Cierpliwość mężatki



Jakiś czas temu oglądałam film o św. Ricie. Zobaczyłam, że to wielka święta. Kobieta, która nie poddała się i walczyła o swoje małżeństwo, o swoją rodzinę. Prosiła o pomoc Pana Boga. W tym, co przeżywała, była bardzo dzielna. Ujęło mnie w Niej to, że przeżywała problemy, trudności, jakie spotykają także dziś wielu z nas. Również moje małżeństwo przeżywało kryzys, więc za przykładem św. Rity walczyłam o nie. Ona pokazała mi drogę. W jednej z książek o Świętej przeczytałam taki opis: "W istocie [mąż Rity] wkrótce wróci do swych złych nawyków. Małżeństwo nie zmieniło nic. Zaczyna coraz częściej ulatniać się z domu, wraca coraz później. Często podarte na nim ubranie wskazuje, że się z kimś pobił i że najwidoczniej jest pijany. Biedna Rita czekała na niego wtedy cierpliwie i nie komentując jego poczynań - grzeje mu posiłek, naprawia podarte ubranie. W zamian słyszy słowa niemiłe, niesprawiedliwe dla tak doskonałej gospodyni - "źle dbasz o moją pelerynę"... "za dużo soli w tym pasztecie"... "trzeba uważać, aby moje buty do polowania były lepiej wypastowane"... Pewnego dnia, krytykując zupę (...), która według niego za często podawana jest na stół, "oto co z nią zrobię"... buch, krach! Gliniana waza z zupą wylewa się u stóp Rity, która ma zaledwie tyle czasu, aby uskoczyć w bok. (...) Od dnia zaręczyn postanowiła zrealizować pewne przyrzeczenie - śmiałe i serdeczne - mianowicie, aby Pawła nakłonić do lepszego życia, do rozumniejszego postępowania, do wiary z lat dziecinnych. (...) Tajemnicę swą, to przedsięwzięcie, powierza Bogu, a modlitwy swe popiera ukrytymi ofiarami. (...) Rita podaje mu jedzenie, a sama zjada później, odżywiając się bardzo skromnie. (...) Wszystko to robi z uśmiechem i dobrym humorem, ubiera się elegancko - jak przystoi kobiecie - mężatce".

Patrząc na św. Ritę, modląc się za Jej wstawiennictwem, widziałam, że ja, postępując jak Ona, także mogę wygrać. Musze jeszcze powiedzieć, że wielkim czcicielem św. Rity jest nasz pięcioletni syn - co jakiś czas prosi, byśmy puszczali mu film o św. Ricie. Uwielbia go oglądać.

za: Cuda świętej Rity, Wydawnictwo WAM, Kraków 2017.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz