Modlitwy na każdy dzień roku - Kwiecień

1. JEZU, Ty dziś przynosisz mi radość większą niż wszelki mój smutek czy ból. Ze śmierci prowadzisz mnie do pełni życia. Pomóż mi zobaczyć w Tobie mój jedyny ratunek i ucieszyć się Twoją Miłością. Ty dla mnie przyszedłeś na świat i podjąłeś dzieło zbawienia. Daj mi łaskę wdzięczności za wszystko, czym mnie obdarzasz. 

ŚWIĘTA RITO, ty żyłaś zawsze radością paschalną. Zabierz dziś wszystkie moje troski przed tron Pana i uproś łaskę wypełnienia mego serca Nim samym, abym już w nikim innym nie szukał pocieszenia ani spełnienia. Amen.

 
2. PANIE, Ty znasz moją wiarę. Codziennie staram się wyjść Ci na spotkanie, bo wiem, że na mnie zawsze czekasz. Pragniesz zabrać mój lęk, obawy, choroby. Uzdrów moją duszę, abym mógł zawierzyć Ci bez końca. Dziękuję Ci za to, że stajesz się moim nowym życiem, przemienionym Twoją łaską.

ŚWIĘTA RITO, ty jesteś patronką spraw trudnych i po ludzku niemożliwych. Uproś głębokie dotknięcie mego serca przez łaskę Bożą, abym potrafił dostrzegać Jego troskliwą i stałą obecność przy mnie. Amen.


3. JEZU, Ty wołasz mnie dziś delikatnie po imieniu. Z ogromną czułością wzywasz mnie do ponownego spojrzenia na Ciebie, abym odkrywał Twoją miłość wciąż na nowo. Pomóż mi odnaleźć Cię pośród wielu zajęć tego dnia. Spraw, abym nie zasklepiał się jedynie w skorupie własnych potrzeb.

ŚWIĘTA RITO, ty szukałaś Boga nawet w najtrudniejszych sytuacjach twojego życia i wiedziałaś, że wtedy szczególnie przychodzi On do ciebie. Uproś mi łaskę oczyszczenia spojrzenia, abym i ja dostrzegał Jego obecność przemieniającą wszystko. Amen.


4. PANIE, Ty dajesz mi wszystko, co jest mi potrzebne do bycia z Tobą. Często przekraczasz moje wyobrażenia ofiarując mi Swoją łaskę inaczej niż ja się tego spodziewam. Otwieraj dziś moje oczy na Prawdę, w której zobaczę Ciebie Samego. Rozpal moje serce przez słuchanie Twego Słowa.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś jak wiele zawdzięczasz Bogu każdego dnia. Uproś mi łaskę uwielbiania go, za to, co od Niego otrzymuję. Ucz mnie bycia Jego wdzięcznym świadkiem, który bez lęku będzie głosił Miłość potężniejszą niż śmierć. Amen.


5. PANIE, Ty przyszedłeś po to, aby zgładzić moje grzechy. Chcesz odkupić mnie w całości, a nie tylko w jakiejś lepszej części. Nie brzydzisz się mną, nawet gdy grzeszę, ale z Miłością czekasz na mój powrót. Daj mi łaskę uzdrowienia spojrzenia, abym potrafił pokochać siebie samego, przyjmując moją historię życia, w której wciąż na nowo rozbłyska światło Twej łaski.

ŚWIĘTA RITO, wierna córko św. Augustyna, patronko moich Powrotów do Boga, uproś mi nawrócenie serca. Pomóż mi dostrzec ogrom daru, jakim jest odkupienie mnie i wyrwanie z niewoli grzechu. Amen. 


6. JEZU, Ty jesteś fundamentem mojego istnienia. Jesteś moim wszystkim, co posiadam. Wiesz, jak wiele różnych pragnień targa moim sercem, ale tylko Ty możesz prawdziwie nasycić głód mego istnienia. Wypełnij mnie po brzegi Twoją Miłością, abym już niczego nie pragnął poza Tobą Samym.

ŚWIĘTA RITO, twoje życie zawsze koncentrowało się na Panu, bo On był najważniejszy w każdej sytuacji, jaka cię spotykała. Naucz mnie porzucania wszystkiego, co nie pochodzi od Niego, abym potrafił rozeznać Jego pragnienia. Amen.


7. BOŻE, Ty jeden wiesz jak często brakuje mi wiary w Ciebie i zaufania Twojej dobroci. Pomóż mi obnażyć każdy moment, w którym ignoruję Twoją Obecność przy mnie. Rozświetl oczy mojego serca, abym mógł w końcu ujrzeć Ciebie i porzucić swoje własne pomysły, otwierając się na Twoją wolę.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze bardziej słuchałaś Pana, który mówił w głębi twej duszy niż zmiennej opinii ludzi, których miałaś dookoła siebie. Pomóż mi trwać w takiej wierności przy Jego Słowie, abym zawsze potrafił głosić Miłość, która codziennie na nowo pokazuje mi drogę do tego Najświętszego Serca. Amen.


8. PANIE, przez Twe Miłosierne Serce otwarte włócznią żołnierza pragniesz wylewać dziś na mnie zdroje Swych łask. Pomimo tego, że czasem jeszcze cierpię czy smucę się, Ty rodzisz mnie dziś do nowej nadziei. Daj mi łaskę dostrzegania tego niezniszczalnego Źródła, z którego wciąż na nowo mogę czerpać Twą Miłość naczyniem ufności.

ŚWIĘTA RITO, ty żyłaś w augustiańskiej wspólnocie. Starałaś się więc zawsze być jednego ducha i jednego serca ze swoimi współsiostrami. Ucz mnie takiego życia z moimi bliskimi, abym niósł im radość Miłości, która pochyla się z cierpliwością nad każdą ich bolączką. Amen.


9. JEZU, Ty dziś przychodzisz, aby dać mi największą łaskę - Siebie Samego. Mocą Twego Ducha przenikasz całą mą duszę. Spraw, by Słowo Twego pragnienia stawało się ciałem w moich codziennych czynnościach. Daj mi łaskę przyjmowania Ciebie bez ograniczeń i zastrzeżeń, szczególnie wtedy, gdy przekraczasz moje małe wyobrażenia.

ŚWIĘTA RITO, ty służyłaś Bogu w każdej chwili swego życia z sercem otwartym na Jego Ducha. Uproś mi łaskę takiego zaufania i posłuszeństwa Jego woli, abym z wiarą przyjmował każde Jego Słowo i realizował je w codzienności. Amen. 

 
10. PANIE, Ty chcesz, abym dziś narodził się na nowo. Pragnę złożyć w Twoje dłonie każdą chwilę tego dnia, abyś ją uświęcił. Pobłogosław wszystkim osobom, jakie dziś spotkam na mojej drodze i spraw, abym mógł być dla nich Twoim świadkiem. Poślij mnie tam, gdzie wieje Twój Święty Duch.

ŚWIĘTA RITO, żyjąc w augustiańskiej wspólnocie, całym sercem realizowałaś jej charyzmat. Naucz mnie dzielić się z drugim człowiekiem wszystkim co posiadam. Pokaż mi jak mądrze rozdawać swój czas, aby nieść Chrystusa każdemu, kto Go potrzebuje. Amen.

 
11. PANIE, to nie wszystkich innych dookoła mam słuchać, ale przede wszystkim Ciebie. Otwieraj dziś, proszę, moje uszy na treść Twojego Słowa. Spraw, aby trafiało ono wprost do mego spragnionego serca. Udziel mi Ducha męstwa, abym nie ugiął się pod naporem opinii drugiego człowieka, ale trwał przy Tobie.

ŚWIĘTA RITO, ty doświadczyłaś obecności Jezusa w tych najcięższych chwilach swego życia. Byłaś przy Nim również wtedy, gdy wszyscy tracili już ufność i nadzieję. Naucz mnie takiego zawierzenia i stałości. Uproś mi łaskę odszukania prawdziwego Fundamentu mojego istnienia. Amen. 

 
12. JEZU, Ty pragniesz, abym z całego serca uwierzył w Twoją miłość do mnie. Spraw, bym bardziej ukochał Ciebie niż swoje grzeszne przyzwyczajenia tak, abym potrafił porzucić je w Twoje Imię. Pomóż mi uwierzyć, że jesteś ze mną w każdej, nawet najtrudniejszej sytuacji. Udziel mi łaski zawierzenia.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś, że dla Boga nie ma rzeczy niemożliwych. Uproś mi taką wiarę, abym w Nim odnajdywał źródło mojej siły i zaufania. On wyprowadzi mnie z każdego więzienia, naucz mnie chodzenia Jego drogami. Amen.

 
13. JEZU, nie wszystko, co wydaje mi się być dobre rzeczywiście pochodzi od Ciebie. Uchroń mnie przed pozorami i naucz rozpoznawać co rzeczywiście jest Twoją wolą, a co nie. Pomóż mi dokonywać dobrych wyborów nawet w najdrobniejszych sytuacjach. Spraw, aby jedyną motywacją mego działania była miłość do Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ty ukochałaś Boga całym sercem i nieustannie szukałaś tego, co jest Jego wolą. Naucz mnie takiej postawy ucznia, abym zajmował się tylko tym, co pochodzi od Niego i odrzucał to, co jest tylko moim wymysłem. Amen. 


14. PANIE, tylko na Twoim Słowie mogę polegać całkowicie. Ty potrafisz kroczyć po burzliwych falach mojego serca w każdym momencie. Ocalasz mnie od śmierci i karmisz moją duszę Swoją świętą Obecnością. Spraw, aby moje sanktuarium było zawsze wypełnione Twoim Duchem, który przynosi wszelkie potrzebne dary do tego, abym umiał odpowiedzieć na Twoje wezwanie.

ŚWIĘTA RITO, ty w codzienności zawsze szerzyłaś Bożą miłość i Słowo. Naucz mnie bycia Jego uczniem tak, abym ufnie kroczył za moim Nauczycielem, dokądkolwiek pójdzie. Uproś mi łaskę dyspozycyjności serca wobec Jego działania, szczególnie pośród zamętu. Amen.


15. JEZU, w wielu codziennych czynnościach zapieram się Ciebie. A tymczasem Ty - zamiast odpłacić mi odrzuceniem - wciąż na nowo dźwigasz mnie ze smutku i utrapienia, w jaki sam siebie wpędzam. Ty jesteś moim rzecznikiem, bo wziąłeś na Siebie wszystkie moje grzechy. Z miłości do mnie stałeś się ofiarą przebłagalną - zająłeś moje miejsce na krzyżu śmierci.

ŚWIĘTA RITO, ty kontemplując Mękę Pana stawałaś się wciąż bliższa Jego Sercu. Pomóż mi zrozumieć Jego Słowo, które wciąż na nowo przekonuje mnie o Jego Miłości. Uproś mi łaskę oświecenia umysłu i serca, abym potrafił być Jego świadkiem. Amen.

 
16. PANIE, tak często brakuje mi prostej wiary w Ciebie. Poszukuję wielu różnych namiastek, które mają wypełnić moje puste serce. Pomóż mi obnażyć moje prawdziwe motywacje, abym nie udawał kogoś innego niż jestem, ale przyszedł do Ciebie w całej prawdzie. Daj mi pewność tego, że jestem Twoim ukochanym dzieckiem mimo wszystko.

ŚWIĘTA RITO, ty zabiegałaś o obecność Jezusa w twojej codzienności, naucz i mnie trwać w Tym, co najważniejsze. Uproś mi łaskę coraz większej wiary w Boga, który przychodzi i jest blisko w każdym momencie. Amen.


17. JEZU, jak często nie dostrzegam zła, które czynię wobec drugiej osoby. Wytrąć, proszę, z mojej ręki kamienie, którymi okładam moich bliskich. Pomóż mi raczej wybaczać niż szukać zemsty, kochać niż nienawidzić, karmić dobrym słowem niż złorzeczeniem. Daj mi pragnąć jedynie Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ty potrafiłaś wybaczyć tym, którzy ciebie zranili aż do głębi serca. Pomagałaś również innym ucząc ich takiej postawy. Uproś mi łaskę serca gotowego do przychodzenia do Pana jako jedynego Źródła Miłości. Amen.


18. PANIE, wciąż pokazujesz mi działanie Twojej łaski, a ja tak często mam oczy zamknięte i go nie dostrzegam. Zamień, proszę, wysuszoną pustynię mego serca w tryskające źródło Twego Ducha. Spraw, abym zaczął dostrzegać wszystkie wielkie dzieła, jakie uczyniłeś w moim życiu i te, które czynisz każdego dnia.

ŚWIĘTA RITO, ty całym swym sercem kochałaś twego Oblubieńca. Uproś mi, proszę, łaskę takiej płomiennej miłości, która sprawi, że nie będę już pragnąć niczego innego poza Jezusem. Spraw, abym widział Jego Serce, które mnie nigdy nie odrzuca. Pomóż mi pełnić Jego wolę. Amen.


19. JEZU, tylko Ty możesz nasycić moją duszę chlebem Twego Słowa. Jedynie Twoja łaska może pozwolić mi Je zrozumieć i przyjąć całym sercem. Proszę, spraw, aby było Ono dla mnie Dobrą Nowiną, wciąż aktualną i niezbędną mi do życia. Podtrzymuj mnie w nieustannym głoszeniu Jej wszystkim, do których mnie posyłasz.

ŚWIĘTA RITO, ty odpowiadałaś o Bogu całym swoim życiem, a przede wszystkim siłą miłości przebaczającej wszystko, co złe. Pomóż i mnie być takim świadkiem, który spotkał Boga w drodze. Daj mi odkrywać wielkość Jego działania we mnie. Amen.

 
20. PANIE, Ty dziś otwierasz moje oczy na Twoją łaskę. Pomóż mi dostrzegać Twoje działanie również poprzez drugiego człowieka. Nakarm mnie chlebem Twego Ciała, abym nie pragnął już niczego więcej. Daj mi być narzędziem w Twoich rękach, abym głosił Ciebie swoim życiem, a nie koncentrował się jedynie na sobie.

ŚWIĘTA RITO, ty chwaliłaś Boga każdą chwilą i sposobnością. Uproś mi łaskę otwarcia oczu tak, aby mocą Ducha Świętego opadły z nich łuski wszelkich złudzeń. Naucz mnie szukać u Jezusa ratunku w każdej mojej słabości. Amen.


21. JEZU, poza Tobą nie ma dla mnie innej drogi, którą chciałbym kroczyć. Ty dajesz mi nowe życie, podnosząc mnie z łoża moich słabości i niemocy. Ześlij dziś Swojego Ducha, aby otworzył moje oczy na dary, jakie od Ciebie otrzymuję. Pomóż mi wypełnić wszystkie obietnice, jakie Ci złożyłem.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś wspaniałą służebnicą Pana, która była zawsze posłuszna Jego woli. Pomóż mi rozerwać kajdany zła, jakie wciąż próbują zniewolić moje serce. Uproś mi łaskę uwolnienia od wszystkiego, co próbuje mi przeszkodzić w relacji z Bogiem. Amen. 

 
22. Przyozdobiony blaskiem Chrystusa był dla ciebie raj, o święta Rito, 22 maja tego roku, który otworzył ci bramy Niebieskiego Jeruzalem. Również dla nas piękny był błogosławiony dzień, kiedy okryłaś nas dobroczynnym płaszczem twej opieki. Z radością wspominamy dziś twe błogosławione przejście z tego świata do raju, bowiem stało się ono dla nas początkiem łask z nieba, jakie otrzymujemy przez twoje nieustanne wstawiennictwo. Niech twoja opieka będzie dla nas wszystkich tarczą osłaniającą od ciosów nieszczęścia. Módl się zawsze za każdym, kto cię pozdrawia i wzywa na ratunek.

O, orędowniczko w sprawach trudnych, wspomóż nieszczęśliwych, uzdrów chorych, pociesz strapionych, broń Kościoła świętego, ochraniaj Papieża i błogosław rodzinom. Także my, w tym dniu poświęconym tobie, pozdrawiamy cię, święta Rito od spraw beznadziejnych. Módl się za nami, nasza Patronko z Cascii, uproś nam łaskę mądrości krzyża i coraz głębsze poznanie Tajemnic Bożych. Amen.


23. JEZU, Ty całkowicie odmieniasz każdą chwilę mojego życia. Zamieniasz płacz w radość bez granic a miejsce rozpaczy w źródło ufności. Dziękuję Ci za to, jak wielkie rzeczy uczyniłeś dla mnie. Ty jesteś moim życiem, w którym pragnę umierać dla samego siebie. Spraw, aby ziarno Twego Słowa obumierało w mym sercu, wydając obfity plon.

ŚWIĘTA RITO, cichym, codziennym męczeństwem trwałaś każdego dnia przy Panu. Naucz mnie tak toczyć walkę w Jego imię, abym potrafił nie tylko w Niego wierzyć, ale i dla Niego cierpieć. Uproś mi łaskę odnajdywania w tych trudnych momentach szczególnej obecności Boga. Amen.


24. PANIE, Ty jesteś zupełnie inny niż się spodziewam. Zawsze wykraczasz poza ramy mojego wąskiego myślenia. Daj mi łaskę codziennego dostrzegania Twojej Dobrej Nowiny na każdym zakręcie mojej drogi. Pomóż mi głosić Twoją moc wśród bliskich mi osób, szczególnie w obliczu wątpliwości.

ŚWIĘTA RITO, ty wsłuchiwałaś się z wielką uwagą w głos twego Oblubieńca. Pomóż mi wciąż podejmować trud wybierania Jego woli, abym nie błądził po zaroślach, lecz szedł Jego ścieżkami. Uproś mi łaskę mężnej wiary, która nie ulęknie się Pierwszych wątpliwości. Amen. 

 
25. JEZU, dziś wzywasz mnie do czujności, choć nigdy nie pozostawiasz mnie samego w codziennej walce. Umacniaj mnie i utwierdzaj w Twojej łasce. Daj mi poczucie pewności Twojej nieustannej obecności i troski. Udziel mi sił do dawania świadectwa o Twej mocy z wysoka, która wciąż na nowo dotyka mego serca.

ŚWIĘTA RITO, ty posłusznie wypełniałaś polecenia swego Oblubieńca, naucz i mnie takiej uległości Jego woli. Ukazuj mi dzisiaj Jego działanie w całym moim życiu i naucz mnie śpiewać Mu z całego serca pieśń uwielbienia za wielkie rzeczy, jakie mi uczynił. Amen.

 
26. JEZU, Ty wciąż na nowo pokazujesz mi Twoją drogę. Czuwasz nad każdym moim krokiem, abym nie zbaczał ze ścieżki, którą mnie prowadzisz. To Twoje Serce jest dla mnie drogą, prawdą i życiem, jakie masz dla mnie. Pomóż mi dziś na nowo odkryć ten wspaniały dar. Niech Twoja łaska daje mi pokój i uprzedza każde me działanie.

ŚWIĘTA RITO, ty wprowadzałaś pokój w ludzkie relacje, czerpiąc ze Źródła, jakim dla Ciebie była relacja z Oblubieńcem. Naucz mnie przychodzić do Niego i naczyniem ufności czerpać tak wiele łask dla mnie i moich bliskich. Amen. 

 
27. PANIE, Ty dajesz mi każdego dnia łaskę, abym był zdolny odpowiadać na Twe natchnienia. Pomóż mi przyjmować dary: życia, przebaczenia, miłości, jakie dla mnie przygotowujesz. Skrusz moje serce, aby pokornie stawało przed Tobą wyznając swoją słabość i nieporadność. Przyjmij mnie jako Swoje dziecko.

ŚWIĘTA RITO, ty również musiałaś nosić przez życie słabości swoje i innych. Naucz mnie każdego dnia przezwyciężać siebie samego w imię Jezusa. Uproś mi łaskę cierpliwości wobec niepowodzeń, abym Jego mocą powstawał z moich upadków. Amen.

 
28. PANIE, tak bardzo pragnę poznać Ciebie, choć wiem, że nie jestem w stanie ogarnąć Twego majestatu moim małym umysłem i sercem. Pomóż mi choć trochę zbliżyć się do Twojego Oblicza, abym zobaczył w Nim bezgraniczną miłość, jaką masz dla mnie. Daj mi łaskę rozeznawania Twego Słowa.

ŚWIĘTA RITO, ty często przebywałaś w obecności Jezusa na modlitwie. Naucz mnie odnajdywać ten największy skarb, jakim jest dar spotkania z Nim. Uproś mi łaskę oczyszczenia oczu i serca, abym potrafił dostrzegać Jego działanie we mnie i wokół mnie. Amen. 


29. JEZU, Ty oczyszczasz mnie każdego dnia, abym niepodzielnym sercem kochał Cię ze wszystkich moich sił. Nie chcesz jednak, abym poprzestawał jedynie na pięknych słowach, ale żebym miłował Cię czynem i prawdą. Ucisz dziś moje serce w pokorze przed Tobą. Pragniesz trwać w nim, aby żyło jedynie dla Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ty karmiłaś się codziennie Słowem Bożym, które przynosiło ogromny owoc w twoim życiu. Pomóż mi stawać się uczniem Pana, idąc za Nim i niosąc swój codzienny krzyż. Uproś mi łaskę pokoju serca, abym potrafił odnajdywać Jego wolę. Amen.


30. PANIE, Ty ukochałeś mnie miłością przekraczającą wszelkie moje wyobrażenia. Nigdy nie zostawiasz mnie samego, niezależnie od tego, w jak ciężkiej sytuacji się znajduję. W tych trudnych chwilach jesteś przy mnie szczególnie blisko. Objawiaj mi Twoje Oblicze pełne blasku przebaczającej miłości.

ŚWIĘTA RITO, ty pozwalałaś swemu Oblubieńcowi na swobodne przebywanie w twej duszy. Pomóż mi tak zaufać, aby odnajdywać Go w moich biedach, troskach, chorobach. Naucz mnie odszukiwania Jego obecności w każdej chwili. Niech Jego łaska prześwietla cały mój dzień i noc. Amen.


Źródło: Siostry Augustianki, Św. Rita. Modlitwy na każdy dzień, Fundacja Medialna 7, Kraków 2023.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz