Modlitwy na każdy dzień roku - Październik

1. JEZU, dla Ciebie nie liczą się zaszczyty, znane nazwiska, pierwsze miejsca. Ty patrzysz inaczej, głębiej. Dla Ciebie teraz, w tym momencie, to ja jestem najważniejszy. Gdy tego nie widzę, rodzi się ból i pretensje. Naucz mnie, Jezu, uwielbiać Cię nawet, gdy w moim życiu wszystko dzieje się na opak. Pomóż mi przełamywać siebie jak chleb, aby rozbłysło światło Twej Obecności.

ŚWIĘTA RITO, pomimo trudu i cierpienia, nigdy nie załamałaś się w swej ufności do Pana. Naucz mnie być jak dziecko w Jego rękach - w każdym okruchu codzienności, aby nigdy nie zwyciężał w moim sercu lęk. Amen. 

 
2. JEZU, tak ciężko na co dzień usłyszeć mi Twoje słowa, które w delikatnym szepcie kierujesz prosto do mego serca. Proszę, obudź moją duszę, abym potrafił wiernie słuchać Twego głosu i nie utracić z niego ani jednej joty. Daj mi łaskę zwracania uwagi na rzeczy pozornie małe i odkrywania w nich Twojej Miłości.

ŚWIĘTA RITO, ty nie pragnęłaś nigdy być wielką świętą, ale pokorną służebnicą Pana, gotową do wypełniania Jego rozkazów. Naucz mnie tej ufności dziecka, które nigdy nie wątpi w obecność kochającego Ojca, ale przyjmuje ochoczo wszyst¬ko z Jego ręki. Amen.


3. OJCZE, Ty w swoim Miłosierdziu wciąż na nowo posyłasz do mnie świadków Twej Miłości. Tak często zmuszam ich do strącania prochu mojej niewiary ze stóp. Daj mi, proszę, łaskę nawrócenia serca, abym potrafił przyjąć radosnych zwiastunów Twojego Królestwa. Pomóż mi dziś w każdej chwili dnia odkryć Twoją obecność.

ŚWIĘTA RITO, radość i szczęście w Panu były zawsze twoją ostoją. Naucz mnie przechodzić przez trudne momenty nie tracąc nadziei i wiary w to, że Jezus wciąż jest przy mnie. Ty często sama byłaś zwiastunem Jego troski i dobroci. Naucz i mnie takiego dzielenia się darami, które otrzymuję. Amen. 

 
4. JEZU, Ty każdego dnia wzywasz mnie do Miłości. Pragniesz, abym poszedł Twymi śladami ku Jej szczytom. Panie, dodaj mi odwagi, bym potrafił umierać dla tego, co nie pochodzi od Ciebie. Wspieraj, proszę, każdy mój krok, abym nie oglądał się wciąż wstecz, ale z ufnością patrzył w Twoje oczy.

ŚWIĘTA RITO, ty miałaś serce wypełnione odważną miłością do Pana. Naucz mnie życia bez lęku. Uproś mi łaskę pójścia za Jezusem, dokądkolwiek mnie dziś wzywa, bez ciągłego wracania do tego, co zostawiam za sobą. Ukazuj mi jak odrywać serce od tego, co nie pochodzi od Niego. Amen.


5. BOŻE, tylko Ty znasz mnie tak dobrze, że wiesz o mnie wszystko. I wciąż wzywasz mnie, abym w Tobie - a nie tylko w samym sobie - szukał odpowiedzi na wszystkie pytania i troski, jakie mi towarzyszą. Udziel mi, proszę, łaski metanoi - zmiany sposobu myślenia - abym odtąd już zupełnie zależał od Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, patronko mych trudnych spraw, uproś mi dar nawrócenia serca. Naucz mnie trwania w tej świadomości, że Pan widzi wszystko i troszczy się o każdy mój krok. Ty byłaś posłuszna każdemu natchnieniu Ducha Świętego. Uproś mi dar takiej uległości Jego słowom. Amen. 

 
6. PANIE, Ty chcesz, abym wobec Ciebie był mały i bezbronny jak dziecko. W tym zawierzeniu chcesz ukazywać mi Siebie samego. Proszę Cię o łaskę dostrzegania Ciebie w codziennych wydarzeniach, jakie mnie spotykają. Pozwól mi spojrzeć w Twe oczy wypełnione miłością, abym ten dar umiał przekazać innym.

ŚWIĘTA RITO, twój wzrok zawsze sięgał dalej niż doczesne życie. Naucz mnie spojrzenia, które widzi to, co zakryte. Uproś mi łaskę zupełnego powierzenia się Jezusowi nawet w tych chwilach, w których trudno mi zobaczyć sens tego, co się dzieje. Amen.


7. JEZU, jak często porzucam Twoje Słowo i próbuję karmić się „dobrą nowiną" z innych źródeł - od ludzi, z mediów, z wirtualnej rzeczywistości. A przecież to Twoja Ewangelia daje mi życie! Czemu daję się tak oszukać? Bo wciąż zbyt łatwo zapominam o tym, jak wiele mi przebaczyłeś. Panie, nie wypuszczaj mnie z Twych Miłosiernych Rąk pomimo mojej niewiary.

ŚWIĘTA RITO, ty mocno trwałaś przy Bogu. Uproś mi dar mężnej wiary, abym umiał innym nieść Orędzie o Miłosierdziu i nie dał się zwodzić słowami, które nie pochodzą od Boga. Naucz mnie kochać nie tylko słowem, ale przede wszystkim czynem tych, którzy wciąż są blisko mnie. Amen. 

 
8. BOŻE, Ty potrafisz obdarzyć mnie czystym spojrzeniem na rzeczywistość, jaka mnie otacza. Uzdrów moje oczy, które często są skażone egoizmem. Obmyj je z zazdrości, wydawania sądów, braku życzliwości. Spraw, abym nawet na trudne chwile cierpienia potrafił spojrzeć Twoimi oczyma.

ŚWIĘTA RITO, oczyszczona przed obliczem Najwyższego poprzez wyrzeczenie i ból, pomóż mi stawać wobec Niego w pokorze serca. Naucz mnie dziecięcego zawierzania Mu każdego momentu mego życia i trwania w Jego obecności, szczególnie w ciężkich momentach poznawania samego siebie. Amen.


9. PANIE, tak dużo biegam za różnymi sprawami, że może się okazać, że nie tylko nie wypełniam Twoich zamysłów co do mnie, ale że nawet z Tobą walczę! Jezu, naucz mnie pytać Cię o Twoje zdanie i czekać na odpowiedź. Niech każde moje działanie będzie nasycone Twoją Obecnością, przenikającą mnie do głębi.

ŚWIĘTA RITO, ty wybrałaś najlepszą cząstkę i nie zostałaś jej pozbawiona. Kieruj moje pierwsze kroki nie ku poszukiwaniu pełni w drugim człowieku, ale ku Panu! Pomóż mi odkrywać Jego wolę. Bądź moją orędowniczką i zanieś wołanie z głębokości mojej nędzy przez tron samego Boga. Amen.


10. BOŻE, Ty litujesz się nad moją małością i nieporadnością. Proszę, spraw abym i ja potrafił tak miłosiernie spojrzeć na drugiego człowieka. Zabierz ode mnie niepokoje związane z wieloma drobiazgami, składającymi się na codzienność, a daj miłość do sióstr i braci, którzy mnie otaczają.

ŚWIĘTA RITO, ty niosłaś innym orędzie miłosierdzia i pokoju. Naucz mnie nie wprowadzać podziałów między ludźmi. Uproś mi łaskę niesienia jedności wszędzie, dokądkolwiek pośle mnie Pan. Ukazuj mi oblicze miłosiernego Ojca, abym nie popadał w małostkowość i małoduszność. Amen.


11. PANIE Jezu, wszystko, co otrzymuję jest Twoją łaską. Niczego tak naprawdę nie posiadam na własność, bo Ty mnie wciąż na nowo wszystkim obdarzasz. Daj mi siły, abym nie prze¬stawał Ciebie prosić o każdą łaskę. Udziel mi wytrwałości, mimo gasnącej nadziei. Rozpalaj moje serce wciąż na nowo blaskiem Twej Miłości.

ŚWIĘTA RITO, ty jesteś moją Orędowniczką, naucz mnie stawania w pokorze przed Panem i mówienia Mu o potrzebach moich i innych ludzi. Uproś mi dar Ducha Świętego, abym nigdy nie zwątpił w potrzebę służenia Bogu całym sercem. Ucz mnie hojności w ofiarowywaniu siebie. Amen.

 
12. PANIE, Ty zbawiasz mnie mocą Twojej łaski, a nie moich dobrych czynów. W Twoim Królestwie rządzi Prawo Miłości. Pomóż mi zawierzyć całkowicie Twej Dobroci. Udziel mi, proszę, tej łaski, bym będąc blisko Twego Serca, nie odrywał innych od Ciebie. Pomóż mi porzucić moje złe nawyki.

ŚWIĘTA RITO, Oblubienico Ukrzyżowanego, uproś mi łaskę posłuszeństwa Duchowi Świętemu, abym za Jego tchnieniem znalazł i porzucił to wszystko, co przeszkadza mi w pełni kochać. Ukazuj mi potrzebę postu i wyrzeczenia w chwilach trudnych, abym mógł upodabniać się do Jezusa. Amen. 

13. JEZU, jak łatwo czasem zobaczyć mi powodzenie innych osób w życiu, a ciężko ujrzeć w sobie dary, jakich Ty sam mi udzielasz. Daj mi, proszę, tę świadomość, że jestem Twoim ukochanym dzieckiem, które Ty sam przyoblekasz w szatę Twojej łaski. Udziel mi siły, bym jej nie utracił zbyt łatwo.

ŚWIĘTA RITO, niezłomna w swojej wierze, uproś mi łaskę wdzięczności Bogu za wszystko, czym mnie obdarza. Ukazuj mi Jego obecność, szczególnie podczas wielu burz i niepokojów, jakie mnie codziennie nawiedzają. Ucz mnie zaufania pomimo tych przeciwności, aby sam Bóg zamieszkał w mym sercu i moich myślach. Amen.

 
14. BOŻE, Ty jesteś jedynym Dawcą prawdziwej Mądrości - tak bardzo pragnę, by opromieniała Ona również moje serce. Daj mi ukochanie jej piękna. Pomóż mi podejmować każdą, najmniejszą nawet decyzję kierując się natchnieniem Twego Ducha, a nie własnymi planami. Uzdolnij mnie do porzucania na każdym kroku swojej woli i poszukiwania Twego planu.

ŚWIĘTA RITO, ty zawsze wiedziałaś, że u Boga wszystko jest możliwe. Pomóż mojemu sercu, aby miało taką ufność w Jego dobroć. Naucz mnie jak codziennie opuszczać wszystko, co spowalnia mnie w dążeniu za Panem. Amen.

 
15. PANIE, Ty nie zawsze dajesz mi znaki czy cuda, o które proszę, bo nie chcesz, abym wpadł w ich niewolę. Naucz mnie wolności w Miłości, którą mi dajesz. Spraw, abym doświadczył tego, co oznacza być Twoim dzieckiem i głosił to każdą chwilą, jaką mi dziś dajesz. Pomóż mi nie przegapić okazji do głoszenia Twego Królestwa.

ŚWIĘTA RITO, ty doświadczyłaś wielu znaków obecności Bożej, ale nigdy ich nie żądałaś. Naucz mnie takiej postawy pokory wobec Pana, abym nigdy nie zapominał przede wszystkim o Jego Miłości. Pobudzaj moje serce do nieustannej wdzięczności. Amen.


16. JEZU, nie da się dobrymi uczynkami wypracować sobie nieba. Jedynie Twoja Miłość może mnie tam zaprowadzić. A gdy zaczynam kochać prawdziwie - to dla Ciebie, bezinteresownie, pragnę czynić dobro. Pomóż mi oddawać Ci to, co na¬prawdę mam w sercu. Oczyszczaj moje intencje.

ŚWIĘTA RITO, ty czyniłaś wiele dobra, głosząc pojednanie, bo chciałaś, by wszyscy doznali Miłości Pana. Uproś mi łaskę poznania mego własnego serca, abym umiał dostrzec swoje prawdziwe motywacje i demaskował wszelką obłudę i bałwochwalstwo. Naucz mnie odrzucać wszystkie bożki, którym służę. Amen.

 
17. PANIE, jak często ukrywam swe prawdziwe intencje, bo wstydzę się ich. Tymczasem Ty czekasz aż przyniosę je do Ciebie. Tylko moc Krwi, którą za mnie przelałeś może oczyścić je wszystkie. Panie, nie pozwól mi zamykać się w swoich maskach, sztuczności, ale wyzwalaj mnie od tego fałszywego spojrzenia na siebie.

ŚWIĘTA RITO, ty wymagałaś wiele przede wszystkim od siebie. Naucz mnie być bardziej pobłażliwym i miłosiernym dla wad innych ludzi a z cierpliwością powierzać Bogu również moje własne. Amen. 

 
18. JEZU, czasem czuję się tak bardzo samotny w głoszeniu Twojej Nowiny. Ale Ty nigdy mnie nie opuszczasz, zawsze wspierasz i wypełniasz pustkę, która została we mnie po odrzuceniu tego, co nie jest Tobą. Pomóż mi zaufać Ci, abym nie lękał się żyć radykalnie dla Ciebie.

ŚWIĘTA RITO, niewiasto Ewangelii, ty niosłaś Słowo Pana wszędzie tam, gdzie Go brakowało. Weź moje potrzeby w swe dłonie i oddaj je Panu, abym bez przeszkód mógł Mu służyć. Wysłuchaj błagań mego strapionego serca i broń mojej duszy w przeciwnościach, jakie mnie spotykają. Amen.

 
19. PANIE mój, jak bardzo jestem cenny w Twoich oczach! Kochasz mnie całego takim, jakim jestem i bronisz przed działaniem złego. Dziękuję Ci dziś za pieczęć Twego Ducha, którą odciskasz na moim sercu każdego dnia na nowo. Udzielaj mi codziennie pokarmu z Twego Słowa prawdy.

ŚWIĘTA RITO, zwierciadło cierpliwości i postrachu złego ducha, zdrowie chorych i przykładzie wszystkich cnót, wysłuchaj moich próśb i pomóż mi dziś szczególnie doświadczać Bożej Obecności. Uproś mi łaskę ufności w Jego troskli-wą opiekę nad każdym moim krokiem. Amen.


20. JEZU, pragnę dziś poznawać Twój zamysł wobec mnie. Daj mi, proszę otwarte serce i oczy, abym odkrywał Twoje łaski każdego dnia. To Ty jesteś pełnią wszystkiego. Ucz mnie zawierzenia Tobie we wszystkich trudnych sytuacjach, a szczególnie tej nadziei wbrew wszelkiej nadziei. Ty bądź dla mnie zawsze pierwszą i ostatnią deską ratunku.

ŚWIĘTA RITO, moja najdroższa orędowniczko, tobie zawie¬rzam wszystkie strapienia mego serca, potrzeby duchowe i materialne. A Ty, moja opiekunko, wysłuchaj moich próśb. Usuń z mego serca niedowierzanie Bożej dobroci i ucz mnie doceniać każdą łaskę, jakiej doznaję od Niego. Amen. 

 
21. JEZU, Ty wypiłeś kielich cierpienia do dna, bo przyszedłeś służyć człowiekowi, który Ciebie skazał na śmierć. Ileż razy dziennie krzyżuję Cię swoimi małymi decyzjami o tym, że będę słuchał raczej swoich upodobań niż Twojego delikatnego głosu. Daj mi wrażliwość na każdy szept jaki do mnie wypowiadasz w Swoim Słowie i drugim człowieku.

ŚWIĘTA RITO, ty przez wiele lat dźwigałaś ciężar cierpienia z wdzięcznością zamiast pretensji. Pokaż mi swoim życiem jak codziennie na nowo szukać Boga, który jest moją tarczą i schronieniem w trudnych chwilach. Wspomóż mnie twoją modlitwą. Amen. 
 

22. Przyozdobiony blaskiem Chrystusa był dla ciebie raj, o święta Rito, 22 maja tego roku, który otworzył ci bramy Niebieskiego Jeruzalem. Również dla nas piękny był błogosławiony dzień, kiedy okryłaś nas dobroczynnym płaszczem twej opieki. Z radością wspominamy dziś twe błogosławione przejście z tego świata do raju, bowiem stało się ono dla nas początkiem łask z nieba, jakie otrzymujemy przez twoje nieustanne wstawiennictwo. Niech twoja opieka będzie dla nas wszystkich tarczą osłaniającą od ciosów nieszczęścia. Módl się zawsze za każdym, kto cię pozdrawia i wzywa na ratunek.

O, orędowniczko w sprawach trudnych, wspomóż nieszczęśliwych, uzdrów chorych, pociesz strapionych, broń Kościoła świętego, ochraniaj Papieża i błogosław rodzinom. Także my, w tym dniu poświęconym tobie, pozdrawiamy cię, święta Rito od spraw beznadziejnych. Módl się za nami, nasza Patronko z Cascii, uproś nam łaskę mądrości krzyża i coraz głębsze poznanie Tajemnic Bożych. Amen.

 
23. JEZU, dla Ciebie nie ma kogoś, kto byłby zbyt mały, aby być ważnym. Kochasz i dostrzegasz wszystkich bez wyjątku. A ja tak często zarzucam Ci, że o mnie zapominasz, że tak mało się troszczysz. Pozwól mi zapatrzeć się w Ciebie zamiast wciąż adorować moje problemy. Daj mi ufność w spojrzeniu w Twoje oczy.

ŚWIĘTA RITO, ty nieustannie czekałaś na swego Oblubieńca, uproś mi łaskę gotowości serca, abym - gdy On nadejdzie - potrafił odpowiedzieć otwartym sercem na Jego wezwanie. Pomóż mi wciąż na nowo odkrywać Jego wolę i sposób dzia-łania w moim życiu. Amen.


24. PANIE, Ty powierzasz mi skarby Twego Królestwa w nadziei, że dobrze je wykorzystam. W każdej chwili masz dla mnie zdroje Swych łask. A ja tak często odwracam swoje serce od Ciebie i zapominam o tym, co otrzymuję. Jezu, udziel mi łaski roztropnego czuwania.

ŚWIĘTA RITO, strażniczko Bożych skarbów, uproś mi u swego Oblubieńca dar wytrwałości i przedstawiaj Mu wszystkie intencje, jakie noszę w mym sercu. Bądź ze mną i wspieraj moje wątłe siły. Nie pozwól mi nigdy zapomnieć tej prawdy, że jestem tylko słabym grzesznikiem, a cała moja moc pochodzi jedynie od Boga. Amen. 

 
25. JEZU, pomóż mi tak zapierać się siebie, o sobie zapominać, abyś Ty był dla mnie najważniejszy. I to nie tylko Ty w kaplicy czy modlitwie, ale przede wszystkim w drugim człowieku. Niech miarą mojej miłości będzie Miłość bez miary! Tak jak do tej pory pociągał mnie grzech, niech od dziś całym mym sercem zawładnie pragnienie Ciebie samego.

ŚWIĘTA RITO, ty byłaś dobra i przebaczająca nie tylko dla swoich bliskich, ale przede wszystkim dla tych, którzy byli nawet wrogo do ciebie nastawieni. Ucz mnie spojrzenia na innych w Bożej perspektywie, a nie tylko w moim ciasnym pojmowaniu rzeczywistości. Amen.


26. BOŻE, Ty ukształtowałeś mnie i powołałeś od samego początku do świętości. A to przecież oznacza przede wszystkim bliską relację z Tobą, którą ja tak często zrywam. Jezu, pomóż mi trwać w Tobie i wciąż na nowo do Ciebie powracać. Daj mi siły do powstania z upadku, bo sam z siebie jestem tylko grzesznikiem.

ŚWIĘTA RITO, wyrozumiała orędowniczko, uproś mi łaskę kroczenia za Panem w takiej bliskości, jaka była Twoim udziałem. Ucz mnie rozpoznawać znaki czasu w moim życiu. Pokazuj mi jak zmagać się w walce dobra ze złem tak, aby w każdej chwili mego dnia zwyciężał Chrystus. Amen.

27. JEZU, tylko od Ciebie pochodzi moc mogąca uzdrowić moje serce. Bądź prawdziwym kamieniem węgielnym każdego mojego czynu. Właśnie dziś - niech każdy mój gest będzie dla Ciebie, a myśl o Tobie. Spraw, by moje ciało było zawsze Twoją Świątynią.

ŚWIĘTA RITO, ty już w dzieciństwie uprosiłaś cud uzdrowienia dla chorego sąsiada, naucz mnie dziś takiej ufności w miłosierdzie Boga. Niech Jego moc przenika moje serce i działanie. Spraw, abym w modlitwie odnajdował siły do bycia wciąż blisko Niego. Amen.


28. PANIE, Ty czynisz w moim życiu wielkie rzeczy. Daj mi łaskę, abym potrafił Ci za nie codziennie na nowo dziękować. Niech światło Twego Słowa sprawi, że dostrzegę Twoją Miłość we wszystkim, co mnie spotyka. Ulituj się nad moją nędzą i spojrzyj z dobrocią na moje serce, które pragnie Cię kochać.

ŚWIĘTA RITO, ty wypraszasz wiele łask uzdrowienia u Pana. Przedstaw Mu dziś moje prośby przede wszystkim o uzdrowienie mojej małej miłości do Niego i braku ufności. Naucz mnie dostrzegać drobne przejawy Jego Opatrzności w mojej codzienności. Amen. 

 
29. JEZU, Ty przychodzisz do mnie w mojej niemocy - w tym, co czasami przygniata mnie aż do ziemi. I uzdrawiasz mnie. Swoją mocą podnosisz mnie z każdego upadku. Naucz mnie cierpliwie czekać na działanie Twej Miłości. Pomóż mi otwierać się na dary Twojego Ducha.

ŚWIĘTA RITO, pośród tylu przytłaczających cierpień pozostałaś zawsze wierna Bogu. Uproś mi łaskę uzdrowienia z tego, co mnie jeszcze krępuje, abym w każdym moim czynie kierował się Miłością. Naucz mnie cierpliwości w cierpieniu, abym umiał łączyć je z cierpieniem Jezusa. Amen.

 
30. JEZU, Ty pragniesz, abym chodził ścieżką trudną, ale wypełnioną Twoją Obecnością. Wąska brama do tej drogi pozwala mi zostawić wszystko, co zbędne. Panie, daj mi porzucać codziennie myśli o łatwiejszej i szerszej trasie i pójść tą, która jest dla mnie lepsza, bo Twoja. Naucz mnie tej bezgranicznej ufności Twemu Miłosierdziu.

ŚWIĘTA RITO, ufna w Boże prowadzenie nawet w tych najcięższych chwilach, wspieraj mnie w trudach i cierpieniach, abym dziś odnalazł Boga w każdym wydarzeniu, jakie mnie spotka i potrafił Mu za nie podziękować. Amen.

Źródło: Siostry Augustianki, Św. Rita. Modlitwy na każdy dzień, Fundacja Medialna 7, Kraków 2023.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz