś tu na ziemi jedynie Swojej woli, ale zawsze byłeś zjednoczony z wolą Ojca. Pragniesz dziś przywrócić mi pełnię życia, abym i ja został uzdrowiony, uwolniony i wskrzeszony, a później szerzył Twoje Królestwo wśród bliskich. Daj mi łaskę współdziałania z Tobą, abym potrafił tworzyć Twoje dzieła.

ŚWIĘTA RITO, ty doświadczyłaś ogromnego działania Bożego na każdym etapie twego życia. Otwórz me oczy i pomóż zobaczyć wolę Ojca, jaka wypełnia się w każdym momencie mojej wędrówki ku Jego Królestwu. Naucz mnie nie buntować się wobec niej, ale przyjmować ją w prawdzie i zaufaniu. Amen.


15. JEZU, jak często brakuje mi wytrwałości w wierze. Poddaję się wciąż przy najmniejszych nawet przeciwnościach. Pomóż mi porzucać bożki, które sam sobie ulepiłem na pocieszenie. Daj mi dziś na nowo zaufać Tobie, abym już nie poszukiwał spełnienia poza Twoją łaską. Pozwól mi dostrzec tą prawdę, że nigdzie indziej nie znajdę Prawdy i Miłości.

ŚWIĘTA RITO, ufna Panu do końca, naucz mnie zawierzenia Mu. Ukaż mi drogi prowadzące do odnalezienia Go pośród tej całej ułudy, jaka mnie otacza. Uproś mi łaskę zostawienia za sobą wszystkiego, co nie pochodzi od Boga i poszukiwania jedynie Jego Samego. Amen.

 
16. PANIE, tak często zaskakujesz mnie Swoją łaską w najmniej oczekiwany sposób. Proszę, pozwól mi otwierać się na to, co niespodziewane. Niszcz swą delikatną Dłonią moje schematy, w które próbuję Cię ubrać i pokazuj mi Twe prawdziwe Oblicze pełne Miłości. Daj mi odwagę do porzucenia mego złudnego poczucia bezpieczeństwa, abym odnalazł je jedynie w Tobie.

ŚWIĘTA RITO, Ty zawsze byłaś blisko Serca twego Oblubieńca, prowadź mnie roztropną drogą do ukochania Jego woli. Naucz mnie jak przyjmować to, co dla mnie przygotował z radosnym sercem. Uproś mi łaskę wdzięczności za wszystkie Jego dary, abym potrafił docenić Jego dobroć, z jaką mi je ofiaruje. Amen. 

 
17. JEZU, tylko Ty znasz wszystkie myśli mojego serca. Proszę, uzdrów te, które prowadzą do niezgody, nienawiści, bólu i cierpienia. Pomóż mi powierzyć się Tobie całkowicie. Bądź dla mnie tarczą, która osłania od ciosów. Daj mi łaskę uciekania się do Ciebie w każdej sytuacji, szczególnie w tych, w których wciąż liczę jedynie na własne siły.

ŚWIĘTA RITO, zawsze wierna Panu, naucz mnie przebaczania zranień, które zadali mi inni oraz wybaczania sobie samemu. Uproś mi łaskę otwierania serca na Miłość Boga przychodzącą do mnie w najmniej spodziewanych momentach dnia. Spraw, bym nie zamykał się na Jego obecność. Amen. 

 
18. PANIE, Ty wyryłeś Swoje prawo Miłości w najtajniejszej głębi mojego serca. Naucz mnie odkrywać Je i oczyszczać moje wnętrze z wszelkich nieuporządkowanych przywiązań. Spraw, abyś to Ty był moim jedynym nawykiem i pragnieniem. Bądź od dziś znów na nowo Bogiem w każdej chwili mego życia, abym nie próbował zastępować Ciebie na pierwszym miejscu.

ŚWIĘTA RITO, ty w swoim życiu zawsze wiedziałaś, że to Jezus jest najważniejszy. Naucz mnie takiego spojrzenia na moją codzienność, abym nie szukał swojej woli, ale jedynie Jego pragnień. Pokaż mi prawdziwe oblicze kochającego Boga, który wciąż pochyla się nad swoim zagubionym dzieckiem. Amen.


19. BOŻE, jak ciężko jest mi czasem uwierzyć, że Twoja łaska jest całkowicie za darmo. Ty nie żądasz niczego w zamian. Pragniesz jedynie uszczęśliwić mnie Swoją Miłością. Naucz mnie takiej wiary bez pytań, bez zwątpienia, abym potrafił zawierzyć do końca i słuchając Twych słów wypełnić je zgodnie z Twoją wolą.

ŚWIĘTA RITO, zasłuchana w Słowo oblubienico Pana, uproś mi łaskę ciągłego odnajdywania Jezusa w każdej sytuacji, w każdym człowieku, w każdym natchnieniu do uczynienia dobra. Pokaż mi jak uwierzyć nadziei wbrew nadziei, abym nie poddawał się żadnej rozpaczy, ale ufnie kroczył ku Bogu. Amen.


20. JEZU, co dzień od rana moja dusza szuka Twej obecności. Daj mi łaskę odnajdywania Ciebie. Ty przecież pozostajesz wciąż ze mną w takiej jedności, w jakiej Ojciec jest zawsze z Tobą. Ucz mnie tego, co On Ci przekazał. Pozwól mi odkryć i wypełniać Jego wolę wobec mnie i każdej chwili dzisiejszego dnia.

ŚWIĘTA RITO, ty szukałaś woli Boga przez całe swoje życie wciąż na nowo. Naucz mnie tego nieustannego poszukiwania i oczekiwania na Niego. Uproś mi łaskę wytrwałości, abym nie poddawał się w obliczu pierwszych przeciwności, ale z odwagą kroczył nawet mrocznymi ścieżkami, którymi prowadzi mnie Pan. Amen.  


21. PANIE, ja sam wpędzam się w niewolę grzechu. Tak wiele codziennie dostrzegam uwikłań, w które wszedłem dobrowolnie. Proszę, uwolnij mnie dziś od tych zniewoleń. Ty przyszedłeś przecież po to, aby uczynić mnie w pełni wolnym dzieckiem Bożym. Daj mi łaskę odpowiadania całym sercem na Twoją Miłość.

ŚWIĘTA RITO, ty pomagałaś innym wyjść z wielu zawikłanych sytuacji. Pomóż dziś również mi wydostać się spośród cierni życiowych, w które sam się zapędziłem. Uproś mi łaskę szczerego powrotu do Boga całym sercem, abym już nie szukał namiastek, lecz jedynej Pełni, jaka może nasycić moją duszę. Amen. 


22. Przyozdobiony blaskiem Chrystusa był dla ciebie raj, o święta Rito, 22 maja tego roku, który otworzył ci bramy Niebieskiego Jeruzalem. Również dla nas piękny był błogosławiony dzień, kiedy okryłaś nas dobroczynnym płaszczem twej opieki. Z radością wspominamy dziś twe błogosławione przejście z tego świata do raju, bowiem stało się ono dla nas początkiem łask z nieba, jakie otrzymujemy przez twoje nieustanne wstawiennictwo. Niech twoja opieka będzie dla nas wszystkich tarczą osłaniającą od ciosów nieszczęścia. Módl się zawsze za każdym, kto cię pozdrawia i wzywa na ratunek.

O, orędowniczko w sprawach trudnych, wspomóż nieszczęśliwych, uzdrów chorych, pociesz strapionych, broń Kościoła świętego, ochraniaj Papieża i błogosław rodzinom. Także my, w tym dniu poświęconym tobie, pozdrawiamy cię, święta Rito od spraw beznadziejnych. Módl się za nami, nasza Patronko z Cascii, uproś nam łaskę mądrości krzyża i coraz głębsze poznanie Tajemnic Bożych. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

 
23. PANIE, Twoja łaska czyni mnie dzieckiem Bożym. Jak często jednak jej nie przyjmuję i wciąż czynię jedynie moją wolę zamiast wypełniać dzieła Ojca. Naucz mnie, proszę, odkrywać w sobie Jego obecność, dzięki której będę potrafił odpowiedzieć na Jego wezwanie. Przymnóż mi wiary, której mi wciąż tak brakuje do kroczenia za Nim.

ŚWIĘTA RITO, ty ukochałaś Boga całym swoim sercem. Pomóż mi być każdego dnia coraz bliżej kochającego mnie Serca Jezusa. Pokazuj mi jak w prostocie ducha przychodzić do Niego i chronić się w Jego cieniu. Uproś mi łaskę Ducha Świętego, który wypali we mnie wszystko to, co zbędne. Amen.


24. JEZU, Ty wciąż czuwasz nade mną i chronisz od złego. Pragniesz, abym odrzucił złe uczynki i pozwolił Ci przyoblec mnie w nowego człowieka. Udziel mi łaski takiej gotowości, abym pozwolił Tobie działać w moim sercu. Przemieniaj je tak, aby było gotowe uwierzyć Ci całą swą mocą.

ŚWIĘTA RITO, zwierciadło cierpliwości, przynosząca otuchę chorym i cierpiącym, ucz mnie wytrwałości w modlitwie, abym nie zniechęcał i nie poddawał się zbyt szybko. Proszę, zanieś dziś moje wołanie przed tron Najwyższego, aby On wysłuchał mnie i przygarnął do Swego Serca. Amen. 

 
25. PANIE, Ty jesteś przy mnie we wszystkich radosnych, ale i trudnych momentach mojego życia: w moim bólu, cierpieniu, odrzuceniu, opuszczeniu. Nigdy nie zostawiasz mnie samego. Pozwól dzisiaj mi być przy Tobie zarówno w godzinie Twej chwały, jak i męki. Pomóż mi otwartym sercem odpowiadać „Tak” na każde Twoje wezwanie.

ŚWIĘTA RITO, oblubienico Ukrzyżowanego, ty zawsze trwałaś przy Jezusie. Naucz mnie kontemplacji Jego Oblicza, abym potrafił odnaleźć w Nim mojego Wybawiciela i Tego, Który ukochał mnie nad życie. Uproś mi łaskę wiernej służby Bogu w cichości serca, aby to On był Tym, który jest na pierwszym miejscu w każdym moim działaniu. Amen.


26. JEZU, Ty nigdy nie zniszczysz mnie słabego, chwiejącego się pod naporem obowiązków czy cierpienia. Zawsze wspierasz swoją łaską moją pokaleczoną codzienność. Otwierasz moje oczy, uwalniasz mnie z więzienia, bierzesz za rękę i wciąż kształtujesz na nowo. Daj mi łaskę przyjmowania Twoich darów z otwartym sercem.

ŚWIĘTA RITO, pomóż mi wpatrywać się dziś w Jego Oblicze. Uproś mi dar namaszczenia Go olejkiem mojej maleńkiej miłości do Niego. Niech przyjmie mój bezinteresowny dar, który dziś pragnę Mu złożyć. Amen.


27. PANIE, Ty jesteś światłem mojego życia, które rozświetla wszelkie ciemności drogi, jaką kroczę. Pomóż mi zobaczyć Twą miłość, dobroć i cierpliwość. Tak często jeszcze nie rozumiem tego, jak działasz w każdej chwili mojej codzienności, ale daj mi łaskę, abym umiał po prostu Ci zaufać bez zbędnych pytań o każdy następny krok.

ŚWIĘTA RITO, przebita cierniem z korony Chrystusa, ty całkowicie wierzyłaś w moc Jego Miłości. Naucz mnie nie wątpić, ale pomimo mojej własnej słabości, wciąż wracać do Jego Obecności w moim sercu. Pomóż mi po prostu uwierzyć i zamkniętymi oczami pójść tam, gdzie woła mnie Jego tajemniczy głos. Amen.  


28. JEZU, Ty otwierasz moje uszy, abym mógł usłyszeć Twoje Słowo Miłości. Jesteś moim wsparciem, obroną, pomocą w każdym trudnym momencie dnia. Nie ma takiej sytuacji, w której zostawiłbyś mnie samego. Pomóż mi odpowiedzieć na Twój dar całym sercem, abym już nie szukał oparcia w sobie, ale znalazł je w Tobie.

ŚWIĘTA RITO, ty ufałaś Panu do końca. Naucz mnie takiego zawierzenia i uproś łaskę trwania w Jego Obecności szczególnie w tych trudnych chwilach. Pomóż mi jednoczyć się z Jego męką tak, abym potrafił kochać Go coraz więcej. Amen.

29. PANIE, Ty ukochałeś mnie do końca. Oddałeś mi samego Siebie bez żadnych zastrzeżeń, granic. Niczego nie zostawiłeś Sobie. Codziennie dajesz mi Siebie w darze Eucharystii, ukrywając się pod tak prostymi postaciami chleba i wina. Pomóż mi odpowiadać na ten dar hojnym sercem. Daj łaskę powierzenia się Tobie bez reszty na Twój wzór i Twoje podobieństwo.

ŚWIĘTA RITO, ty kochałaś swego Oblubieńca czystą miłością. Naucz mnie stawać się wiernym Bogu każdego dnia. Uproś mi łaskę serca rozpalonego największą Miłością mojego życia, aby już nigdy nie było zimne i obojętne na Jego obecność, ale pozwoliło się pobłogosławić, połamać i rozdać innym. Amen.


30. JEZU, Ty każdego dnia umierasz za mnie. Nie ma niczego więcej, co mógłbyś oddać. Nie ma większej Miłości niż Twoja. Pomóż mi więc dziś szczególnie Jej zawierzyć i wiernie trwać pod Twoim krzyżem. Nawróć mnie zupełnie do Siebie, abym w Tobie szukał całkowitego sensu każdej chwili mego życia.

ŚWIĘTA RITO, ty odpowiadałaś na wybranie Pana całym sercem, naucz mnie takiego zawierzenia, abym już nie poszukiwał siebie samego, ale jedynie Jezusa. Pomóż mi odnajdywać prawdziwe źródło wszystkiego w Jego Sercu przebitym dziś dla mnie. Amen.

 
31. PANIE, Twoje największe dzieła dokonują się w ciszy. Otul mnie dziś całunem Twego milczenia. Spraw, abym wchodząc w nie odkrywał spokój szabatu i odnajdywał na nowo pokój serca. Pomóż mi dziś zatrzymać się i zadziwić nad Twymi darami dla mnie, których wciąż dostaję nieprzeliczoną ilość.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś przy Jezusie odkrywając Jego obecność w ciszy klasztornych murów. Naucz mnie trwać wtedy, gdy niczego nie słyszę i nie czuję. Uproś mi łaskę zwyczajnej wierności w tym co miłe Bogu. Amen. 


Źródło: Siostry Augustianki, Św. Rita. Modlitwy na każdy dzień, Fundacja Medialna 7, Kraków 2023.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz