Święta od Szczęścia

Dla św. Rity nie ma spraw beznadziejnych

Rita z Cascii zrealizowała wszystkie dostępne kobiecie powołania: była żoną i matką, wdową, siostrą zakonną i wielką mistyczką. Jej niezwykła biografia jest niczym scenariusz ciekawego serialu. Osobowość silna, ale wrażliwa. Natura racjonalna, choć ze skłonnością do mistycyzmu. Twardo stąpająca po ziemi i praktyczna, a jednocześnie poetka. Rita ciekawi i zachwyca.

Szczęście pomimo

Czy można być spełnionym człowiekiem, chociaż życie wydaje się jedną wielką przegraną? Czy można dziękować Bogu za pasmo nieszczęść, samotność, chorobę i cierpienie, które nie ustaje ani na chwilę?

Życie św. Rity z Cascia pokazuje, że to, co świat odrzuca jako niepotrzebny balast, jest drogą prowadzącą do prawdziwego szczęścia. Wprawdzie Bóg podarował jej trudne łaski, ale nie narzekała. Nigdy. Przyszła na świat w 1381 r. w Roccaporena i była długo oczekiwanym, wymodlonym dzieckiem swoich rodziców. Jako dziewczynka chciała zostać zakonnicą, a rodzice wydali ją za mąż za człowieka o przykrym, ale silnym charakterze. W ciągu osiemnastu lat małżeństwa Rita swą miłością zmieniła męża, sprawiła, że jego kamienne serce zaczęło bić dla żony i dzieci.

W jednym roku została wdowę i straciła synów. Rodzina nieprzychylnie patrzyła na nią, żądając, by przyłożyła rękę do zemsty na zabójcach męża. Rita znalazła ukojenie w modlitwie. Wspinała się niemalże każdego dnia na wysokie wzgórze Roccaporena, z którego dramaty i oczekiwania wydawały się jej mniejsze. Być może ktoś się nad nią użalał, widząc ją w kościele zatopioną w modlitwie. Ona jednak nie potrzebowała pocieszeń: Bóg sam stał się pokojem jej serca.

W wieku 36 lat Rita mogła zrealizować swe powołanie monastyczne. Bóg zaprosił ją do przekroczenia klasztornych murów – choć nie obeszło się bez przeszkód i trudności. ale gdy została przyjęta – rozkwitła niczym róże w przydomowym ogródku w Roccaporena. Róże mają ciernie – a Rita nadzwyczajne cierpienie. Otrzymała dar stygmatu na czole. Chrystus ofiarował jej męczeństwo ciernia – przez 15 lat nosiła niegojącą się ranę – znamię cierpienia Zbawiciela. Stygmat oznaczał samotność i ból fizyczny., bo krwawy znak wydzielał nieznośny fetor i z tego powodu św. Rita została odizolowana od ludzi. Przyjęła ten dar. Wykorzystała. Była najbardziej radosną siostrą zakonną w całym klasztorze.

Dar dla innych

Rita nigdy nie zatrzymywała uwagi na sobie, dzieliła się dobrem z innymi. Także jej fizyczna śmierć nie zmieniła tego. Już pierwszego dnia zaczęły dziać się cuda za jej przyczyną. Ludzie przychodzący żegnać Ritę nie odchodzili z pustymi rękoma. Zabierali ze sobą odzyskane zdrowie i sprawność ciała. Odchodzili w przekonaniu, że ta wielka święta jest blisko. Rozumie ich i wspiera. Oni byli pierwszymi, którzy głosili chwałę Rity z Cascia. Doświadczyli jej przemożnego wstawiennictwa u Boga.

Kult św. Rity nie był nigdy kultem „oficjalnym”, sterowanym przez władze kościelne. Jego siłą jest spontaniczność, ludowość i prostota. To swoisty fenomen: po tylu wiekach święta z odległej Italii nie daje o sobie zapomnieć, zarówno w swej ojczyźnie, jak i na świecie. W Polsce od kilku dziesięcioleci obserwujemy rozwój kultu św. Rity. Szerzą go augustianie i augustianki w Krakowie – to zrozumiałe. Jest przecież ich duchową siostrą.

W Polsce mamy już ponad 25 miejsc, gdzie znajdują się figury, obrazy i relikwie. Wielu pielgrzymów udających się do Rzymu zajeżdża do Cascii, by przyklęknąć przed jej sarkofagiem, kryjącym zachowane od zniszczenia ciało św. Rity. Wokół szklanej trumny, na ścianach kaplicy, można dostrzec mnóstwo zdjęć dzieci, które zostały uproszone za jej przyczyną. Są złote strzykawki – wota rodziców za wyzwolenie dzieci z niewoli narkotyków. Są także liczne zdjęcia z wypadków drogowych, które nadesłali ocaleni za jej przyczyną. Księga cudów zawiera opis setek skutecznych jej interwencji, dlatego wierni wzywają ją jako patronkę w sprawach – po ludzku sądząc – beznadziejnych. Rita pomaga odnaleźć im szczęście.

Cuda i łaski

Za przyczyną św. Rity dzieją się nadal. Wystarczy przyjść na nabożeństwo 22. dnia każdego miesiąca i wsłuchać się w podziękowania i prośby kierowane do Boga za jej przyczyną. – Przez kilka lat uczestniczyłem z nabożeństwach ku czci św. Rity – mówi ks. kanonik Marek Matusik, były proboszcz w małej parafii Borki koło Radzynia Podlaskiego, gdzie znajdują się relikwie i figura Świętej od Róż.

- Są to prośby kierowane do przyjaciółki. Przeniknięte nadzieją zbudowaną na już doznanych łaskach. Modlący się czują, że św. Rita ich słucha i rozumie. Są pewni, że w taki czy inny sposób pomoże, zaradzi nieszczęściom i przywróci sens życiu – dodaje ks. Marek.

Przed św. Ritą łatwo jest się otworzyć, wypłakać, poskarżyć, wyrzucić z serca lęki, nazwać uczucia, które są źródłem cierpienia. Spotkałem kiedyś w Cascii policjanta, który przyjechał do św. Rity z dalekiej Sycylii. Przez dwanaście lat z żoną leczyli się i starali o dziecko, na próżno.

Słuchając jego opowieści, poradziłem mu, by to wszystko opowiedział św. Ricie. – Idź do niej. Pomódl się. Poproś o cud. Śmiało, poproś o cud – powiedziałem mu, chcąc go pocieszyć i dodać odwagi.

Po ponad roku, gdy znów wróciłem do Cascii, odnalazł mnie. Rozpoznał. Ucieszony powiedział: - Księże, jestem, by podziękować Ricie za dziecko.


Wiem, że w Polsce żyje przynajmniej kilkoro dzieci wyproszonych lub ocalonych przez Ritę. Także w Borkach Radzińskich.


Ks. dr Zbigniew Sobolewski, Święta od Szczęście, w: Nasz Dziennik z 22 maja 2015 r., s. 20.

158 komentarzy:

  1. Anonimowy23.5.15

    Św, Rito błagam nawróć mojego męża, który pobłądził i spotyka się z inną kobietą. Dla mnie małżeństwo jest świętością dlatego każdego dnia modlę się o jego zmianę. Wspieraj mnie proszę w trudnych chwilach ulżyj w cierpieniu i wstaw się za mną w modlitwie u Pana Boga, aby wszystko zakończyło się pomyślnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy24.5.15

    Św Rito wiem, ze mnie wysluchasz. Daj zdrowie mojemu tacie. Proszę Cię, błagam Cię o cud! Daj siłę Mnie i Mojej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy25.5.15

    Św Rita proszę cię o rodzinę i szczęśliwy dom męża i dziecko

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy29.5.15

    Św Rito dziękuję Ci za wszystko!

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy29.5.15

    Ja też proszę o swoją rodzinę, zwłaszcza o męża. Ty wiesz, o kogo mi chodzi, kochana święta Rito. Spraw, by A.Z. ożenił się ze mną. Tak długo już proszę o to i modlę się...

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy31.5.15

    Święta Rito proszę Cię o zdanie egzaminu praktycznego z prawo jazdy.

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy31.5.15

    Św Rito bardzo proszę aby moja samotność sie skończyła , bardzo proszę , pomóż mi być mądra kobieta , pomóż mi w tym o co Ciebie proszę , Sw Anito dziękuje

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy31.5.15

    Św. Rito prosze Cie o pogodzenie sie z Pawłem Sz. O wybaczenie i szansę na miłość. Prosze o rozwiązanie problemów z domem moich rodziców. Św. Rito dziękuję Ci.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy31.5.15

    Św. Rito prosze o pogodzenie sie z Pawłem Sz. O wybaczenie i szanse na milosc, bysmy byli znowu parą. Oraz o rozwiazanie problemow z domem moich rodzicow. Prosze o wstawiennictwo. Dziekuję Św. Rito.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy4.6.15

    Św.Rito proszę Cię aby moja rodzina znowu była razem,a ja bym nie musiała być przez to sama.Proszę aby moja miłość się na mnie otworzyła a nie zamykała tak bardzo tego pragnęłam i nadal pragnę.Proszę o wstawiennictwo za nasz związek i dziękuję Św.Rito.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy4.6.15

    Sw. Rito prosze, aby moj dziadek odnalazl sie szybko caly i zdrowy!!!!! Blagam

    OdpowiedzUsuń
  12. Święta Rito proszę Cię wyproś zdrowie dla Mojej Ukochanej Mamy! Błagam o Twoje wstawiennictwo u Naszego Ojca Niebieskiego przez Chrystusa Pana Naszego. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  13. Święta Rito proszę Cię wyproś zdrowie dla Mojej Ukochanej Mamy! Błagam o Twoje wstawiennictwo u Naszego Ojca Niebieskiego przez Chrystusa Pana Naszego. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  14. Święta Rito proszę Cię wyproś zdrowie dla Mojej Ukochanej Mamy! Błagam o Twoje wstawiennictwo u Naszego Ojca Niebieskiego przez Chrystusa Pana Naszego. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  15. Święta Rito proszę o wstawiennictwo u Naszego Ojca Niebieskiego, aby moje prośby o zdrowie Mojej Ukochanej Mamy zostały wysłuchane. Amen

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy14.6.15

    Święta Rito, proszę Cię wyproś łaskę nawrócenia dla mojego męża.
    Amen

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy14.6.15

    Swieta Rito,blagam Cie o nawrocenie i uwolnienie z nalogu syna Mateusza i o sile do walki z choroba Brata Andrzeja Twoja czcicielka Ewa

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy16.6.15

    Ukochana św. Rito. 22 czerwca mój syn gra egzamin wstępny na studia. bardzo trudny. Błagam pomóż mu zagrać jak najpiękniej i dostać się tego dnia na wymarzone studia mgr. niech gra ku Chwale Boga.
    Kochamy Cię.

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy16.6.15

    Święta Rito,zawierzam Tobie moją rodzine i wszystkie problemy.Wyproś przed tronem Najwyższego zdrowie i pomoc dla mojego kochanego męża,szczęście dla moich synów i szczęśliwe rozwiązanie mojej kochanej synowej.pozwól mi być dobrą żoną,matką i teściową.Chroń nas od złego i zachowaj w zdrowiu i miłości,obyśmy nie byli samotni i nie byli ciężarem dla nikogo.Dziękuje Święta Rito.Iwona z mężem.

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy16.6.15

    Kochana Sw. Rito. ..zawsze mi pomagalas w sprawach beznadziejnych. Prosze Cie, wezprzyj moja prozbe o cud uzdrowienia mojego tay z ciezkiej choroby. Ufam i dziekuje, kocham Cie❤
    Maggie

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy18.6.15

    Sw Rito blagam cie upros Boga o prace dla mojego syna a ja nigdy nie zapomne jakie cuda potrafisz czynic bardzo cie kocham i mysle ze mi pomozesz

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy22.6.15

    Swieta Rito! czeka mnie bardzo ciezka rozmowa z najwazniejsza osoba w zyciu. Sytuacja jest po ludzku nie do zmienienia. Bardzo prosze o wzajemny szacunek, wyzbycie sie gniewu, zlosci I wszytskich negatywnych emocji. Prosze pomoz nam odnalezc jakies wspolne rozwiazanie!!!

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy24.6.15

    Święta rito. Błagam wypros u Boga potrzebne łaski i zdrowie dla naszego ukochanego synka Oskara aby Bóg raczył uchronić go od niepełnosprawności

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy28.6.15

    Polecam odwiedzenie miejscowosci Roccaporena gdzie swieta Rita zyla,odprawienie drogi kzryzowej wspinajac sie na lo "scoglio" wzgorze jej modlitw.Jestem wdzieczna opatrznosci Boskiej ,ze mnie tam zawiodla w tym roku .Czuje sie razniej ze swieta Rita :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy5.7.15

    Święta Rito, kochana moja Opiekunko . Oddaje Tobie nasze nienarodzone dzieciątko. Módl się wraz z nami o zdrowie i siłę dla niego. Błogosław mu. Oddajemy Tobie!

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy8.7.15

    Święta Rito proszę Cię o zdrowie dla mnie i mojej rodziny byśmy mogli się cieszyć sobą długie lata.

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy10.7.15

    św. Rito za Age

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy10.7.15

    Św. Rito, dziękuję za łaski otrzymane za Twoim wstawiennictwem. Proszę Cię także o wstawiennictwo w intencji: o łaskę uwolnienia mojego taty od nałogu alkoholowego.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy10.7.15

    Kochana św. Rito, wiem że mnie nie zawiedziesz. Wierzę że Twoje wstawiennictwo wyjedna mi u Boga łaski, o które Go błagam. Proszę Cię o wstawiennictwo w intencji: o łaskę rozwiązania mojego życiowego węzła, wiadomego Panu. Drugą intencję przedstawię w cichości mego serca...

    OdpowiedzUsuń
  30. Anonimowy13.7.15

    Św. Rito, proszę, błagam, o dobrego, kochającego z wzajemnością męża dla mnie i mojej córki. Pragniemy bardzo, ale to bardzo dla dobra nas i wszystkich z tym związanych. Pragniemy szczęściem się dzielić. Wstaw się do Kochanego Boga w naszej sprawie i oddal moją samotność. Wierzę i bardzo dziękuję

    OdpowiedzUsuń
  31. Anonimowy13.7.15

    Św. Rito, proszę Cię o Twe wstawiennictwo w trudnej intencji, związanej z poprzednią sprawą. Niech Twe orędownictwo wyjedna dar wiadomy Bogu.

    OdpowiedzUsuń
  32. Anonimowy14.7.15

    Św Rito proszę o nawrócenie mojego męża bo spotyka się z inną kobietą i zostawił 10miesieczna córeczkę i mnie dla niej. Proszę o nawrócenie my czekamy na Niego dziękuję św Rito

    OdpowiedzUsuń
  33. Anonimowy14.7.15

    Św Rito proszę o nawrócenie i powrót do nas mojego męża bo zostawił 10miesieczna córeczkę i mnie i spotyka się z inną kobietą i twierdzi ze jestem zazdrosna i nie chcę być z nami. Proszę o łaskę aby powrócił my czekamy dziękuję sw Rito

    OdpowiedzUsuń
  34. Anonimowy14.7.15

    Kochana Św. Rito, proszę o twe przemożne wstawiennictwo w wiadomej Bogu intencji. Dziękuję za Twe dotychczasowe wstawiennictwo.

    OdpowiedzUsuń
  35. Anonimowy14.7.15

    Św. Rito, wiem że mnie nie zawiedziesz. Twoje skuteczne wstawiennictwo jeszcze nigdy mnie nie zawiodło. Ty wiesz...

    OdpowiedzUsuń
  36. Anonimowy14.7.15

    Świeta Rito przeprowadź duszę Agnieszki do nieba

    OdpowiedzUsuń
  37. Anonimowy15.7.15

    Święta Rito, błagam Cię wyproś mi u Pana Boga dar sakramentu małżeństwa i cud macierzyństwa. Proszę Cię niech Marek odezwie się do mnie i spojrzy na mnie jako na swoją przyszłą żone i matkę swoich dzieci.

    OdpowiedzUsuń
  38. Anonimowy16.7.15

    Proszę Cię św.Rito o łaskę zdrowia(Ty wiesz)

    OdpowiedzUsuń
  39. Anonimowy16.7.15

    Proszę Cię św.Rito o łaskę zdrowia(Ty wiesz)

    OdpowiedzUsuń
  40. Anonimowy18.7.15

    Dziękuję za to,że Cię poznałam św Rito

    OdpowiedzUsuń
  41. Anonimowy21.7.15

    Swieta Rito Prosze o dar nieba dla zmarlej babci o zdrowie i potrzebne laski dla naszej calej rodziny Swieta Rito modl sie za nami

    OdpowiedzUsuń
  42. Anonimowy24.7.15

    sw.Rito zmagam sie z pretensjami z brakiem odwagi pysznoscia brakiem zaufania do P.Boga strachem z zamyslaniem sie mam bardzo slaba watla wiare nawet kiedy teraz pisze do Ciebie czuje ze mam malo wiary pokornie prosze Ciebie przez rece Maryi matki Nasze o wstawiennictwo o laskie nawrocenia spokoju umyslu normalnosci laski przebaczenia sobie o Sw.Rito prosze pomoz mi wstaw sie u P.Boga za mna::)Dziekuje sw.Rito

    OdpowiedzUsuń
  43. Anonimowy25.7.15

    Za Agę

    OdpowiedzUsuń
  44. Anonimowy26.7.15

    św. Rito proszę Cię abyś wyprosiła dla mnie u Boga dar posiadania wymarzonej córeczki, ufam Ci z całego serca!

    OdpowiedzUsuń
  45. Anonimowy27.7.15

    O dobrego męża (na wzór św. Józefa) dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  46. Anonimowy27.7.15

    Kochana św. Rito, Ty wiesz...

    OdpowiedzUsuń
  47. Anonimowy27.7.15

    Za tate niech wyjdzie z tego. Kocham go i wybaczam.

    OdpowiedzUsuń
  48. Anonimowy1.8.15

    Św. Rito błagam Cię o pomoc i pomyślność w pracy. Spraw żeby Łukasz mnie pokochal, miał więcej odwagi do czystej i szczerej miłości. Poblogoslaw mi.

    OdpowiedzUsuń
  49. Anonimowy3.8.15

    Swieta Rito blagamy Cie o cud narodzin naszego Dziecka, cud piczecia Dziecka. Prosimy o cuda i wszystkie potrzebne laski aby zostac Rodzicami malej Rity. Modl sie za nami I wsawiaj sie za nami Swieta Rito

    OdpowiedzUsuń
  50. Anonimowy5.8.15

    Św.Rito błagam Cie o prace, prosze Cie rowniez o to abym spotkała odpowiedniego mezczyzne z którym bede mogla załozyc rodzine o szczęśliwe małżeństwo i o sile i pogode ducha zebym mogła z nadzieja czekac na spełnienie moich prosb...

    OdpowiedzUsuń
  51. Anonimowy5.8.15

    Św. Rito Bóg zapłać za pomoc w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  52. Anonimowy7.8.15

    Św Rito miej mnie i moja rodzinę w swojej opiece. Bóg zapłać

    OdpowiedzUsuń
  53. Anonimowy9.8.15

    Św. Rito proszę Cię, aby Łukasz spotkał się ze mną.

    OdpowiedzUsuń
  54. Anonimowy11.8.15

    O dobrego męża dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  55. Anonimowy11.8.15

    O łaskę uwolnienia mego taty od nałogu alkoholowego.

    OdpowiedzUsuń
  56. Anonimowy11.8.15

    O Boże błogosławieństwo dla mnie oraz dla całej mojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  57. Anonimowy11.8.15

    Proszę,o zostawienie mnie w poprzednim miejscy pracy..... Błagam św Rito wstaw się za mną.modlę się..........

    OdpowiedzUsuń
  58. Joanna12.8.15

    Jakiś czas temu (będzie ze 2 miesiące) zaczęłam modlić się do św. Rity.
    Moje życie legło w gruzach: straciłam nagle pracę i nie mogłam znaleźć nowej, nie udało mi się skończyć studiów i wpadłam w poważne problemy finansowe. Myślałam, że nie ma już dla mnie nadziei.
    Modląc się do św. Rity zaczęłam coraz głębiej przyglądać się swemu życiu i odkryłam jak daleko mu do doskonałości. Odbyłam kilka "ciężkich" spowiedzi (takich z całego życia). Nieraz musiałam mówić o sprawach bardzo delikatnych i wstydliwych.
    Zaczęłam częściej się modlić i wróciłam do kościoła. Zaczęłam czytać Pismo Św.
    Wróciłam do rodzinnego miasta. Udało mi się znaleźć pracę w tutejszej fabryce. Co prawda na zlecenie, ale zawsze to coś na początek.
    Ostatnio odmawiałam Nowennę do św. Rity. Właściwie to już mówiłam ją bez wielkiej nadziei, że ona pomoże. A jednak!
    W ostatnim dniu nowenny zadzwoniła do mnie koleżanka, że w jej zakładzie zwolniło się miejsce (do którego już raz nie udało mi się dostać) i kierownik pytał ją o mnie.
    To musi być znak od Niej. :)
    Odmawiam nadal tą nowennę i zobaczymy jak moje życie potoczy się dalej.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  59. Święta Rito pomóż mi zdać egzamin praktyczny na prawo jazdy w 26.08.2015 i proszę o zdrowie dla synka i męża

    OdpowiedzUsuń
  60. Święta Rito pomóż mi zdać egzamin praktyczny na prawo jazdy w 26.08.2015 i proszę o zdrowie dla synka i męża

    OdpowiedzUsuń
  61. Święta Rito pomóż mi zdać egzamin praktyczny na prawo jazdy w 26.08.2015 i proszę o zdrowie dla synka i męża

    OdpowiedzUsuń
  62. Św.Rito proszę o zdanie prawo jazdy w 26.08.15 i o zdrówko dla męża i synka

    OdpowiedzUsuń
  63. Św.Rito proszę o zdanie prawo jazdy w 26.08.15 i o zdrówko dla synka i męża

    OdpowiedzUsuń
  64. Anonimowy15.8.15

    Rito Bóg zapłać za wysłuchanie prośby. Proszę jeszcze o jedną aby zrozumiał swój błąd. Kierował się w życiu uczciwości wobec mnie.

    OdpowiedzUsuń
  65. Anonimowy16.8.15

    sw. Rito proszę o prace dla mojego męża w caufland.

    OdpowiedzUsuń
  66. Anonimowy16.8.15

    Sw. Rito prosze o uzdrowienie i uwolnienie mojej córki,oraz wyleczenie z depresji.

    OdpowiedzUsuń
  67. Anonimowy16.8.15

    sw. Rito proszę żebym pozostała w pracy tu, gdzie obecnie jestem.

    OdpowiedzUsuń
  68. Anonimowy16.8.15

    sw. Rito prosze o znalezienie mieszkania dla córki w Lublinie

    OdpowiedzUsuń
  69. Anonimowy16.8.15

    Sw.Rito prosze o opiekę nad moim synem Pawłem.

    OdpowiedzUsuń
  70. Anonimowy16.8.15

    dziękuję za wszystkie prośby które wysłuchałaś i proszę o dalszą pomoc i opiekę nad moją rodziną.

    OdpowiedzUsuń
  71. Anonimowy16.8.15

    o dobrego chłopca dla mojej córki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Swieta Rito prosze cie o laske zdrowia dla mojego kochanego taty. Prosze zeby wyzdrowial.

      Usuń
  72. Anonimowy17.8.15

    prosze o pozostanie w tym miejscu pracy gdzie jestem obecnie

    OdpowiedzUsuń
  73. Anonimowy17.8.15

    SW. RITO prosze o pomoc dn. 29.09.15. zeby moje dziecko odzyskało wiarę w siebie i wewnętrzny pokój i pomoc w wiadomej dla Ciebie sprawie.

    OdpowiedzUsuń
  74. Anonimowy19.8.15

    sw. Rito prosze o pomoc w porozumieniu z własnym synem.pomoc wyzwoleniu jego ze złych emocji z przeszłości, o uwolnienie go od tego.

    OdpowiedzUsuń
  75. Anonimowy20.8.15

    ŚW Rito błagam o pomoc w sprawie, która jest Ci dobrze znana. Nie mam z kim porozmawiać o moich problemach, wciąż błądzę, upadam, ciężko się podnieść. Bardzo potrzebuję Twojej pomocy, błagam pomóż mi wyjść z wszystkich kłopotów . Tak bardzo chciałabym móc wrócić do normalności...tej mojej. Teraz to ciągły ból w sercu....Błagam pomóż mi ŚW Rito.

    OdpowiedzUsuń
  76. Anonimowy23.8.15

    nie pozwól nam się rozstać :( nie umiem i nie chce bez niego żyć, wiem że ma paskudny charakter ale chce go zmienić chce by mnie kochał . wesprzyj mnie i wysłuchaj

    OdpowiedzUsuń
  77. Anonimowy24.8.15

    Święta Rito, błagam o wstawiennictwo u Pana, zeby moja modlitwa dotarła do Ojca Niebieskiego

    OdpowiedzUsuń
  78. Anonimowy26.8.15

    SW. Rito prosze o pomoc w pracy, błagam pomóż mi bo już nie daje rady, boje się że wypale się zawodowo, w tym miejscu, którym pracuje.

    OdpowiedzUsuń
  79. Anonimowy26.8.15

    Św Rito dziękuje że mnie wysłuchałaś .I proszę o dalsze łaski ty SW Rito wiesz jakie.Dziękuje jeszcze raz

    OdpowiedzUsuń
  80. Anonimowy28.8.15

    O rozwiązanie mojego życiowego węzła, wiadomego Panu.

    OdpowiedzUsuń
  81. Anonimowy28.8.15

    O łaskę dobrego męża dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  82. Anonimowy30.8.15

    proszę o znalezienie pracy dla mojego męża.już pół roku jest bez pracy.

    OdpowiedzUsuń
  83. Anonimowy1.9.15

    Św Rito błagam Cię o pomoc w znalezieniu dobrej pracy dla mnie i mojego męża. Pomóż proszę. IWONA

    OdpowiedzUsuń
  84. Anonimowy3.9.15

    Św. Rito pomóż zwalczyć nałóg mojego syna Michała, błagam Cię o cud jego uzdrowienia też z ciężkiej choroby. Wstaw się za moją prośbą u Boga św. Rito i dziękuje za otrzymane dotychczas łaski.

    OdpowiedzUsuń
  85. Anonimowy5.9.15

    O łaskę uwolnienia mego taty od nałogu alkoholowego.

    OdpowiedzUsuń
  86. Anonimowy5.9.15

    O łaskę całkowitego uzdrowienia mojej tarczycy.

    OdpowiedzUsuń
  87. Anonimowy5.9.15

    O łaskę uwolnienia od wszelkiego zła oraz uzdrowienia dla mojego taty i dla całej mojej rodziny.

    OdpowiedzUsuń
  88. Anonimowy5.9.15

    Św. Rito proszę Cię o błogosławieństwo Boże na każdy dzień dla mnie i moich najbliższych. Chcę żeby Łukasz pokochał mnie szczerze.

    OdpowiedzUsuń
  89. Anonimowy8.9.15

    Św Rito proszę o wstawiennictwo w mojej sprawie, wyjednaj u Boga laske abym mogl wkoncu założyć rodzinę i nie czul sie juz nigdy wiecej samotny . Abym wszystko co robie w swoim zyciu, robil ku chwale Pana Boga Ojca Naszego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy14.9.15

      proszę o stan błogosławiony dla mojej synowej

      Usuń
    2. Anonimowy14.9.15

      proszę o opiekę nad moją córką w stanie błogosławionym by dzieciątko przyszło na świat zdrowe na chwał e BOGA RODZICÓW I LUDZI UFAM

      Usuń
    3. Anonimowy22.5.16

      św. Rito, w dzień Twych narodzin dla nieba upraszam Twego wstawiennicta i powierzam Ci me intencje osobiste i zawodowe. Okaż mi swą niezwykłą przychylność i oręduj u Pana. Z ufnością czekam rychłego wysłuchania. Daj mi znak swej przychylności, patronko spraw trudnych i beznadziejnych.

      Usuń
  90. Anonimowy9.9.15

    O łaskę dobrego, wiernego męża dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  91. Anonimowy13.9.15

    św.Rito proszę o uzdrowienie moich córek uwolnienie od lęków.Uproś u Boga pokój dla mojej rodziny

    OdpowiedzUsuń
  92. Anonimowy16.9.15

    Prosze cie sw .Rito o pomoc i dobre zakonczenie w mych sprawach zawodowych..bardzo na ciebie licze....

    OdpowiedzUsuń
  93. Anonimowy16.9.15

    O łaskę rozwiązania mojego życiowego węzła, wiadomego Panu.

    OdpowiedzUsuń
  94. Anonimowy16.9.15

    O Boże błogosławieństwo dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  95. Anonimowy17.9.15

    Ukochana święta Rito!Dzięki Twojemu wstawiennictwu powoli poprawia się sytuacja mojego syna Tomka.Proszę Cię przez łzy matki,by prześladowcy Tomka przestali go dręczyć jak najszybciej.D.W.

    OdpowiedzUsuń
  96. Anonimowy17.9.15

    Święta Rito, błagam o nawrócenie mojego męża na właściwą drogę, poprawę jego zdrowia oraz lepszy los dla córki mojej Zosi oraz dla mnie. Jesteś moją ostatnią szansą na zmianę naszego życia na lepsze

    OdpowiedzUsuń
  97. Anonimowy25.9.15

    O łaskę uwolnienia mego taty od nałogu alkoholowego.

    OdpowiedzUsuń
  98. Swieta Rito blagam Cie o cud pojednania z moim kochanym bratem.Blagam abym dotarla do jego sera i serca bratowej :Aby moja Mamusia byla szczesliwa

    OdpowiedzUsuń
  99. Anonimowy28.9.15

    Św. Rito błagam Cię wyproś dla mnie i mojej rodziny potrzebne łaski do szczęśliwego życia, aby wszystkie niepowodzenia, które napotykamy na swojej drodze ku wieczności znalazły pozytywny finał. Spraw abym była dobrą żoną dla swojego męża i matką dla swoich córek. Wiem, że posiadasz ogromną moc wstawiennictwa w sprawach bardzo trudnych dlatego zwracam się właśnie do Ciebie. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  100. Anonimowy1.10.15

    Święta Rito. Tak bardzo już pomogłaś naszej miłości ze St. Proszę Cię wspieraj nas dalej u Pana i spraw aby nasza miłość stawała się coraz głębsza, silniejsza i trwała. Pozwól pokonywać drobne przeszkody, a z ich powodu nie podupadać na duchu. Proszę Cię aby St. był mi wierny i oddany, tak jak i ja jemu.

    OdpowiedzUsuń
  101. Anonimowy7.10.15

    Proszę o dobrą żonę.

    OdpowiedzUsuń
  102. Anonimowy13.10.15

    Św. Rito tak bardzo pomogłaś moim bliskim, DZIĘKUJE. Proszę ratuj od depresji moją córkę i syna.Otaczaj ich życzliwymi ludźmi, bądź z nimi w trudnych chwilach i wspieraj ich. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  103. Anonimowy15.10.15

    Święta Rrito spraw aby dziewczyna, którą tak bardzo kocham potrafiła również mnie równie mocno pokochać. Patronko spraw beznadziejnych spraw aby nie zapominała o mnie i częściej myślała o mnie aby jej serce potrafiło mocniej zabić dla mnie. Spraw abyśmy mogli być zawsze razem kochając się.

    OdpowiedzUsuń
  104. Anonimowy15.10.15

    Św. Rito proszę Ciebie o pomoc w znalezieniu stałej pracy i prawdziwej miłości. Smutna

    OdpowiedzUsuń
  105. Kochana
    Święta Rito proszę Cię o pomoc, aby Bóg obdarował nas naszym upragnionym, zdrowym dzieciątkiem. Ewa

    OdpowiedzUsuń
  106. Anonimowy23.10.15

    Sw Rito blagam o zdrowie dla mojego syna.blagam!

    OdpowiedzUsuń
  107. Anonimowy3.11.15

    Sw Rito pomoz mi kochac .

    OdpowiedzUsuń
  108. Anonimowy4.11.15

    pomóż Rito

    OdpowiedzUsuń
  109. Anonimowy15.11.15

    Święta Rito proszę wstaw się za mnie u Pana Boga o zdanie teori 30 listopada to już będzie 6 raz brak mi już wiary w siebie proszę pomóż .

    OdpowiedzUsuń
  110. Anonimowy22.11.15

    Św.Rito proszę pomóż mi pogodzić sie z Piotrkiem żebyśmy byli razem szczęśliwi

    OdpowiedzUsuń
  111. Anonimowy30.11.15

    Św Rito pomóz mojej Rodzinie wyjść z trudnej sytuacji finansowej a mojej siostrze pomóż przezwyciężyć kłopoty w pracy.

    OdpowiedzUsuń
  112. Anonimowy30.11.15

    Św. Rito proszę Cię o pomoc w zdobyciu stałej pracy i prawdziwej miłości. Dziękuję za zdrowie, rodzinę. Miej mnie w swojej opiece. Basia

    OdpowiedzUsuń
  113. Anonimowy7.12.15

    Kochana św. Rito, proszę Cię o Twe wstawiennictwo w intencji: o łaskę rozwiązania mojego życiowego węzła, wiadomego Panu. Dziękuję za Twe wstawiennictwo, a Miłosiernemu Panu za wysłuchanie. Amen.

    OdpowiedzUsuń
  114. Anonimowy8.12.15

    O dobrego męża dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  115. Anonimowy13.12.15

    Św. Rito Bóg zapłać za wysłuchane modlitwy.proszę o wstawiennictwo żebym w styczniu już dostała upragniona pracę a uczucie z Łukaszem było trwałe, szczere i czyste.

    OdpowiedzUsuń
  116. Anonimowy16.12.15

    O łaskę uwolnienia mego taty od nałogu alkoholowego.

    OdpowiedzUsuń
  117. Anonimowy27.12.15

    Św Rita wypros u Boga łaskę uzdrowienia mojej wnusi ze skazy oraz o uwolnienie mnie, córki, zięcia, wnuczki z nałogów alkoholizmu i narkomani

    OdpowiedzUsuń
  118. Anonimowy27.12.15

    Św Rita wypros u Boga łaskę uzdrowienia mojej wnusi ze skazy oraz o uwolnienie mnie, córki, zięcia, wnuczki z nałogów alkoholizmu i narkomani

    OdpowiedzUsuń
  119. Anonimowy27.12.15

    Św Rita wypros u Boga łaskę uzdrowienia mojej wnusi ze skazy oraz o uwolnienie mnie, córki, zięcia, wnuczki z nałogów alkoholizmu i narkomani

    OdpowiedzUsuń
  120. Anonimowy27.12.15

    Św Rita wypros u Boga łaskę uzdrowienia mojej wnusi ze skazy oraz o uwolnienie mnie, córki, zięcia, wnuczki z nałogów alkoholizmu i narkomani

    OdpowiedzUsuń
  121. Święta Rito .... w moim sercu jest niewysłowiony ból i cierpienie .... jestem złym człowiekiem chcącym się nawrócić, błagam jak przyjaciółkę, błagam jak matkę wyproś u Boga, aby mój ukochany wrócił do domu, do mnie ... aby dał mi szansę pokazać, że mogę być lepszym człowiekiem

    OdpowiedzUsuń
  122. Święta Rito... wiem, że jestem złym człowiekiem ...błagam się pomóż mi nawrócić się ... przyjaciółko uproś u Pana aby mój ukochany wrócił do mnie i dał szanse mnie i naszej miłości błagam

    OdpowiedzUsuń
  123. Anonimowy20.1.16

    Św. Rito proszę Cię o spokój i zgodę w mojej rodzinie. O nawrócenie wszystkich członków i ufne zawierzenie się Panu Bogu. Miej nas wszystkich w opiece.

    OdpowiedzUsuń
  124. Anonimowy26.1.16

    Kochana Św. Rito bardzo Cię proszę o opiekę i bezpieczeństwo dla moich sióstr i szwagra którzy są Paryżu. Bardzo się o nich martwię proszę błogosław Im aby byli bezpieczni i nic złego się im nie stało.

    OdpowiedzUsuń
  125. Anonimowy26.1.16

    Kochana ŚW. Rito bardzo Cię proszę o opiekę i bezpieczeństwo dla moich sióstr i szwagra którzy są za granicą. Bardzo Cię proszę błogosław Im aby nic złego się im nie stało. Bardzo Cię roszę opiekuj się nimi cały czas.

    OdpowiedzUsuń
  126. Anonimowy4.2.16

    Opiekunko naszej rodziny, czuwaj nad moimi dziećmi i mężem. Wyproś dla Marcina wyzbycie się lęku przed życiem. Spraw ,aby jego przyszła rodzina, którą chce założyć z Asią opierała się na wzajemnej miłości, szacunku, empatii. Przez Swoje wstawiennictwo wybłagaj wzrost wiary moich dzieci , a szczególnie wiary Anusi. Oleńka wybrała Ciebie za patronkę sakramentu bierzmowania. Bądź jej tarczą w całym dorosłym życiu, prowadź ją przez studia, pozwól rozwijać jej talent na chwalę Boga.

    OdpowiedzUsuń
  127. Anonimowy11.2.16

    Święta Rito moja kochana opiekunko, do której swe prośby wznoszę uproś u Boga łaskę miłości dla mnie i Bartka. Proszę wstaw się za mnie u Pana Najwyższego i nie pozwól mi odejść od Ciebie nie będąc wysłuchanym. Postaram się, aby każdy poznał dobroć Twego serca i wielką potęgę Twego wstawiennictwa. Uproś mi o Pani łaskę, której tak bardzo potrzebuję.

    Agata

    OdpowiedzUsuń
  128. Anonimowy22.2.16

    Św Rito kochana. Dziękuję Ci za wysłuchanie i opiekę nad moim bratem miej go dalej w swej opiece. Św Rito błagam Cię o dar macierzystwa dopomoz abym mogła nosić pod sercem to maleństwo którego tak bardzo pragniemy. Spraw aby zle diagnozy lekarskie zaczęty się odwracać. Pomóż nam również rozwiązać nasze problemy związane z pracą,miej swej opiece. Błagam Cię kochana Rito wysłuchaj mnie.

    OdpowiedzUsuń
  129. Anonimowy22.2.16

    Św Rito kochana. Dziękuję Ci za wysłuchanie i opiekę nad moim bratem miej go dalej w swej opiece. Św Rito błagam Cię o dar macierzystwa dopomoz abym mogła nosić pod sercem to maleństwo którego tak bardzo pragniemy. Spraw aby zle diagnozy lekarskie zaczęty się odwracać. Pomóż nam również rozwiązać nasze problemy związane z pracą,miej swej opiece. Błagam Cię kochana Rito wysłuchaj mnie.

    OdpowiedzUsuń
  130. Anonimowy22.2.16

    Św Rito kochana. Dziękuję Ci za wysłuchanie i opiekę nad moim bratem miej go dalej w swej opiece. Św Rito błagam Cię o dar macierzystwa dopomoz abym mogła nosić pod sercem to maleństwo którego tak bardzo pragniemy. Spraw aby zle diagnozy lekarskie zaczęty się odwracać. Pomóż nam również rozwiązać nasze problemy związane z pracą,miej swej opiece. Błagam Cię kochana Rito wysłuchaj mnie.

    OdpowiedzUsuń
  131. Anonimowy22.2.16

    Święta Rito, pokornie proszę Cię o pogodzenie się z Przemkiem K. Ty wiesz...
    Dziękuję za Twe wstawiennictwo u Pana Boga.

    OdpowiedzUsuń
  132. Anonimowy24.3.16

    Wierze w stawiennictwo Sw. Rity

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy28.3.16

      Wierze w wstawiennictwo Sw. Rity.

      Usuń
  133. Anonimowy26.3.16

    Św. RITO KOCHANA wnoszę prośbę moją o Twoje wstawiennictwo do Pana Naszego o spokój mojej rodziny o wyzdrowienie mojego dziecka i o wyjście z kłopotów finansowych. Błagam

    OdpowiedzUsuń
  134. Anonimowy26.3.16

    Św. RITO KOCHANA wnoszę prośbę moją o Twoje wstawiennictwo do Pana Naszego o spokój mojej rodziny o wyzdrowienie mojego dziecka i o wyjście z kłopotów finansowych. Błagam

    OdpowiedzUsuń
  135. Anonimowy29.3.16

    Św. Rito proszę Cie o pracę dla mojego męża.

    OdpowiedzUsuń
  136. Anonimowy12.4.16

    Św. Rito dziękuję za moja pracę proszę o miłość Łukasza już na zawsze. Żeby wrócił do Polski i znalazł pracę blisko mnie.

    OdpowiedzUsuń
  137. Anonimowy12.4.16

    Św Rito Bóg zapłać za wstawiennictwo W sprawie pracy. Spraw abym dobrze się w niej odnalazla i wszystko szczęśliwie się udało. Proszę również o miłość Łukasza. Niech będzie dla mnie dobry i wróci z zagranicy.

    OdpowiedzUsuń
  138. Anonimowy12.4.16

    Św. Rito proszę Cię o opiekę i błogosławieństwo dla Ani, która nosi pod sercem nowe życie. Niech ciąża dobrze przebiega i nastąpi szczęśliwe rozwiązanie w październiku

    OdpowiedzUsuń
  139. Anonimowy15.4.16

    święta od Sczęścia,sw Rita :) proszę w przedostatnim dniu tej Nowenny o pomoc w mojej trudnej sprawie...proszę i ufam droga Swięta Rito

    OdpowiedzUsuń
  140. Anonimowy21.4.16

    Święta Rito,ciągle modlę się o wiarę dla moich dzieci i synowej .Proszę Cię o Twoje wsparcie pomóż im odnaleźć drogę do Boga, by Jezus był ich Panem. Proszę też o pomoc dla starych rodziców. AMEN

    OdpowiedzUsuń
  141. Anonimowy25.4.16

    św. Rito z całego serca proszę otocz opieką mnie i mój rodzinę. Bądź przy mnie każdego dnia. Tobie oddaję się cała.

    OdpowiedzUsuń
  142. Anonimowy28.4.16

    Św Rito ze łzami w oczach błagam za Twoim wstawiennictwem o cud ....uwolnienie mojego syna z alkoholizmu o uszanowanie pracy o stworzenie spokojnego życia w rodzinie bez kłótni przekleństw .....o głęboką wiarę .....o mądrość w podejmowaniu decyzji .....o szacunek dla najbliższych....św Rito przyczyń się do tego błagam gdyż mocno to się odbija na naszej rodzinie i nas wszystkich na zdrowiu ....UKOCHANA ŚW RITO POMÓŻ.....ja jako matka babcia nie mam już sił na to wszystko patrzeć ......błagam.....

    OdpowiedzUsuń
  143. Anonimowy28.4.16

    Św. Rito Bóg zapłać za wysłuchanie próśb. Proszę o dalsze wstawiennictwo.

    OdpowiedzUsuń
  144. Anonimowy8.5.16

    Św.Rito proszę o mądry umysł i dobre wybory w życiu żebym wynajeła ten dom o który tak się modlę proszę o pomoc w dalszym życiu proszę


    OdpowiedzUsuń
  145. Anonimowy16.5.16

    Święta Rito błagam o wstawiennictwo finansowe bym mogła spłacić kredyty nam i dzieciom,jest nam bardzo ciężko i w Tobie mam tylko nadzieję błagam Cię św.Rito wyproś łaski dla mnie i mojej rodziny i proszę Cię św.Rito o łaskę bym dożyła pięknej starości u boku mojego męża ,dzieci i wnuków,by zdrowie ,miłość i zgoda nigdy nas nie opuszczała.Bóg Zapłać za łaski ,które wyprosisz dla nas.Amen.

    OdpowiedzUsuń
  146. Anonimowy16.5.16

    Św. Rito proszę bądź blisko mojej córeczki by się nie zagubiła w życiu i wspieraj ją w ciężkich chwilach,ty jako matka rozumiesz matkę,uproś u Pana łaski dla niej.Ufam Tobie że będziesz jej dobrym aniołem stróżem.W Tobie Św.Rito wierna służebnico Pana nadzieje moją składam i pokornie proszę uratuj ją od złego.

    OdpowiedzUsuń
  147. święta Rito wyjednaj proszę dla mojej wnuczki Oli by zdała egzamin do szkoły o której marzy i by rosła w zdrowiu i radości,a Pan Bóg wybaczył Jej popełniane ''głupstwa'' bo jest jeszcze dzieckiem i to co robi złego to z głupoty.

    OdpowiedzUsuń
  148. Anonimowy22.5.16

    Św.Rito dzisiaj na ołtarzu składam dwie róże jako symbol mojej ufności w twoje wstawiennictwo u Pana naszego w intencji moich kochanych córek ,aby odnalazły drogę do wiary w Boga i żyły jak przykazał.Ty jesteś moją nadzieją.Św Rito błagam nie opuszczaj ich w życiu i bądź ich patronką ,broń ich od złego.Wyproś dla nich łaski u Pana.szczególnie dla młodszej która jest w trudnej sytuacji ,Bądź przy niej jutro w trudny dla niej dzień.

    OdpowiedzUsuń
  149. Anonimowy23.5.16

    Św. Rito bardzo dziękuję za to że byłaś dzisiaj przy mojej córce w tak ciężkiej dla niej próbie wspomagaj ją każdego dnia i jej synka.św RITO błagam cię o wiarę dla moich dzieci i wnuków. pokieruj ich życiem na chwałę Pana Naszego.o cudowna przyjaciółko oświeć mój umysł i pozwól pracować abym mogła pomagać moim dzieciom w zdrowiu i radości.wspieraj mnie w pracy o Pani bliska sercu Pana pragnę byś była z nami na każdy dzień.Bądź pozdrowiona i wysławiana.

    OdpowiedzUsuń
  150. Anonimowy25.5.16

    Św. Rito moja opiekunko i patronko bardzo Cię proszę o dzieciątko którego bardzo pragniemy z mężem i o które prosimy. Św. Rito powierzam Ci również moja sytuacje w pracy i proszę o szczęśliwe jej rozwiązanie. Twoja czcicielka.

    OdpowiedzUsuń
  151. Anonimowy28.5.16

    Kochana św Rito proszę Cię z całego serca o pomoc! Proszę, aby poprawiły się relacje między moim tatą a moim mężem Tomaszem! Proszę abym widziała ich uśmiechniętych, aby spokojnie ze soba rozmawili i aby się nawzajem szanowali! Błagam Rito o to aby Tomuś zaczał doceniac rodzinę, aby byl spokojniejszy a nie tylko szukał zwadyi pouczeń! Proszę Cię o pmoc bo ja juz nie daje rady! Ciągle boję się ze dojdzie do awantur z których ja będę cierpieć a nkt inny! Święta Rito błagam niech Tomuś sie zmieni, jego zachowanie do bliskich! Błagam!

    OdpowiedzUsuń
  152. Anonimowy30.5.16

    O Cudowna Święta Rito! Dziękuję Ci za to że jesteś! Proszę bądź przy mnie i przy mojej rodzinie! Proszę o dobre i spokojne relacje między moim mężem a moim tata! Proszę aby Tomuś szanował i lubił mojego tatę! Aby były między nimi dobre relację a nie kłótnie, pouczenia i lekceważenia! Proszę aby moj mąż był spokojniejszy i mial szacunek do mnie i mojej rodziny! Świata Rito błagam wysuchaj mnie i wspomóż! Dziękuję Ci za to że jesteś!

    OdpowiedzUsuń
  153. Anonimowy12.10.17

    Św.Rito już tyle mi pomogłaś, dziękuję z całego serca proszę nie zostawiaj mnie bez dalszego wstawiennictwa za moją córką i wnuczką.Zawsze będę Cię czciła.

    OdpowiedzUsuń