Modlitwy na każdy dzień roku - Czerwiec

1. JEZU, Ty pragniesz dla mnie życia w pełni - bez zbędnych przywiązań czy uzależnień. Rozerwij kajdany, które jeszcze zniewalają moje serce i pomóż mi odpowiedzieć na Twoją łaskę. Spraw, abym darami, którymi mnie co dzień ubogacasz, potrafił służyć drugiemu człowiekowi. Bądź uwielbiony w każdej mojej myśli, pragnieniu, słowie i czynie.

ŚWIĘTA RITO, ty wytrwałaś w doświadczeniach, jakimi obdarował cię Pan. Nie poddałaś się nawet w tych ciężkich chwilach, jednocząc się z twym cierpiącym Oblubieńcem. Uproś mi łaskę oczyszczenia ze wszystkiego, co Mu jeszcze We mnie przeszkadza. Pomóż mi Jemu się podobać. Amen.


2. PANIE, jak często oskarżam Cię o zło, które wydarzyło się w moim życiu. Tymczasem to Ty jesteś fundamentem każdego dobra, jakie dzieje się we mnie. Proszę Cię, okaż mi dziś Swoje Miłosierdzie i zmień mój sposób myślenia i spostrzegania świata. Otwórz mnie na duchową rzeczywistość, która jest często bardziej realna niż to, co wydaje mi się, że widzę wokół.

ŚWIĘTA RITO, ty doświadczyłaś szczególnego wybrania cię przez Boga, dzięki czemu miałaś moc świadczyć o Jego dobroci. Pomóż mi ratować tych, którzy zmierzają prosto do przepaści. Otwórz im Serce Zbawiciela, aby mogli w Nim się schronić. Amen.


3. JEZU, jestem tylko małym, marnym naczyniem w Twojej Wszechmocnej dłoni. Ty możesz uczynić ze mną wszystko, co tylko Ci się spodoba. Pragniesz jednak przede wszystkim wyprowadzać mnie codziennie z niewoli grzechu ku wolności w Tobie. Wyrwij mnie, proszę, z ciągłego biegania za ulotnymi sprawami, ku odpocznieniu w Twym Sercu.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś, że jesteś jedynie glinianym naczyniem, w które Pan włożył Swoje skarby. Ilekroć wypraszasz mi łaski, czynisz to nie swoją siłą, ale mocą Najwyższego. Pomóż mi nosić w sobie jako najcenniejszy skarb konanie Jezusa. Spraw, aby Jego życie objawiało się we mnie i przeze mnie. Amen.


4. BOŻE, Ty zesłałeś Swojego Syna, aby mnie uratował. A ja wciąż na nowo wieloma swoimi decyzjami krzyżuję Go w swojej codzienności. Daj mi, proszę, poznać wielkość tej łaski, jaką jest śmierć Jezusa i Jego Zmartwychwstanie dla mnie. Wyprowadź mnie z zepsucia tego świata i oderwij moje serce od jego żądzy.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś posłuszną i skromną siostrą zakonną, która bardzo pilnie poszukiwała w każdej chwili obecności Oblubieńca. Pomóż mi być tak uważnym na Jego pragnienia, abym potrafił odpowiadać na nie hojnym sercem. Amen.

5. PANIE, tylko Ty jesteś prawdziwym obrazem Ojca. Wyryłeś go również na dnie mojej duszy. Pomóż mi dostrzegać go w każdej sytuacji, jaka mnie spotyka. Spraw, aby nic nie odebrało mi radości spotkania z Tobą. Tobie pragnę zawierzyć bez reszty, bo tylko Ty jesteś moją Opoką.

ŚWIĘTA RITO, moja codzienna Towarzyszko na drogach Pana, wspomagaj moją wiarę, miłość i nadzieję swoim wstawiennictwem. Ty jesteś ze mną w każdym moim utrapieniu, Pomóż mi w zupełnym nawróceniu serca, abym pokładał całą swoją ufność w Bogu i nie dał
się zwieść światowym pożądaniom. Amen.


6. JEZU, Ty jesteś Bogiem żywych. Proszę, wyprowadź moją duszę z krainy śmierci i grzechu. Pomóż mi dostrzec te miejsca, w których już dawno umarłem i dotknij ich Swoją łaską. Tobie pragnę ufać bez końca, bo tylko Ty jesteś moją ostoją. Naucz mnie chodzić drogami Twej Miłości.

ŚWIĘTA RITO, Ty miałaś odwagę przebaczania tym, którzy Cię zranili. Wyproś mi u Pana łaskę przezwyciężania wątpliwości i strachu. Zapal w moim sercu światło Chrystusa, które nigdy nie zgaśnie i będzie zawsze rozpalać moje serce ogniem jego Miłości. Amen.


7. PANIE, bądź zawsze na pierwszym miejscu w moich pragnieniach, myślach i czynach. Spraw, bym podejmował decyzje w oparciu o Twoją wolę, a nie moją. Umocnij mnie Swoją łaską, abym potrafił znosić dla Ciebie moje codzienne cierpienia i utrapienia. Spraw, bym dochował Ci wierności mimo wszystko.

ŚWIĘTA RITO, ty starałaś się kochać Pana całym swym sercem, duszą, umysłem i mocą. Uproś mi łaskę takiej Miłości, która sprawi, że każda chwila mego życia nabierze głębokiego sensu i znaczenia. Ucz mnie pokonywać moje własne „ja". Amen.


8. JEZU, Ty wybierasz często to, co małe i głupie w oczach świata. Wiesz jak bardzo dotyczy to również mnie. Ukryj mnie całego w Swoim Sercu i przyjmij takiego, jakim jestem. Spraw, aby to Twoja Miłość była siłą napędową i najgłębszą motywacją każdego mojego czynu.

ŚWIĘTA RITO, z przebitego Serca twego Oblubieńca czerpałaś siły, aby codziennie na nowo stawać się cichą i pokorną jak On Sam. Naucz mnie trwać w Jego Miłości, aby już nic mi Go nie przesłaniało. Pomóż mi codziennie wchodzić w to Źródło Łask, otworzone dla mnie włócznią. Uproś mi dar prostego, ufnego dziecięctwa. Amen.


9. BOŻE, Ty dbasz o mnie lepiej niż ja o siebie samego. Znasz mnie do głębi mej nędzy, a mimo to wciąż na nowo obdarzasz mnie Swą Miłością bez granic. Daj mi łaskę prawdziwej radości serca z tego, że jestem Twym ukochanym dzieckiem. Naucz mnie cieszyć się z klejnotów cnót i talentów, jakimi obdarzasz mnie każdego dnia.

ŚWIĘTA RITO, ty poszukiwałaś Boga w każdym wydarzeniu, które cię spotykało. Potrafiłaś odnaleźć Go szczególnie w tych trudnych chwilach obarczonych wielkim cierpieniem. Uproś mi łaskę, aby pierwszym odruchem mego serca było zawsze szukanie pomocy u Niego. Amen.


10. PANIE, jak częsta osądzam Ciebie przez pryzmat mojego małego i ciasnego serca. Nie widzę Twojej dobroci koncentrując się tylko na swoich podejrzeniach wobec Ciebie. Uwolnij mnie, proszę, od oskarżania Ciebie o zło, bierność, obojętność. Wypal Swą łaską pojawiający się we mnie żal, a wiej w to miejsce olej Miłosierdzia.

ŚWIĘTA RITO, ty koncentrowałaś swe życie na odnajdywaniu woli Ojca wobec ciebie. Pomóż mi w każdej chwili tak zapomnieć o sobie, by jaśniał w moim życiu jedynie Chrystus. Spraw, aby każde wydarzenie, jakie dziś mnie spotka przynosiło Mu chwałę. Amen.


11. JEZU, jak niewiele mi potrzeba materialnych rzeczy, jeśli posiadam w sercu ten największy skarb, jakim jesteś Ty Sam. Naucz mnie odkrywać Ciebie w prostych symbolach eucharystycznych, w słowach Pisma Świętego czy zwyczajnej modlitwie. Spraw, abym nie pragnął złota cnót dla nich samych, ale dbał jedynie o odnalezienie i wypełnienie Twojej woli.

ŚWIĘTA RITO, ty w swoim życiu poprzestawałaś wciąż na ubogich środkach, które są jednocześnie bogate Miłością Pana. Naucz mnie nie koncentrować się na tym co pozorne i materialne, ale widzieć wciąż więcej i głębiej. Odkryj przede mną prawdziwy sens każdej chwili mego życia. Amen.


12. PANIE, Ty mnie umacniasz Swoją łaską. Bez Ciebie nie potrafiłbym zrobić ani jednego kroku naprzód. Pomóż mi dostrzegać Twoje działanie w moim życiu. Okaż mi Twoje Oblicze rozpromienione nade mną. Niech Twoje Słowo umacnia moje kroczenie ku Tobie.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś zawsze wierna łasce, jaką Jezus miał dla ciebie. Naucz mnie jak nie utracić tego, co i ja otrzymuję każdego dnia. Umacniaj Jego światło, które rozbłysło w moim sercu, aby mogło oświecać mnie i tych, którzy są blisko. Ukazuj mi jak każdym czynem prowadzić ich do Boga. Amen.


13. JEZU, Ty przyszedłeś, aby ukazać nam Oblicze kochającego Ojca. Nie pragniesz, abym wypełniał jedynie literę Prawa, ale przede wszystkim wypełniał swoje życie Twoją Miłością. Pomóż mi porzucić wszelkie moje uprzedzenia i opory. Pozwól mi całkowicie oddać Ci siebie samego bez żadnych ograniczeń.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze wiedziałaś, że najważniejsze jest to, co nie przemija. Pomóż mi podejmować takie decyzje, które będą mnie do ciebie przybliżać. Uproś mi pokorę wypełniania w każdej chwili Bożego wezwania. Niech poszukiwanie Jego woli przepełnia moje serce. Amen.


14. PANIE, Ty dajesz mi dziś słowo, że mnie nigdy nie opuścisz. Naucz mnie ufności w niezawodność tego, co do mnie mówisz. Spraw, abym wciąż żył przeświadczeniem, że o mnie nigdy nie zapomnisz. Zwróć moją uwagę na małe rzeczy, które - wbrew pozorom - przynoszą tak wielkie owoce w moim życiu.

ŚWIĘTA RITO, ty w prostocie serca zawsze hojnie odpowiadałaś na Miłość Oblubieńca. Spraw, abym porzucił te relacje z ludźmi, które mnie wikłają w niezdrowe zależności. Pomóż mi uwolnić się z nich i w pokorze zabiegać o prawdziwą miłość i pokój z bliźnimi. Amen.


15. PANIE, Ty umarłeś za mnie, abym od tej poty i ja nie żył już tylko dla siebie samego. Naucz mnie jak żyć dla Ciebie. Rozplącz we mnie to wszystko, co jest sprzeczne, zagmatwane, poplątane. Udziel mi łaski wyprostowania moich dróg. Ty jesteś Miłosierny, wybacz mi moje winy, których jest codziennie tak wiele.

ŚWIĘTA RITO, ty przez całe życie karmiłaś się Eucharystią, która przygotowywała cię do składania ofiar dla Jezusa. Pokaż mi dziś te momenty, w których jeszcze za bardzo ufam sobie samemu, zapominając o Jego obecności. Uproś mi łaskę oczyszczenia, abym potrafił oddać to Panu. Amen.


16. JEZU, Ty nie chcesz ode mnie tylko kawałka mego serca. Chcesz wejść w całości do mojego życia i zająć się wszystkim, co robię, o czym myślę, czego pragnę. Ty wiesz jak słabe jest moje serce - naczynie gliniane - w które mimo to składasz Swoją łaskę. Naucz mnie jak dziękować Ci za to, co otrzymuję.

ŚWIĘTA RITO, ty radykalnie szłaś ścieżką, jaką miał dla ciebie Bóg. Pomóż mi coraz bardziej zdawać się na Jego wolę, porzucając własne sposoby i schematy myślenia. Naucz mnie ufności w najciemniejszych momentach mojego życia. Uproś mi łaskę odrzucenia nawet najmniejszego grzechu. Amen.


17. JEZU, moje codzienne życie zbudowane jest z drobiazgów, na które czasem nie zwracam już nawet uwagi. A przecież Twoje Królestwo właśnie w małych rzeczach jest ukryte. Pomóż mi dobrze rozeznawać Twoją wolę w każdej, nawet najmniejszej sytuacji. Wlej w moje serce pragnienie bycia blisko Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś bardzo cierpliwa w codziennym dążeniu drogami Pana. Całkowicie uzależniłaś każdą swą decyzję od Jego pragnień. Naucz mnie rozpoznawać Bożą dobroć we wszystkich momentach, jakie mnie spotykają. Uproś mi łaskę nadziei na bycie wciąż blisko Niego. Amen.


18. PANIE, Ty wzywasz mnie do tego, abym żył każdego dnia Twoją Miłością. Naucz mnie jak dawać siebie bez miary Tobie i innym bez żądania niczego w zamian. Uwolnij mnie z lęku, jaki czasem ogarnia moją duszę. Pomóż mi złożyć błędy przeszłości w Twoim Sercu i już więcej ich nie roztrząsać.

ŚWIĘTA RITO, ty prawdziwie kochałaś Jezusa. Uproś mi łaskę umocnienia w tym szaleństwie Miłości, aby nic mnie nie odrywało od Niej. Pomóż mi wytrwać pomimo przeciwności, jakie codziennie napotykam na mojej drodze. Pokaż mi jak mam umierać z Miłości i dla Miłości. Amen.


19. JEZU, Ty dla mnie stałeś się ubogim. Wyzwól mnie z chęci posiadania nie tylko tych materialnych rzeczy, ale też czyjejś uwagi, uznania czy dobrego imienia. Pomóż mi dla Ciebie stać się prawdziwie ubogim, abym jaśniał bogactwem Twojej prostoty.

ŚWIĘTA RITO, to Bóg był zawsze ostoją twego życia, na której opierałaś całą swą ufność. Naucz mnie kochać tych, którzy mi coś odebrali, przez których wiele straciłem i którzy wciąż czekają na moje przebaczenie. Uwolnij mnie z więzów egoizmu i uproś łaskę miłości nieprzyjaciół. Amen.

20. PANIE, Ty widzisz wszystkie moje drobne ofiary, jakie podejmuję dla Ciebie w ukryciu. Ucz mnie nie oglądania się na względy ludzkie, ale zwracania uwagę jedynie na Twoją wolę. Wyprostuj skomplikowane ścieżki mojego myślenia i w pełni prostoty ucz mnie ufności Twemu Sercu.

ŚWIĘTA RITO, ty wiedziałaś, że Jezus zawsze zadba o wszystkie twoje potrzeby. Ukazuj mi w moim życiu te momenty, w których doświadczam ogromu Jego łaski. Spraw, abym nie przegapił ani jednej chwili i nie zmarnował jej na narzekanie i oglądanie się za siebie. Pomóż mi dostrzec wielkość darów, jakie otrzymuję. Amen.


21. JEZU, Twoje Słowo, które nieustannie mi dajesz, płonie w moim sercu jak pochodnia. Ty wiesz, że czasem usiłuję udawać, że Go nie dostrzegam i nie rozumiem. Daj mi odwagę pójścia za tym, co dziś wydaje mi się jeszcze zbyt trudne. Naucz mnie zupełnie zdać się na opiekę Ojca, który pragnie dać mi wszystko, czego potrzebuję.

ŚWIĘTA RITO, ty w całkowitym zawierzeniu dokonywałaś aktów przebaczenia w swoim życiu. To były jedne z najtrudniejszych chwil dla ciebie, a jednak przekraczałaś wciąż to, co ludzkie, koncentrując się coraz bardziej na tym co Boże. Uproś mi łaskę odnajdywania w moim życiu tego, co pochodzi od Pana. Amen.


22. Przyozdobiony blaskiem Chrystusa był dla ciebie raj, o święta Rito, 22 maja tego roku, który otworzył ci bramy Niebieskiego Jeruzalem. Również dla nas piękny był błogosławiony dzień, kiedy okryłaś nas dobroczynnym płaszczem twej opieki. Z radością wspominamy dziś twe błogosławione przejście z tego świata do raju, bowiem stało się ono dla nas początkiem łask z nieba, jakie otrzymujemy przez twoje nieustanne wstawiennictwo. Niech twoja opieka będzie dla nas wszystkich tarczą osłaniającą od ciosów nieszczęścia. Módl się zawsze za każdym, kto cię pozdrawia i wzywa na ratunek.
O, orędowniczko w sprawach trudnych, wspomóż nieszczęśliwych, uzdrów chorych, pociesz strapionych, broń Kościoła świętego, ochraniaj Papieża i błogosław rodzinom. Także my, w tym dniu poświęconym tobie, pozdrawiamy cię, święta Rito od spraw beznadziejnych. Módl się za nami, nasza Patronko z Cascii, uproś nam łaskę mądrości krzyża i coraz głębsze poznanie Tajemnic Bożych. Amen.


23. JEZU, jak często zapominam o wielu łaskach, którymi obdarzasz mnie w każdym momencie życia. Próbuję wciąż na nowo chodzić jedynie swoimi drogami. Proszę, skrusz dziś moje serce, aby w Tobie uznało jedynego i prawdziwego Boga i Pana każdej mojej chwili. Spraw, abym wciąż na nowo powracał do Ciebie z tych miejsc, w których sam się już pogubiłem.

ŚWIĘTA RITO, ty nie troszczyłaś się ponad miarę o rzeczy doczesne. Dbając o swoją rodzinę nigdy nie przestałaś zdawać się całkowicie na Pana. Naucz mnie takiej ufności, która wykorzeni wszystkie zmartwienia mojego serca. Pomóż mi starać się najpierw o przyjście Jego Królestwa w miłości i dobroci. Amen.


24. PANIE, Ty przenikasz i znasz mnie. Wiesz o mnie wszystko, nic Cię nie zdziwi. W moje ręce oddałeś Swój Skarb - jedynego Syna. Zaufałeś mi. Rozpalasz me serce do coraz większej miłości i pragniesz, abym świecąc Twoim blaskiem przyciągał innych do Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, niewiasto zawierzenia, uproś mi łaskę ufności Panu w każdym momencie dzisiejszego dnia. Pomóż mi na nowo uwierzyć, nawet jeśli muszę to zrobić wbrew mojej nadziei. Naucz mnie ciągłego trwania przy Sercu Jezusa, szczególnie w przeciwnościach, jakie mnie spotykają. Amen.


25. PANIE, Ty wołasz mnie dziś do wyjścia poza moje przyzwyczajenia i utarte ścieżki. Pozwól mi podążać Twoimi śladami, abym szedł z radością ku temu, co dla mnie przewidziałeś w Swojej dobroci. Naucz mnie jak dawać siebie samego innym całkowicie, bez zostawiania czegoś dla siebie.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze broniłaś drugiego człowieka, szczególnie tego, który był słabszy i zapomniany. Pokaż mi jak kochać tych, którzy są blisko mnie na co dzień. Uproś mi łaskę stawania w prawdzie bez osądzania innych. Pomóż usunąć drzazgi z moich oczu. Amen.


26. JEZU, Ty proponujesz mi dziś wąską drogę do własnego serca, do drugiego człowieka. Zgubna jest ta, która wydaje się być zbyt szeroka i łatwa. Wspomóż mnie w kroczeniu po kamieniach, jakie leżą na ścieżce, którą idę. Pomóż mi odnaleźć Ciebie jako jedyną drogę, którą warto iść.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś niemym świadkiem wypełnienia się wielu obietnic Pana. Zawsze jednak szłaś tymi ścieżkami, które On zaplanował i przewidział dla ciebie. Naucz mnie nie skręcać przy pojawieniu się pierwszych trudności, ale trwać wciąż przy Jego Sercu. Amen.


27. PANIE, Ty pragniesz dziś podać mi rękę w przymierzu, jakie zawierasz ze mną. Wciąż na nowo chcesz mi ufać i powierzać Swoje sprawy. Pomóż mi odpowiedzieć na Twoje wezwanie do bliskości z Tobą. Oczyść moje serce, aby nic nie przeszkadzało mi w dostrzeganiu Twojej obecności.

ŚWIĘTA RITO, zwiastunko Pokoju, wyproś mi łaskę cichego przylgnięcia do Boga. Ucz mnie po prostu być blisko Jego Serca. Pokaż mi jak nie stawiać Mu żadnych przeszkód, ale pozwolić je rozbić Jego mocą. Pomóż po prostu zaufać jak dziecko. Amen.


28. JEZU, Ty nie chcesz jedynie moich czczych modlitw, powtarzanych każdego dnia. Pragniesz mojego szczerego i skruszonego serca, które będzie budować swoje życie jedynie na Tobie jako pewnej skale. Nigdy mnie nie zostawisz ani nie opuścisz. Nawet w najgorszych chwilach jesteś wciąż ze mną. Daj mi łaskę, abym to ja nie odchodził od Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, twoją mocą była zawsze Boża siła. Dzięki słuchaniu słów Pana, otwierałaś swą duszę na łaskę męstwa w codzienności. Naucz mnie takiego słuchania, abym poznał wartość
słów, które wypowiadam. Spraw, aby nigdy nie były tylko zwykłą gadaniną, ale miały w sobie moc. Uproś mi wciąż na nowo zdumienie naukami Jezusa. Amen.


29. PANIE, Ty rozwiązujesz wszystko, co ja sam sobie skomplikowałem, zdejmujesz ze mnie kajdany lęku. Jesteś źródłem wszelkich moich dobrych natchnień. Pomóż mi rozpoznawać Twe prawdziwe Oblicze w świecie, do którego mnie posyłasz. Spraw, abym każdym czynem głosił Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, ty pomagałaś innym w rozwiązywaniu konfliktów, doprowadzając do pojednania, pomóż i mnie w tych sytuacjach, które potrzebują uwolnienia i uzdrowienia. Uproś mi tę łaskę rozwiązania tych więzów, które mnie krępują, abym mógł wolnym sercem odpowiadać na Miłość Boga. Amen.


30. JEZU, Ty przychodzisz do mnie - chorego, połamanego przez życie, biednego, zapomnianego. Jesteś w każdej mojej słabości - tam, gdzie Cię potrzebuję, nawet jeśli o tym jeszcze nie wiem. Zjawiasz się, dotykasz każdej mojej rany i podnosisz za rękę. Proszę, ulecz to, co jeszcze przyprawia mnie o gorączkę.

ŚWIĘTA RITO, ty całym sercem pragnęłaś Boga i wypełniałaś Jego wolę, ucz mnie w tych najtrudniejszych chwilach u Pana szukać wsparcia i mocy. Prowadź mnie przed Jego Miłosierne Oblicze. Daj mi odnaleźć Jego oczekujące mnie Ramiona i uproś łaskę ufności Jego Słowu. Amen.


31. PANIE, Ty stworzyłeś mnie dla życia w świętości - Twoją mocą, która potrafi przezwyciężyć wszystkie me słabości. Proszę, wiej w moje serce taką wiarę, że Ty pokonasz wszystko, co złe z moim życiu, niezależnie od tego, jak długo już na to czekam. Zwyciężaj, proszę, w każdej chwili mojej codzienności.

ŚWIĘTA RITO, ty w swojej zakonnej celi często kontemplowałaś Jezusa, który dla ciebie stał się ubogim człowiekiem. Naucz mnie dostrzegać wielkość tego daru, jakim jest Wcielenie Bożego Syna. Uproś mi łaskę ubogacania się Jego Duchem.

Źródło: Siostry Augustianki, Św. Rita. Modlitwy na każdy dzień, Fundacja Medialna 7, Kraków 2023.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz