Medalik św. Rity

Kiedy kogoś kochamy, nosimy często ze sobą jego zdjęcia lub jakiś drobiazg związany z tą osobą. Podobnie jest ze świętymi - chcemy niemal namacalnie czuć, że są z nami.

Czciciele św. Rity noszą ze sobą często płatki róż, które święcone są w czasie uroczystości z nią związanych. Wiąże się to z cudem, który wydarzył się zimą tuż przed śmiercią świętej. Kiedy Rita odchodziła do Pana, zapragnęła dostać różę. W ogrodzie pod śniegiem znaleziono kwitnący jej krzak. Zerwano kwita i przyniesiono go umierającej.

22 maja - w rocznicę jej narodzin dla nieba - we wszystkich miejscach kultu świętej odbywa się specjalne nabożeństwo połączone z tak zwanym błogosławieństwem róż. Często ludzie przynoszą do kościoła dwie róże - jedną zostawiają św. Ricie, a drugą zasuszają. Płatki róży przypominają im o tym, że ta święta jest blisko nich i nimi się opiekuje.

Podobnie jest z medalikiem św. Rity. Podobizna świętej na nim umieszczona dodaje nam pewności, że nasza patronka jest z nami, że nam pomaga, że wciąż powinniśmy modlić się do dobrego Boga za jej wstawiennictwem.

Więcej informacji w: M. Pabis, Medalik św. Rity z płatkiem róży poświęconej na nabożeństwie ku czci Świętej, Wydawnictwo Rafael, Kraków 2013.

30 komentarzy:

  1. Anonimowy27.7.13

    ŚW Rito proszę o łaskę modlitwy za moja rodzinę Uwolnienia nas od wszelkich kletw złorzeczeń i innych groznych działań Chroń nas przed złym wpływem pani Bogumiły Prosimy o napełniennie nas oczyszczajacą uzdrowiajacą światłości Chroń nas przed wszelkim złem badż zawsze przy nas w trudnych chwilacha i zwątpieniach

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy6.11.13

    Swieta Rito. Dziekuje Ci za dotychczasowa pomoc . Nigdy sie na Tobie nie zawiaodlam. Prosze pomoz mi I tym razem. Pomoz mi w mojej nowej pracy I spraw by wiecej rodzicow zapisalo dzieci do naszego przedszkola. Blagam o jak najszybsza pomoc.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy14.11.13

    Święta Rito uzdrów moją córkę ,proszę ,ja już nie mam siły ,błagam całym sercem o pomoc .Proszę aby zachowywała się już normalnie ,bo w tej chorobie sama nie wie co czyni. Jeśli to nie tylko choroba ale także złe zachowanie to proszę naprowadź ją na właściwą drogę aby nie błądziła ,żeby wreszcie chciała się wyleczyć. Mnie jako matce daj cierpliwość dla niej, abym umiała być stanowcza ,a nie nerwowa. Żebym mogła być dla niej dobrym wzorem matki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy16.2.14

    Święta Rito proszę Cię o Twoje wstawiennictwo w trudnej sytuacji jakiej obecnie się znajduje...

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy18.2.14

    Święta Rito błagam o orędownictwo u naszego Pana prosząc o zdrowie i pracę dla Anny

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy24.2.14

    o kochana i wspaniała Sw.rito, dziękuję Ci za pomoc mojej rodzinie i proszę o wstawiennictwo i pomoc w znalezieniu pracy i opiekuj się nami o święta Rito

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy22.5.14

    Kochana święta Rito,

    Tobie się powierzam i Twojego wstawiennictwa przyzywam w sprawie o której dobrze wiesz. Proszę, ubłagaj Pana w moim imieniu, aby raczył mi dać łaskę, której potrzebuję. Dziękuję Ci moja kochana święta Rito!

    Twoja czcicielka.

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy24.6.14

    Wspaniała kochana Święta Rito błagam cię z całego serca i z całej duszy ,aby błagania moje do ciebie Święta Rito dotarły do serca naszego kochanego Pana Boga i wszystkich Świętych. Tylko tobie Święta Rito powierzam moją sprawe . jeszcze raz błagam o spełnienie moich życzeń. już dość wycierpiałam kochana Święta Rito.

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy30.6.14

    Święta Rito wstaw się za moją córkę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy15.7.14

    Święta Rito proszę Cię wskaż mi właściwą drogę.

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy27.7.14

    Święta Rito proszę cię o to, abym przestała ulegać wszelakim pokusom, wytrwała w postanowieniach i znalazła szczęście o które tak cię proszę.

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy30.7.14

    swieta rito wez mnie pod swoja opieke. tak ciezko mi nie wiem co mam zrobic z problemem bez ciebie nie dam sobie rady. prosze o pomoc

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy21.8.14

    Święta Rito dziękuję za wszystkie wysłuchane prośby za cała wielką dobroč jaką mi okazałaś będę Cię czcił do końca moich dni

    OdpowiedzUsuń
  14. Święta Rito, Orędowniczko. Dziękujemy za wstawiennictwo za zdrowie Naszego Taty. Jest to dla Nas najważniejsze. Chcemy prosić abyś nadal wstawiała się u Boga o taty zdrowie. Chcemy dla niego jak najlepiej. Niech szybko powróci do zdrowia. WIERZYMY W CIEBIE CAŁYM SERCEM!

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy23.9.14

    Święta Rito, proszę Cię o wstawiennictwo u Boga, aby pomógł mi dokonać słusznego wyboru. Proszę również byś wyprosiła miłość i spokój w naszej rodzinie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy23.10.14

    Sw Rito proszę Ciebie o nawrócenie się mojego syna i wyjście z nalogu alkoholowego jak i z narkotyków. A mnie jako matce prosze o wstawiennictwo u Boga z moja prośbą Chwała Panu

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy3.2.15

    Swięta Rito, proszę pomóż mi się uporać z moimi życiowymi problemami. Daj siłę i wytrwałosc w dążeniu do celu jaki sobie wyznaczyłam, pomóż spełnić moje marzenia. Dziękuję za dotychczasowe łaski i proszę o dalszą opiekę.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy5.3.15

    Sw Rito prosze dodaj mi madrosci, zdolnosci, odwagi w mowieniu i rozumienia obcego jezyka, aby mi to pomoglo spokojnie pracowac i zyc.Pomoz mi w osiagnieciu stabilizacji finansowej i wyjsc z dlugow.Dziekuje Ci za wszystko, tylko Ty mi pomagasz isc przez zycie i jakosc przetrwac wszystko co zle

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy11.4.15

    Dziękuje Św Rito za za to ze kiedyś wysluchalas moich próśb, teraz proszę głęboko wierząc o stawiennictwo i pomoc w dla mojej koleżanki Asi rozpoczynającej walkę z choroba. Daj jej sile i zdrowie.

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy22.4.15

    Święta Rito, dziękuję Ci za to, że jesteś. Dziękuję Ci, że poświęciłaś swe życie wzniosłym celom. Odnosiłaś wiele upokorzeń, by pomagać. Błagam i proszę o wstawiennictwo i pomoc w odzyskanie zdrowia. Bardzo cierpię na kręgosłup oraz choroby wspólistniejące.
    Proszę tym razem o zdrowie dla siebie, by móc powrócić do pracy zawodowej. Muszę pracować, nie mogę pozwolić sobie na choroby, gdyż nie mam wokół nikogo kto mógłby mi pomóc w chorobie ( nie mam rodziny, rodzeństwa, a córka jest w ciąży i mieszka 260 km stąd). Jestem zdana na własne siły.
    Wiem, nie żyję idealnie, ale staram się być uczciwa. Święta Rito uproś proszę o zdrowie dla mnie.

    OdpowiedzUsuń
  21. Anonimowy4.5.15

    Zwracam się do Ciebie Św Rito o pomoc.Proszę Cię z całego serca mojego Św Rito pomóż Nam uratować nasze małżeństwo.Błagam Cie Św Rito ,aby miłość mojego męża Mirka do mnie wzrastała,aby był mi wiernym mężem ,chroń Go od wszelkich pokus,spraw aby połączyła Nas miłość jak dawniej.Wierzę głęboko ,że modlitwa do Ciebie Św Rito i wiara uratuje moje małżenstwo od rozpadu.Dziękuję Ci za wszystko co mam.

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy22.5.15

    Sw Rito proszę ,błogosław mojej córce Małgosi i jej dzieciatku w łonie,niech urodzi się zdrowe ,a Ona bedzie wspaniałą matką.

    OdpowiedzUsuń
  23. Anonimowy22.5.15

    Sw Rito proszę ,błogosław mojej córce Małgosi i jej dzieciatku w łonie,niech urodzi się zdrowe ,a Ona bedzie wspaniałą matką.

    OdpowiedzUsuń
  24. Anonimowy25.8.15

    Kocham Ją zawsze ze mną jest, kiedy o to proszę. Jest kobietą i wiem, że jak nikt mnie zrozumie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Anonimowy25.10.15

    Ukochana święta Rito błagam cię o modlitwę za mnie do Pana Boga Naszego o moje zupełne uzdrowienie i łaske pracy , dobrych ludzi na mojej drodze życia,żeby zachciało sie żyć za moich synów o łaske nawrócenia ich o ich zdrowie za ich sprawy codzienne ,prace,szkołe sprawy w sądzie zaMileneAntosia za ich małżeństwo za Adriana o opieke nad nim i nad nami żebyśmy nigdy nie zostali sami bez środków do życia błagam módl sie za nami..... Ewa-Ł

    OdpowiedzUsuń
  26. Anonimowy19.12.15

    Święta Rito tak bardzo błagam Cię o ratunek dla naszego małżeństwa Klaudii i Jana, błagam o przemianę naszego życia, przemianę Jana i jego nawrócenie, Święta Rito błagam o cud odrodzenia miłości w sercu męża do mnie, błagam o wyzwolenie go i kobiety w której zadłużył się uczuciowo Święta Rito wyzwól i uwolnij ich od grzechu śmiertelnego! Święta Rito błagam ratuj moją rodzinę i małżeństwo!!!

    OdpowiedzUsuń
  27. Anonimowy16.1.16

    Św.Rito całym sercem moim błagam proś wraz ze mną Pana o łaskę uzdrowienia duszy i ciała mojego syna Bartosza, o wyzwolenie Go z nałogu, o nawrócenie na drogę wiary, prawdy oraz o to by Jego małżeństwo na nowo zaistniało.

    OdpowiedzUsuń
  28. Anonimowy5.2.16

    Dziekuje za dotychczasowe laski i miej w opiece cala moja rodzine. Zawsze bede Cie prosic o jak najwiecej.

    OdpowiedzUsuń
  29. Anonimowy13.3.16

    obdaruj prosze moja corke potomstwem prosze

    OdpowiedzUsuń
  30. Kochana swieta Rita pomoz rozwiazac problemy Angela z siostrzencem w sprawach przeszlej juz firmy pomoz rozwiazac jego problemy wstaw sie do Boga w jego intencji prosze i z gory bardzo dziekuje

    OdpowiedzUsuń