Piętnaście czwartków ku czci św. Rity

Dla upamiętnienia 15 lat, w czasie których św. Rita nosiła stygmat ciernia na czole. Najczęściej odprawia się to nabożeństwo przez piętnaście tygodni poprzedzających dzień 22 maja, poświęcony Świętej. W każdy czwartek nawiedza się kościół, wspomina najważniejsze wydarzenia z jej życia oraz odmawia modlitwę do niej.

O, potężna i otoczona chwałą Święta Rito! Oto u twoich stóp klęka dusza zagubiona, która będąc w potrzebie, szuka u ciebie pomocy ze słodką nadzieją na wysłuchanie. Z powodu mojej niegodności i przeszłych niewierności nie ośmielam się żywić nadziei, że moje modlitwy dotrą do Bożego Serca, i dlatego szukam potężnej pośredniczki. Zwracam się więc do ciebie, Święta Rito, bo masz niezrównany tytuł świętej od spraw beznadziejnych i niemożliwych.

O droga Święta, weź sobie do serca moją sprawę i wstaw się u Boga dla wyjednania mi łaski, o jaką żarliwie Go proszę... Nie pozwól, bym musiał wstać od stóp twoich i odejść niewysłuchany. Jeśli zaś coś we mnie stanowi przeszkodę dla otrzymania tej łaski, proszę, pomóż mi to usunąć. Okryj moją modlitwę twymi cennymi zasługami i przedstaw ją swemu niebieskiemu Oblubieńcowi. Połącz ją, oblubienico wierna pomiędzy najwierniejszymi, ze swoją modlitwą, a w ten sposób ją ubogacisz. Jakże Bóg mógłby odrzucić prośbę tej, która odczuwała Jego Mękę? Całą moją ufność składam więc w tobie i z sercem spokojnym czekam na wypełnienie mojej prośby. O droga Święta Rito! Niech moja ufność i nadzieja złożona w twoim wstawiennictwie nie zostanie pomniejszona ani moja prośba niech nie będzie daremna. Spraw, by Bóg mnie wysłuchał, a ja stanę się orędownikiem dobroci twego serca i twego wstawiennictwa.

A Ty, o Serce Jezusowe, godne uwielbienia, które zawsze okazujesz tak wiele miłości najnędzniejszym, daj się przebłagać i wzruszyć moimi prośbami. Nie zważaj na moje słabości i na to, że nie jestem godzien Twej miłości. Pomimo to przyznaj mi łaskę, której tak pragnie moje serce i o którą dla mnie i ze mną błaga Twoja wierna oblubienica, Święta Rita.

Przez wierność, z jaką Święta Rita zawsze odpowiadała na Bożą łaskę, przez wszystkie dary, jakimi zechciałeś, Panie, napełnić jej duszę, za wszystko, co wycierpiała w życiu małżonki, matki i uczestnicząc w Twej bolesnej Męce, i wreszcie przez potężne wstawiennictwo, jakiego zechciałeś jej udzielić, Panie, dla wynagrodzenia jej wierności, udziel mi tej łaski, o którą Cię proszę...

A Ty, Najświętsza Maryjo, nasza dobra Matko Niebieska, skarbniczko Bożych skarbów i pośredniczko wszelkich łask, wzmocnij Twym potężnym wstawiennictwem modlitwę tej wielkiej Świętej, która darzyła Cię nabożeństwem, i wraz z nią wyjednaj mi u Boga łaskę upragnioną. Amen.

W: Módlmy się do świętej Rity, Wydawnictwo JUT, Szczebrzeszyn 2013.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz