Wezwanie - święto św. Rity z Cascia


                         U augustianów:
22 maja
ŚW. RITY Z CASCIA, ZAKONNICY
Święto


Wezwanie

Przewodniczący:  Panie, otwórz wargi moje.
Wszyscy: A usta moje będą głosić Twoją chwałę.

Psalm 95 
Wezwanie do chwalenia Boga

Zachęcajcie się wzajemnie każdego dnia, póki trwa to, co "dziś" się nazywa (Hbr 3, 13) 

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Przyjdźcie, radośnie śpiewajmy Panu, *
wznośmy okrzyki ku chwale Opoki naszego zbawienia.
Stańmy przed obliczem Jego z uwielbieniem, *
z weselem śpiewajmy Mu pieśni.

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Bo Pan jest Bogiem wielkim, *
wielkim Królem nad wszystkimi bogami.
W Jego ręku głębiny ziemi, *
szczyty gór do Niego należą.
Jego własnością jest morze, które sam stworzył, *
i ziemia, którą ulepiły Jego ręce.

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Przyjdźcie, uwielbiajmy Go padając na twarze, *
klęknijmy przed Panem, który nas stworzył,
Albowiem On jest naszym Bogiem, †
a my ludem Jego pastwiska *
i owcami w Jego ręku.

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Obyście dzisiaj usłyszeli głos Jego: †
"Niech nie twardnieją wasze serca jak w Meriba, *
jak na pustyni w dniu Massa,
Gdzie Mnie kusili wasi ojcowie, *
doświadczali Mnie, choć widzieli moje dzieła.

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Przez lat czterdzieści to pokolenie wstręt we Mnie budziło †
i powiedziałem: «Są ludem o sercu zbłąkanym *
i moich dróg nie znają».
Przeto przysiągłem w gniewie, *
że nie wejdą do mojej krainy spoczynku".

Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Chwała Ojcu i Synowi, *
i Duchowi Świętemu.
Jak była na początku, teraz i zawsze, *
i na wieki wieków. Amen.
Ant. Chwalmy naszego Boga, / oddając cześć świętej Ricie.

Jeśli psalm Wezwania ze swoją antyfoną ma poprzedzać Jutrznię, można go opuścić ze słusznej przyczyny.

22 komentarze:

  1. Anonimowy16.10.13

    PROSZĘ O POMOC W ZNALEZIENIU NOWEJ, LEPSZEJ PRACY
    PROSZĘ ABYM ZNOWU BYŁA SZCZĘŚLIWA...

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy13.11.13

    BŁAGAM O UŁOŻENIE ŻYCIA , SZCZESLIWY ZWIAZEK DLA MNIE I SIOSTRY. ABYSMY BYLY WRESZCIE SZ ZESLIWE.

    OdpowiedzUsuń
  3. Anonimowy13.11.13

    BŁAGAM O SZCZEŚCIE OSOBISTE, RODZINNE DLA MNIE I MOJEJ SIOSTRY, ABYSMY NIE BYLY SAMOTNE .

    OdpowiedzUsuń
  4. Anonimowy13.2.14

    PROSZE O TO BYM NIE MUSIAŁ WYJEŻDŻAĆ ZA GRANICE.CHCE ZOSTAC W KRAJU Z MOIMI CÓRKAMI I ŻONĄ

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy20.3.14

    Proszę o taką pracę dla syna, która pozwoli mu zamieszkać z żoną i dziećmi.

    OdpowiedzUsuń
  6. Anonimowy2.6.14

    ŚW RITO POMOZ NAM BYC SZCZĘSLIWA BOŻA RODZINĄ ZE BYSMY W ZDROWIU SZCZESCIU ZYLI NA TYM ŚWIECIE.AMEN

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy20.6.14

    Proszę o szczęscie i radosc dla całej mojej rodziny i wszystkich ludzi i pokoj na ziemi.Bog zapłać

    OdpowiedzUsuń
  8. Anonimowy22.7.14

    proszę o uzdrowienie taty z choroby nowotworowej oraz proszę o uzdrowienie cioci z choroby psychicznej. Bóg zapłać

    OdpowiedzUsuń
  9. Anonimowy25.7.14

    Proszę Cie św Rito o handel i dobra sprzedaz w tym moim sklepie

    OdpowiedzUsuń
  10. Anonimowy24.8.14

    Sw Rito prosze o dar macierzystwa i ojcostwa

    OdpowiedzUsuń
  11. Anonimowy9.9.14

    O ZDROWIE ANTOSIA W CIĘZKIEJ CHOROBIE DAJ MU JESZCZE Z NAMI NA ZIEMI POBYC BŁAGAM CIE SW RITKO !!!

    OdpowiedzUsuń
  12. Anonimowy18.10.14

    Błagam o zdrowie psychiczne mojego syna.

    OdpowiedzUsuń
  13. Anonimowy20.10.14

    Błagam Cię święta Rito o wstawiennictwo w moich intencjach przed Bogiem naszym Ukochanym Ojcem!!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  14. Anonimowy13.1.15

    Święta Rito , uczyń cud w moim życiu abym najpierw szukał Królestwa Bożego a wtedy wszystko inne będzie mi dodane.Amen

    OdpowiedzUsuń
  15. Anonimowy21.1.15

    Święta Rito, spraw abym doznała skutków Twej opieki, by modlitwy moje u tronu Bożego stały się skuteczne. Bogu niech będą dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Anonimowy21.1.15

    Przybądź mi z pomocą Święta Rito i spraw abym doznała skutków Twej opieki, by modlitwy moje u tronu Bożego stały się skuteczne.
    Bogu niech będą dzięki!!!

    OdpowiedzUsuń
  17. Anonimowy15.6.15

    Święta Rito wstaw się u Pana za mną, aby moje trudne sprawy nie miały dalszego ciągu, aby się już zakończyły. Proszę o zdrowie dla mnie i całej rodziny, wspomóż w znalezieniu nowej pracy - Bóg Zapłać.

    OdpowiedzUsuń
  18. Anonimowy21.6.15

    Św. Rito proszę Cię wstaw się u Jezusa Miłosiernego i z moją prośbą o którą tak gorliwie Cię proszę aby mój słuch się poprawił,aby nie był przeszkodą w rozmowach z najbliższymi,aby znów było tak jak dawniej.Jezu Ufam Tobie -Matko Kocham Ciebie.Tesia

    OdpowiedzUsuń
  19. Anonimowy21.6.15

    święta Rito proszę o dobrą pracę dla mnie o opiekę nad całą moją rodziną niech Tomek nie pije tata nie choruje pomóż dokończyć mi modlitwy o załatwienie spraw o ulgę dla mamy i żeby mój mąż dostał właściwe wynagrodzenie mam marzenie o potomstwie i żeby mi brzuch nie wisiał i niech się stanie twoja Wola PANIE

    OdpowiedzUsuń
  20. Anonimowy7.10.15

    O rozwiązanie mojego życiowego węzła, wiadomego Panu.

    OdpowiedzUsuń
  21. św.Rito proszę Cie o wstawiennictwo w czasie gdy przygotowyję si e do zdania egzaminu na prawo jazdy aby Bóg rozjaśnił mój umysł bym mogą nauczyć sie potrzebnych umiejętności

    OdpowiedzUsuń
  22. Anonimowy31.1.16

    o łaskę pracy dla syna PIOTRA synowej DOROTKI ,syna ŁUKASZA,

    OdpowiedzUsuń