Modlitwy na każdy dzień roku - Luty

1. JEZU, Ty posyłasz mnie dziś do drugiego człowieka, ale jednocześnie obiecujesz, że nigdy nie zostawisz mnie samego. Daj mi odczuć Twoją Obecność w tych trudnych chwilach, jakie przeżywam. Powierzam Ci dzisiaj całego siebie i pragnę tak Ci zaufać, aby na drogę, którą mnie prowadzisz nie brać żadnych zabezpieczeń oprócz Twego Ducha.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze troszczyłaś się o drugiego człowieka, pomóż kochać osoby, z którymi się spotykam. Uproś mi łaskę przebaczenia tym, którzy mnie skrzywdzili, bym nie nosił w swym sercu goryczy. Amen. 

 
2. PANIE, nie mam niczego, co byłoby godne tego, aby oddać to Tobie. Przyjmij więc dziś całego mnie, bo nie mam nic więcej. Weź moje serce, umysł, ciało i przemieniaj mnie w takiego, jakim Ty chciałbyś, abym był. Od dzisiaj chcę być cały Twój.

ŚWIĘTA RITO, twoje serce wielokrotnie było przebite mieczem boleści, naucz mnie oddawania tego, co boli Jezusowi. Abym mimo cierpienia i niezrozumienia potrafił trwać przy Nim bez żalu czy pretensji, rozważając w sercu to, co mnie spotyka. Amen.


3. PANIE, Ty znasz mnie najlepiej na świecie i takiego, jakim jestem wzywasz dziś po imieniu, bo chcesz być moim Pasterzem. Pomóż mi odnajdywać Ciebie w ciszy, z dala od codziennego hałasu. Daj mi, proszę, łaskę odpoczynku i bycia z Tobą sam na Sam.

ŚWIĘTA RITO, ty wiele chwil spędzałaś na samotnej modlitwie, naucz mnie wytrwałego słuchania Słowa Pana. Niech Ono napełnia wciąż me serce na nowo i wypala wszystkie troski ogniem największej na świecie Miłości. Amen.

 
4. JEZU, Ty jesteś moim jedynym lekarzem, który nie tylko dba o ciało, ale przede wszystkim o moją duszę. W każdej mojej walce, w każdej codziennej decyzji, w każdym oczekiwaniu - mogę dziś odnaleźć Twoją nieustanną obecność. Pomóż mi całkowicie oddać się Twemu Sercu w zupełnym zaufaniu.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś dla innych znakiem dobroci Bożej, a jednak sama - na wzór Mistrza - wycofałaś się z gwarnego życia pośród innych wybierając samotność zakonnej celi. Naucz mnie poszukiwać przede wszystkim Boga, rezygnując często z uznania u innych ludzi. Spraw, by Jego zdanie było dla mnie najważniejsze. Amen.


5. PANIE, Ty stworzyłeś wszystko jako dobre. I takim widzisz cały świat do tej pory. Przychodzę dziś do Ciebie i proszę: pozwól mi teraz Ciebie dotknąć, aby to doświadczenie przemieniło i uzdrowiło moje serce. Daj mi łaskę spojrzenia na wszystko Twoimi oczami.

ŚWIĘTA RITO, ty wypraszasz mi wiele łask każdego dnia: jesteś przy mnie, gdy cię potrzebuję, dyskretnie mi towarzyszysz. Ucz mnie pozostawiania moich schematów myślenia i przyjmowania Bożego sposobu pojmowania rzeczywistości. Amen. 


6. JEZU, jak łatwo jest mi zamieniać Twoje Słowo na słowo innych ludzi lub moje własne. Daj mi taką wolność ducha, abym potrafił dostrzegać w sobie to, co nie pochodzi od Ciebie i odrzucać to, a wybierać Twoją wolę. Oczyść moje wnętrze z obłudy.

ŚWIĘTA RITO, ty w prostocie ducha stawałaś zawsze przed Panem, przedstawiając Mu swoje troski. Naucz mnie rozpoznawać to, co naprawdę jest ważne w moim życiu i dostrzegać skarb złożony przez Boga w gliniane naczynie mego serca. Amen.

 
7. JEZU, Ty dziś objawiasz mi Swoje tajemnice, ale nie słowem czy mglistym uczuciem, a mocą Swego Ducha. On pokazuje mi głębię Twego kochającego Serca. Nie odrzucasz mnie nigdy, choćbym zbłądził w najciemniejsze okolice mojej duszy. Ty je rozświetlisz Swoją Obecnością.

ŚWIĘTA RITO, ukochana córko Ojca Niebieskiego, weź moje życie w swoje dłonie i zanieś przed Boży tron. Pomóż mi trwać przed Nim, aby moje serce nie odwróciło się od Pana do własnych zamysłów. Uproś mi łaskę mocnej wiary, która sprawia, że to, co niemożliwe staje się możliwe. Amen.  

 
8. PANIE, Ty najlepiej wiesz jak brudna jest moja dusza od złych pragnień czy myśli, nawet wtedy, gdy próbuję je odrzucać. Daj mi łaskę stawania w prawdzie o sobie samym. Wypalaj to, co nie pochodzi od Ciebie, abym potrafił innym dawać miłość, uwagę i zainteresowanie.

ŚWIĘTA RITO, ty stale byłaś skupiona na poszukiwaniu Bożych pragnień. Naucz mnie dziękować Jezusowi za to, czym mnie obdarza, aby moje codzienne narzekania przemienił w hymn chwały na Jego cześć. Uproś mi łaskę zaufania Mu całym sercem. Amen.

 
9. PANIE, Ty przywracasz ten najpiękniejszy pierwotny ład, czyli porządek Miłości, pokonując zło w moim życiu. Pragniesz być lekarzem wszystkich moich zranień i chorób. Połóż dziś na mnie Swe miłujące Ręce i otwórz mnie na Twoją łaskę.

ŚWIĘTA RITO, orędowniczko ślepych i głuchych na Boże działanie, uproś mi dziś ten dar otwartości, abym umiał przyjąć to, co daje mi Pan. Naucz mnie takiego zawierzenia, aby Jezus był moim wszystkim, czego potrzebuję i abym nie poszukiwał żadnych namiastek poza Nim. Amen. 


10. PANIE, Ty jedynie jesteś moją ucieczką od trądu tego świata. Pomóż mi oczyszczać moją duszę ze wszystkiego, co już zdążyło do niej przylgnąć, a nie pochodzi od Ciebie. Ulecz mnie z zatwardziałości i hardości serca, wciąż tak mało skłonnego do miłości.

ŚWIĘTA RITO, ty każdym czynem głosiłaś chwałę swego Oblubieńca. Uproś mi dziś łaskę radości ze wszystkiego, czego doświadczam. Niech prawdziwym jej źródłem będzie szczęście płynące z miłosierdzia Pana, który odpuszcza wszystkie moje winy, leczy choroby i wciąż lituje się nad moją niedolą. Amen.

 
11. PANIE, jak często troski o dobra tego świata tak przesłaniają moje oczy, że nie dostrzegam cudów, które dokonujesz dla mnie każdego dnia. Dziękuję Ci dzisiaj za cud życia, zdrowia, rodziny, małych radości.

ŚWIĘTA RITO, ty tak wzrastałaś w łasce u Pana, że widziałaś, słyszałaś i sercem rozumiałaś więcej niż inni. Uproś mi dar takiej Miłości, która wszystko wyjaśnia i daje inne spojrzenie na rzeczywistość. Pomóż mi ustrzec się od kwasu zawiści i uproś łaskę wdzięczności. Amen. 

 
12. JEZU, Ty dajesz mi dziś możliwość przemiany, nawrócenia mego serca. Daj mi odwagę i roztropność, abym umiał odpowiedzieć na Twoją łaskę. Spraw, by moja droga do Ciebie była coraz prostsza, bez skręcania w niewłaściwą ścieżkę. Proszę Cię, abym umiał dziś wejść do izdebki mego serca i odkrywać w niej wielkość Twego miłosierdzia.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze dbałaś bardziej o to, co myśli Bóg, niż o opinię ludzką. Naucz mnie podejmowania decyzji w taki sposób, abym większą uwagę zwracał na Jezusa i odnajdywanie Jego woli niż swoje mniemania. Amen.

 
13. JEZU, pomóż mi nie tylko pobożnie wypełniać moje obowiązki, ale szczerym sercem poszukiwać Ciebie w każdym momencie dnia. Udziel mi takiej łaski, abym umiał zejść głębiej i odkryć sens tego, co mnie spotyka. Ukazuj mi każdą szansę zmiany na lepsze.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś zwiastunką pokoju dla innych, pomóż mi wynagrodzić Sercu Jezusa wszystkie wyrządzone Mu cierpienia. Ucz mnie odkrywania znaczenia moich postów i wyrzeczeń, abym w nich odnajdywał obecność Boga. Amen.  

 
14. PANIE, pozwól mi dziś Tobie towarzyszyć. Chcę być z Tobą w tych najtrudniejszych chwilach, gdy jesteś odrzucany, niechciany. Naucz mnie wybierać życie i błogosławieństwo w Tobie i jednocześnie porzucać drogę grzechu. Przemień moje serce, aby było skore do słuchania Twego Słowa.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś przy swoim Oblubieńcu w każdej chwili, nigdy nie zostawiając Go samego. Troszcz się, proszę, o mnie. Przez twoje ręce pragnę dziś zawierzyć Bogu wszystkie moje potrzeby i pokornie prosić o odpowiedź na moje modlitwy. Amen.

 
15. PANIE, pomóż mi dziś stanąć w prawdzie o sobie samym. Spraw, abym dostrzegł nędzę, którą sam z siebie jestem, a jednocześnie ogromną Miłość, z jaką przygarniasz mnie mimo wszystko do Siebie. Niech w ciemnościach mojego grzechu rozbłyśnie dziś Twoje światło.

ŚWIĘTA RITO, ty chodziłaś drogami, jakie wytyczał ci codziennie Jezus. Naucz mnie odnajdywać je w każdej chwili dnia, abym potrafił nakarmić przygnębionego dobrym słowem, powstrzymać się od przewrotności i odbudować nadszarpnięte zaufanie. Pomóż mi w nawróceniu do Pana. Amen. 

16. JEZU, Ty jesteś wierny wszystkim Swoim obietnicom. Nigdy nie pozostawiasz mnie samemu sobie, lecz wciąż towarzyszysz, ucząc kroczyć Twoimi ścieżkami. Spraw, abym żył każdym słowem, które pochodzi z Twoich ust. Otwieraj moje serce na przyjmowanie go, aby żadne z nich nie upadło na ziemię bezowocnie.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś co oznacza pustynia ducha i dobrowolnie przyjmowałaś ten stan żyjąc długo w odosobnionej celi zakonnej. Naucz mnie przyjmowania łaski Boga nawet w oschłości, która często nawiedza moje serce. Uproś mi łaskę wierności w takich chwilach. Amen.

 
17. JEZU, gdy Ty wypowiadasz jakieś słowo, ono nigdy nie wraca do Ciebie bezowocnie. Naucz mnie powściągliwości języka, abym nie rzucał słów na wiatr. Udziel mi łaski zawierzenia, bym ufał, że to Ty lepiej wiesz czego mi tak naprawdę potrzeba.

ŚWIĘTA RITO, twoją modlitwą często było po prostu trwa-nie w milczeniu wypełnionym Miłością. Pomóż mi uspokoić moje wzburzone myśli i zatopić się bez reszty w ramionach kochającego Ojca. Amen.  
 

18. PANIE, Ty jesteś w drugim człowieku, którego codziennie stawiasz na mojej drodze. Pomóż mi odkrywać w bliźnim Twoje Oblicze. Naucz mnie wciąż na nowo wyciągać pomocną dłoń do potrzebującego. Udziel mi łaski prostej radości serca z tego, że mogę iść Twoją drogą.

ŚWIĘTA RITO, ty godziłaś zwaśnionych, od dzieciństwa dbałaś o biednych, pomagałaś głodnym i spragnionym. Uproś mi łaskę serca otwartego na drugiego człowieka, abym nie zasklepiał się jedynie we własnych problemach. Amen.

 
19. PANIE, Ty posyłasz dziś do mnie różnych ludzi, aby przynieśli mi Twoje Słowo. Daj mi łaskę porzucenia mego sposobu myślenia. Nawróć moje serce i ulituj się dziś nade mną, słabym grzesznikiem. Przyjmij wszystkie me słabości i przemieniaj Swoją mocą w źródło siły.

ŚWIĘTA RITO, uproś mi u Boga łaskę skruchy, abym całą mą duszą przylgnął do Niego i nie szukał już niczego poza Nim samym. Naucz mnie być Jego świadkiem wobec moich bliskich. Amen. 

22. Przyozdobiony blaskiem Chrystusa był dla ciebie raj, o święta Rito, 22 maja tego roku, który otworzył ci bramy Niebieskiego Jeruzalem. Również dla nas piękny był błogosławiony dzień, kiedy okryłaś nas dobroczynnym płaszczem twej opieki. Z radością wspominamy dziś twe błogosławione przejście z tego świata do raju, bowiem stało się ono dla nas początkiem łask z nieba, jakie otrzymujemy przez twoje nieustanne wstawiennictwo. Niech twoja opieka będzie dla nas wszystkich tarczą osłaniającą od ciosów nieszczęścia. Módl się zawsze za każdym, kto cię pozdrawia i wzywa na ratunek.

O, orędowniczko w sprawach trudnych, wspomóż nieszczęśliwych, uzdrów chorych, pociesz strapionych, broń Kościoła świętego, ochraniaj Papieża i błogosław rodzinom. Także my, w tym dniu poświęconym tobie, pozdrawiamy cię, święta Rito od spraw beznadziejnych. Módl się za nami, nasza Patronko z Cascii, uproś nam łaskę mądrości krzyża i coraz głębsze poznanie Tajemnic Bożych. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.


23. PANIE, Ty dajesz mi dziś szansę na nowe życie. Pomóż mi odwrócić się od grzechu i wybrać życie w Twojej łasce. Udziel mi tego daru, bym dostrzegł wszystkie te momenty, w których oddalam się od Ciebie. Przygarniaj mnie wciąż z powrotem do Swojego Serca.

ŚWIĘTA RITO, ty jednałaś zwaśnionych ze sobą ludzi, pomóż mi przebaczyć wszystkim, do których mam jakieś pretensje czy żal. Naucz mnie stawania w prostocie przed Bogiem ze wszystkim, co mnie zniewala. Ukazuj mi drogę do pokoju. Amen.


24. JEZU, Ty uczysz mnie dziś jak kochać przyjaciół i nieprzyjaciół, obdarowując mnie Swoją Miłością. Pomóż mi odpowiadać codziennie na Twój dar otwartym sercem. Naucz mnie dążyć do doskonałego ukochania tych, z którymi się spotykam. Daj mi łaskę odpowiadania dobrem na wszystko, co mnie spotyka.

ŚWIĘTA RITO, wybrana przez Boga do szczególnej bliskości z Nim, naucz mnie słuchać każdego Jego Słowa i wcielać Je w życie. Uproś mi dar gotowości odpowiadania na Jego wezwanie w każdym momencie. Amen. 


25. PANIE, jeśli Ty jesteś ze mną w każdej przeciwności, któż może mi zagrozić czymkolwiek? Ufnie pragnę dziś złożyć całe moje życie w Twoje miłujące dłonie i zamknąć oczy na to, co próbuje mnie niepokoić. Proszę Cię z całą ufnością, na jaką potrafię się zdobyć: Ty się tym wszystkim zajmij.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś, że Bóg zawsze dotrzymuje danego słowa, dlatego mniejszą uwagę zwracałaś na otaczający cię świat, koncentrując się na wieczności. Oczami duszy widziałaś Tego, który cię wezwał do naśladowania Go. Naucz mnie takiego głębokiego spojrzenia. Amen.

 
26. PANIE, Ty przyjmujesz mnie takiego, jakim jestem. Pragniesz wybaczyć mi wszystkie moje grzechy. Nie chcesz zła w moim życiu - choroby, cierpienia, bólu - choć czasem je dopuszczasz. Pomóż mi odkrywać Twe prawdziwe, dobre Oblicze. Daj mi łaskę stawania w blasku Prawdy.

ŚWIĘTA RITO, ty szłaś bez wahania za swoim Mistrzem, uproś mi dar pokory w myśleniu i działaniu. Naucz mnie przyznawania się do moich błędów oraz takiej prawdziwej troski o drugiego człowieka, który jest blisko mnie. Amen.  

 
27. JEZU, wzywasz mnie dziś do bycia miłosiernym, do dawania z siebie wszystkiego, niczego nie oszczędzając i nie zachowując na czarną godzinę. Tak jak Ty dajesz mi całego Siebie, tak pragniesz, abym i ja oddawał siebie Tobie. Naucz mnie tej wzajemnej wymiany miłości.

ŚWIĘTA RITO, w twoim życiu zawsze to Bóg był najważniejszy. Pomóż mi dostrzegać to, jak bardzo zostałem obdarowany i uproś mi łaskę wdzięczności. Ukazuj mi moc miłosierdzia, które przenika codziennie moją duszę. Amen.

 
28. JEZU, dziś wzywasz mnie do zaufania Tobie w każdej sytuacji, jaka mnie spotyka. Pragniesz, abym zawierzył Tobie wszystkie chwile mojego życia, plany, marzenia, ale także to, co już się wydarzyło. Ty jesteś Panem czasu i trzymasz w Swym ręku każdy, nawet najdrobniejszy moment mojego istnienia.

ŚWIĘTA RITO, ty ufałaś swemu Oblubieńcowi bezgranicznie, naucz i mnie takiego zawierzenia, w którym oddam Mu siebie bez reszty. Uproś mi łaskę służenia Mu w drugim człowieku, abym każdego dnia mógł odkrywać dary, jakie we mnie Sam złożył. Amen. 


29. PANIE, Ty chcesz, abym pełnił dzisiaj jedynie Twoją wolę. Proszę, ukaż mi jaka ona jest w każdej sytuacji. Pochyl się dziś nad moją niemocą i uzdrów serce, które pragnie Ciebie ze wszystkich sił. Wlej w nie radość z poszukiwania i znajdowania Ciebie, dokądkolwiek mnie wezwiesz.

ŚWIĘTA RITO, ty wciąż nasłuchiwałaś słów wypowiadanych przez Boga. Poznałaś Jego kochające Serce, które pragnie uzdrawiać z chorób, uwalniać ze zniewoleń i wyprowadzać z ciemności. Uproś wszelkie potrzebne łaski mi i moim bliskim, abyśmy potrafili wielbić Pana w każdym położeniu, w jakim się znajdziemy. Amen.

Źródło: Siostry Augustianki, Św. Rita. Modlitwy na każdy dzień, Fundacja Medialna 7, Kraków 2023.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz